Hongerige baby. Wat te doen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koeks83, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Bij mijn eerste ook, wij zaten ook vrij vlot op de max (grote baby, grote drinker) en om op die 1 liter te blijven was echt een uitdaging.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  2. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    De normen binnen de EU zijn zo streng dat dat wel meevalt. Natuurlijk moet je je baby niet alleen rijstwafels, rijst en rijstebloem geven elke dag.
    Voedingscentrum geeft ook aan dat in een gevarieerd eetpatroon je best wat rijstebloem kunt geven, uiteraard alles met mate.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  3. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Hier ook een hongerige baby en nog steeds. Ik heb vanaf 5weken forte gegeven en bij de opvolgmelk weer normale gebruikt. Ik ben gewoon overgestapt trouwens, zonder afbouwen. Ging hier prima. Nu hij meer eten er naast krijgt is hij niet meer zo hongerig en hoeft niet binnen 5min een fles. Behalve s'ochtends.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Met mate is naar mijn mening wat anders dan structureel elke dag in de fles.
    Ik zou er liever niet voor kiezen.
    Daarnaast zitten er bar weinig calorieën in, dus vraag me af of het wel zoden aan de dijk zet.
    Maar ik heb er geen ervaring mee, heb geen flessen gegeven.
     
  5. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Merk dat ik een beetje huiverig ben om met forte te beginnen. Lees vaak dat het voor verstopping kan zorgen en daar heeft hij sowieso al vrij snel last van.

    Nou ja, gisteren toch op zes flessen uitgekomen dankzij het hapje, dus wie weet redden we t zo totdat hij echt substantieel wat meer gaat eten (al vrees ik dat het er vandaag weer 7 zullen worden aangezien hij s nachts eerder kwam...).
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Hier 2 hongerlapjes als baby. Zoon kreeg met 3.5 maand rijstebloem in de laatste fles, zat toen al aan de forte en over de max. Dochter kreeg de eerste periode forte, zij kreeg op een gegeven moment elke dag 2 flessen extra en dat zag je ook wel in haar gewicht terug haha. Toen met de forte zat ze weer na 1 dag op het 'normale' aantal flessen en vanaf 6 maanden zonder problemen overgestapt op de standaard voeding.

    Ik zou het toch gewoon proberen, want elke keer zo veel honger hebben is ook niet fijn voor zo'n kleintje. En hier hebben ze nooit last gehad van verstopping door de forte!
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Eerste stap is overgaan op forte, zeker doen!

    Tweede stap kan een papfles zijn

    En als derde stap ga je rond de 4 maand starten met bijvoeding, alleen dat zijn in het begin mini hapjes.

    En die nacht fles. Lekker houden. Als je kleine die nodig is en lekker opdrinkt gewoon doen.
    Je plaagt hem en jezelf door hem die voeding te ontnemen.
     
  8. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Kan me niet echt herinneren dat Forte voor onstopping kan zorgen, heb ik iig nooit gemerkt bij mijn dochter. Wel dat idd switchen van voeding tijdelijk krampen kan veroorzaken, maar hij is wel al wat ouder dus misschien dat dat meevalt.

    Je kan anders ook beginnen met het mengen van standaard en forte, dat je op die manier het op kan bouwen en ook sneller kunt reageren als hij toch verstopping zou krijgen. Bij mijn dochter heb ik het ook gemengd en hier kreeg ze uiteindelijk helft/ helft, dat was voor haar genoeg. En vanaf de overstap naar standaard 2 gewoon de standaard gebruikt, omdat we toen toch al aan het afbouwen waren met flesjes ivm het vast voedsel wat ze toen er al bij at.

    Oh en gewenning van de nachtvoeding... daar geloof ik niet zo in hoor, zeker niet op die leeftijd. Zowel mijn dochter als nu mijn zoon hebben lang een nachtvoeding gehad, zonder gingen ze echt niet verder slapen. Met een flesje sliep iedereen weer binnen 10 min, dus de keuze was snel gemaakt. Mijn zoon is nu bijna 13 maanden en net een maandje van de nachtvoeding af.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  9. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Heft hij overdag genoeg? Misschien inderdaad gaan beginnen met wat bijvoeding overdag? of toch grotere flessen overdag. Ik heb de forte voeding ook gehad gaf deze alleen voor de avond. Werkte hier niet zo bijzonder. Ik zou je eigen plan trekken ivm honger toch proberen de flessen dan toch wat groter te houden. Aan honger doe je weinig. Hier ging het pas beter toen hij overdag meer ging eten.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  10. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Dank voor alle reacties!

