Goedemiddag, Omdat mijn dochtertje van drie weken erg ontevreden over de borstvoeding was (heel veel huilen en niet slapen), zijn we op advies van kinderarts per direct over gestapt op flesvoeding. Ze krijgt hypo-allergeen voeding, aangezien ik vroeger koemelkallergie gehad hebt. Op advies van de kinderarts krijgt ze 8x80 ml of 7x90 (ligt eraan om de hoeveel tijd ze 's nachtst komt). Maar met deze hoeveelheid is ze niet tevreden. Het cb adviseerde er 120 ml in te doen en dan te kijken wat ze op drinkt. Drinkt ze meer dan de aanbevolen hoeveelheid (ze weegt trouwens ongeveer 3400/3500 gram), dan is ze pas tevreden en kan ze heerlijk slapen. Hoeveel moeten wij nu geven of is een andere voeding aan te raden? Ook heeft ze zelf nog niet een ritme om om de 3 of 4 uur te komen Moeten we tijd rekken of haar wakker maken of lekker laten slapen? Dank alvast voor het antwoord. groeten,
Hallo, Wakker maken hoeft niet hoor, het is wel belangrijk dat je kindje niet te vaak meer drinkt dan voor haar gewicht is aangegeven. Soms kun je een kindje beter tevreden krijgen door een kleinere speen te gebruiken of de voeding iets dikker te maken met Nutriton om een kindje langer te laten drinken. Een andere voeding zou ik liever niet adviseren i.v.m. de allergie. Groeten Eveline
Hoi Eveline, Dank voor je snelle antwoord. Ik heb nu de fles van difrax. Welke speen/fles zou jij aanbevelen? Het CB adviseerde nog te wachten met nutriton, maar wat vind jij? groeten,
Hallo! Difrax is prima, je zou dan het beste de s-speen/ nummer 1 speen (de kleinste) erop kunnen zetten. Ik denk dat het CB nutrix bedoelt in plaats van nutriton kan dat? Nutriton mag echt vanaf de geboorte al, dat is geen probleem. Succes, groetjes Femke