Hongerige baby of verborgen reflux

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lucia, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Onze Alyna krijgt (op aanraden van kinderarts en kind&gezin, een soort cb) 135cc (dus 120+4 scheppen) omdat ze een redelijke hongerig baby is.
    Vind het zelf al een redelijke hoeveelheid voor haar leeftijd.Ze woog vorige week donderdag 3600 gram, bij geboortje 3380.

Maar nu lijkt ze daar toch niet echt mee toe te komen...soms komt ze na 2,5 uur al voor een voeding, 's nachts na krap 4 uurtjes. (is geen probleem ofzo voor de rest hoor, die nachtvoedingen)
    En dan roept ze ook echt om eten, is niet met een tutje te sussen ofzo.
    Na de fles is ze echt ook nog aan het zoeken en aan het sabbelen op haar handjes...

Is het een idee om met voeding voor hongerige baby's te beginnen, en mag dit zo op eigen houtje?En wat zijn dan de verhoudingen? bijv.1 schepje voor hongerige beebs en 3 gewone ipv 4 gewone?

Alvast bedankt!

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi Lucia,

ik zou even met het consultatiebureau overleggen - wij stapten na drie maanden borstvoeding over op Nutrilon Standaard en dat werd al snel Nutrilon Forte; hier ook zo'n hongerig kind.

Ik zou dus even informeren en dan rustig overstappen (half Forte, half standaard), tot je echt over kan naar Forte. Je kleintje kan er ook weer flinke krampen van krijgen...

Succes ermee!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou toch even met het Cb overleggen. Zij weten vast een oplossing. Ook kan je met de voedingslijn bellen (staat op het pak van de flesvoeding). daar zit ook iemand aan de lijn, die je van de juiste adviezen kan voorzien.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi,ik ga het zeker eens overleggen!
    Heb effe gerekend, volgens mij mogen ze maximum 150 cc per kg toch?

150x3,6=540 = 90cc /fles (6 flessen)

Ze krijgt nu: 135x6 = 810cc :( Meestal krijgt ze zelfs 7 a 8 voedingen,das 945 a 1080 cc :confused:

Das toch veel te veel op een dag, of heb ik het nou helemaal mis?
    Stom dat ik dat nooit eerder zo bekeken heb!

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    die 150 per kilo is een richtlijn.. maar 1080 is eigenlijk al over de litergrens (30 schepjes per dag)en dat mag niet (te vaak voorkomen).

ik denk indd dat je een hongerige baby heb..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is inderdaad erg veel wat ze wil.
    Heb je al een kleinere speen geprobeerd, en let je op bij het aanbieden van de fles? Niet de speen in de mond doen, maar speen bij mond houden en haar laten toehappen.

Is er al eens gekeken naar (verborgen) reflux?

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    over de 1000 mag niet en zeker niet met zo'n kleintje!

Ik zou ook even overleggen. Je kleine meid is nog zo jong, zou niet op eigen houtje de voeding aanpassen!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi dirksmama, we hebben al verschillende speentjes geprobeerd, voor pasgeborenen en 3-standen enz...maar geen van allen maakt echt verschil.Ik laat haar idd ook altijd zelf toehappen. :)

Er is nog niet gekeken naar verborgen reflux of dergelijke, maar ben gisterenavond zelf even op zoek gegaan en moet zeggen dat ik heel veel symptomen wel herken!(bijv. slikken na de voeding, heel vaak de hik,moeilijk in slaap vallen en onrustig na de voeding,witte aanslag op tongetje,een beetje 'piepen' als ze ligt,...)
    Dus misschien moet ik eens met haar naar de ka,schijnt wel pijnlijk te zijn die verborgen reflux :(

Zijn er hier nog meiden die ervaring hebben met verborgen reflux, en kunnen jullie vertellen welke symptomen jullie kindje had?

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax heeft/had verborgen reflux. Hij was altijd hongerig na de fles maar dat was dus niet van de honger, hij wilde graag meer drinken om het branderige gevoel in zijn keel te sussen. Dus na de fles zette hij het op een krijsen. Hij krijste ontroostbaar en echt oorverdovend, dan kon je geen huilen meer noemen. Ik wist me geen raad meer. Het is dat hij op een gegeven moment bloed meeboerde, dat we naar de huisartenspost in het ziekenhuis zijn gegaan. Hij gaf aan me die symtomen: reflux. Verder geen onderzoek naar gedaan. Zantac gekregen en sindsdien een heel ander kind. De zantac is nu vrijwel op dus het is even afwachten hoe hij het zonder doet zometeen.

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier ook een baby met verborgen reflux. Wij hadden ook het idee dat ze altijd maar honger had. Van het consultatiebureau mochten we de voeding ook telkens verhogen totdat we met twee maanden al bijna op een liter per dag zaten. Ze is een maand te vroeg geboren en was dus ook vrij licht.
    Totdat we uiteindelijk bij de ka belandden. Hij zei meteen dat we haar overvoerden waardoor we de reflux alleen maar erger maakten.
    We hebben Losec gekregen en het advies om echt niet meer dan 150cc per kg te geven. We zijn Friso Comfort gaan geven en een kleinere speen zodat ze ruim 20 minuten over de fles doet. Als ze daarna nog wil zuigen krijgt ze meteen na de fles nog even een speentje. Meestal spuugt ze die na een paar minuutjes uit en is ze tevreden.
    We hebben nu een heel gezellig, vrolijk en tevreden kind. Dat was het niet toen we nog geen medicijnen hadden en we haar teveel voeding gaven. Als ze te vol zitten voelen ze zich ook niet lekker. Drinken geeft ook troost dus kom je uiteindelijk in een vicieuze cirkel. De ka vertelde ons dat er vaak baby's opgenomen moeten worden om deze cirkel te doorbreken. Ouders redden dit dan niet meer zelf omdat ze al op hun tandvlees lopen.
    Gelukkig hebben wij het nog wel thuis gered.
    Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en ik zou toch voor de zekerheid een arts naar je ukkie laten kijken.
    Succes en sterkte.

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    :confused: :confused: Dat is tussen de 200 en 300cc per kg. Dat is echt veel te veel!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Nova; ja dat zie ik nu ook,maar omdat dat ons aangeraden werd heb ik er helemaal niet bij stilgestaan verder, stom he? :(
    Alleen komt ze nu lang niet meer toe als ik minder geef...

In elk geval bedankt voor je verhaal,Suzanne jij ook!

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    heeft ze geen spruw? omdat jij zegt dat ze een witte aanslag op haar tongetje heeft, heb je al in haar mondje gekeken of ze nog meer witte "puntjes"- "vlekjes" heeft op haar tandvlees en of daarboven?

als een kindje spruw heeft (wat heel goed kan en wat vaak gebeurt) kunnen ze dezelfde symptomen hebben als jij beschrijft, onrustig zijn (drinken) veel willen drinken etc etc...

ik zou toch als ik jou was naar de ha gaan om dit goed na te laten kijken en zeker gaan proberen om kleinere flesjes aan te bieden, en misschien is het een optie om jbpm aan de fles toe te voegen zodat deze wat dikker wordt, en ze er meer moeite voor moet doen en hoogstwaarschijnlijk minder zal gaan drinken omdat ze dan moe zal zijn...

en anders in overleg over gaan op voeding voor hongerige baby's die je vaak heel goed kunt mengen met de standaard voeding van hetzelfde merk...

succes meid..
    gr.smoekie

14. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nee is helemaal niet stom. Dat kan jij toch niet weten. Zeker als het op aanraden van een arts is, ga je er toch vanuit dat het goed is.
    Ik zou even overleggen. Misschien kan je voeding voor hongerige baby's gaan geven om terug in hoeveelheid te gaan.
    Onze kinderarts had ons ook een aantal zeer zware dagen voorspeld om terug te gaan. Je baby is het daar natuurlijk niet meteen mee eens, maar uiteindelijk zal hij zich beter gaan voelen.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Smoeke & Mirthe (had daarstraks de naam van je kindje getypt,hihi sorry!); ik ga zeker eens langs de ha of ka om te overleggen en dit na te laten kijken!

Smoekie, ik zie niet direct meer witte vlekjes, maar zal het in elk geval bij de ha bevragen!

Dank jullie wel voor jullie advies! ;)

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes met de kleine in ieder geval.

gr.smoekie

Deel Deze Pagina