Hoeveel cc extra water bij harde ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door dear86, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een dochter van 5 weken. Tijdens en na het voeden werd mijn dochter heel onrustig ( met armen slaan, huilen etc.), ik merkte dat ze de fles graag wilde drinken maar dat ze erge last had. Ik denk zelf dat haar maagzuur wat omhoog kwam/komt ( ze heeft veel de hik, hield op met huilen als ik haar rechtopzet, schraapt haar keel veel, hoest). Nu doe ik 1 afgestreken schepje johannesbroodpitmeel in haar voeding (140 cc) en dit gaat beter. Nu krijgt ze alleen last van harde ontlasting. Op het cb zeiden ze als ze dat kreeg ik wat extra water in de voeding koet doen. Ik zou alleen willen weten hoeveel cc extra erin moet.

Alvast bedankt!

Gr. Dear

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Dear,

Mogelijk heeft je kindje last van reflux vandaar dat je nu wat Johannesbroodpitmeel toevoegd. Omdat dit voornamelijk bestaat uit zetmeel kan je kindje last krijgen van verstopping. Het kan inderdaad helpen als je wat extra water toevoegd echter op deze leeftijd moet je daar nog wel voorzichtig mee zijn. k zou beginnen met 10 ml water die je per fles extra kan toevoegen echter dan moet je wel zeker zijn dat je kindje de fles lekker leegdrinkt. Is je kindje geen lekkere drinker dan kan je tussendoor een paar keer per dag een theelepeltje extra water (gekookt, afgekoeld)toedienen.
    Hebben de tips geen effect neem dan contact op met de arts van het consultatie bureau.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina