Hallo, Ons zoontje is nu 8 weken en drinkt te zeg maar te vaak te weinig.. Hoe "los ik dit op"? Hij weegt zo'n 5500 gram dus hij moet toch eigenlijk wel 4x 150/5 en 1x 180/6 hebben. Hij drinkt iedere keer maar zo'n 100 a 130cc waardoor hij 7 a 8 keer per dag komt. 's nachts komt hij ook "gewoon" om de 3 uur waardoor hij 2, en soms 3 keer komt.. Word er soms moedeloos van.. Hoe krijg ik hem zover dat hij eens een fles van 150/5 leeg drinkt?
Ik weet niet volgens welke normen je het te vaak of te weinig vindt, maar ik vind het hartstikke normaal klinken voor 8 weken. Hij is nog zo klein, en heeft waarschijnlijk een klein maagje. Waarom moet ie een fles van 165cc leegdrinken?
Nou, dat staat op de achterkant van het pak nutrilon en bij het cb zeiden ze ook dat hij 150/5 "moet" drinken.. Vandaar.. Ik zou niet weten hoe ik hem zoveel kan laten drinken, kan het er moeilijk inproppen (wil ik ook niet!!!) Persoonlijk vind ik het niet erg.. (behalve als hij s nachts 3x komt, ik heb namelijk nog een dochter die er vroeg bij is 's ochtends ).
Maak je niet druk en niet teveel op de voedingsadviezen letten maar meer op je zoontje. De jongste is 14 weken en drinkt amper de flessen van 150/5 leeg en krijgt nog maar 5 flessen. Soms drinkt hij 120/4 niet eens leeg. Hij wil het gewoon niet en drinkt volgens de maatstaven te weinig maar groeit goed en is tevreden
Hahaha, meid kijk gewoon naar je kindje. Ik snap hoe je je voelt. Mijn zoontje drinkt HEEL moeilijk zijn flessen (met huilen en overstrekken etc) en drinkt meestal ook maar 100 cc. Maar hij teert er evengoed weer 4 uurtjes op en soms zelfs langer.. ^^ en hij groeit goed.
Ik snap dat je onzeker bent, maar kijk gewoon naar de groei van je kindje, en naar zijn plasluiers. En over 24 uur haalt hij toch voldoende hoeveelheid? Hij is waarschijnlijk 'klene drinker' dan, en dat werkt goed voor hem. Kun je de nachtvoedingen niet delen met je man?