    Inmiddels zijn we begonnen met vaste voeding overdag en meneer kan er geen genoeg van krijgen. Ook krijgt hij nu s avonds 180+6 met een schepje pap. Resultaat is dat hij er s avonds langer tussen laat en zich afgelopen week ergens tussen 01:00 en 03:00 meldde, na de laatste fles om 20:00/20:30. Dat scheelt een hele fles, dus komen we verder netjes uit op 6 flessen (behalve met dat warme weer, maar toen heb ik ‘m met alle liefde een verdunde fles meer gegeven, want hij zweette als een otter). De forte stellen we dus nog even uit.

    Afspraak met cb van vorige week is verzet naar deze week. Ben benieuwd maar zn groei.
     
    Ella1988 en Panter vinden dit leuk.
  11. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Lekker in het ritme van je kleintje meegaan! Jij weet als mama als geen ander of het honger is. Laat je niet gek maken; niet door anderen en niet door het CB.

    Onze zoon voldeed nooit aan de “norm” qua eten en is een regelrechte bootwerker. Eet alles wat op zijn pad komt. Zat met 4 maanden nog op 7 flessen en ik maakte me zoooo druk!

    Nu is hij 10 maanden en zit sinds kort pas op 3 flessen en volop bijvoeding. Bambix wilde hij nooit. En minder eten stond garant voor heel lang huilen. Heeft tot en met 7 maanden nachtvoeding gehad.

    En alles kwam vanzelf goed....

    Laatst kwamen we bij het CB en zijn groei was ietsje minder dan voorheen. Zeiden ze; hij mag wel meer eten. Ik zeg; nog meer? Haha. Toen ik vertelde wat hij kreeg was er geen vinger tussen te krijgen. En inmiddels ben ik zelf niet meer onzeker. Ik weet het ‘t best. Punt.

    Zoonlief beweegt enorm veel. Heel actief. Verbrand dus als een malle. Ik gooi het daar maar op.

    Hij blij, wij blij, iedereen blij!

    Succes lady!
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bijvoeding pas starten na 6 maanden. Dus gewoon een extra fles erbij.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Inmiddels is onze zoon 17 maanden maar dat is ook n ongelooflijke hongerlap. Die slaapt s nachts nog niet als hij overdag niet genoeg eet.
    En huilt s nachts ook nog weleens en dan gaat er ook een hele fles gewone melk in. Volgens cb mag dit niet meer. Maar hij slaapt dan na 5 min weer en zet anders het hele huis op stelten. Het zijn gewoon fases.

    Klein beginnen met bijvoeding lukte bijna niet. Meneer at al snel hele potjes voor 4 maanden leeg. En was vreselijk boos als hij niet meer kreeg. Zat met 5,5 maand als aan de potjes voor 6 maand die groter zijn.

    Hij beweegr veel en verbrand dus ook veel. En hij zit qua gewicht keurig op de gemiddelde lijn.

    Hij heeft zelfs een fase gehad dat hij 6 boterhanmen per dag at. Dat was met 8/9maanden. Dat mocht echt niet van het cb. Maar ja anders zat ik met een huilend kind. En te dik istie niet

    Dus geef je kind gewoon waar het om vraagt..
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  14. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Inmiddels gemeten en gewogen; we hebben een flinke vent, maar groeit mooi op zn eigen lijntje. Extra fles is dus geen probleem, waar nodig. Bijvoeding gaat ook goed, hij begint al te stralen als hij zn lepel ziet. Forte is voor nu nog even niet nodig, maar die optie houd ik ook open.

    Dank allen voor de reacties!

    @Beheer Ik kan weer verder ;) hier mag een slotje op.
     
    Ella1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina