1/2 friso comfort, 1/2 friso extra

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sara1976, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Ik loop even helemaal vast wat betreft de voeding voor onze dochter van ruim 6 weken.
    Zo'n 2 weken geleden zijn we overgegaan op voeding voor hongerige babies. Dit ging eigenlijk heel goed, behalve dat ze veel spuugt. Op aanraden van de verloskundige zijn we friso comfort gaan proberen. Op deze voeding alleen redt ze het niet, dus in combinatie met friso extra (voor hongerige babies). Ze krijgt per flesje 120cc water en daarbij 2 schepjes friso extra en 2 schepjes friso comfort. Hiermee zijn we maandag gestart. Het leek goed te gaan, maar ze spuugt nu weer net zoveel. Ik wil niet steeds veranderen qua voeding, maar weet ook dat ze er misschien wel even aan moet wennen?
    Ik neig nu naar stoppen met de comfort en weer alleen friso extra gebruiken. Wie o wie kan me helpen?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je moet het wel even de tijd geven. het gaat niet van de een op de andere dag weg. zeker als je het mengt is het effect minder.

mijn eerste zoontje kreeg alleen comfort en die spuugde na een tijdje helemaal niet meer.

maar mijn tweede zoontje krijgt comfort met extra omdat hij anders niet verzadigd is, maar hij blijft toch een beetje spugen. wel minder maar toch.

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoe doe/deed jij de verdeling comfort/extra?
    En gelijk nog een vraagje; ik kook het water voor de voeding in de waterkoker. Mag dit? Of moet dit in een pannetje? En hoe voel je of de voeding genoeg is afgekoeld? Ik vind het best lastig, die comfort voeding. Hoe maak je bijvoorbeeld een flesje klaar als je weggaat? Met normale voeding gewoon even opwarmen in de magnetron of een thermosfles met warm water mee en een flesje koud water. Maar nu? Hoe kom ik aan gekookt water?

4. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Mijn zoontje (van tien weken) zat eerst ook alleen op comfort. Hij deed het hier vrij goed op alleen het enige probleem was bij hem dus ook dat hij niet verzadigd raakte. Wij zijn toen ook friso extra gaan mengen met comfort alleen was dit niet zo'n succes voor hem. Nu zijn we over gegaan op alleen friso extra en nu raakt hij lekker verzadigd. Alleen zaten ook wij met het probleem dat hij weer meer ging spugen. We hebben nu voor ons de ideale oplossing gevonden. We voegen aan de friso extra, nutriton toe. Dit is johannesbroodpitmeel wat ook door de comfort heen zit tegen het spugen. En dit werkt ideaal voor hem. Overdag voegen we er steeds twee schepjes nutriton aan toe (aan 180cc voeding) en voor de nacht doen we er 4 schepjes door zodat hij nog iets langer verzadigd is. Dit werkt prima en hij heeft dan ook al drie nachten doorgeslapen :D

Groetjes

5. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Miepje,

Bedankt voor je antwoord. Dat is misschien ook wel iets voor ons. Is die nutriton gewoon bij de Etos te koop?
    Gebruikte jij de comfort omdat je zoontje veel spuugde?
    En dan nog een vraagje, de friso extra vind ik al vrij dik. Ik heb nu een dodie fles met een 3 standen speen. De extra voeding ging hiermee prima. Meestal op stand 1, anders was het flesje veel te snel leeg. Maar nu met de combinatie extra/ comfort, doet ze er soms wel erg lang over, en dan op stand 3. Welke speen gebruik jij, en hoe gaat dat?

Groetjes Sara

6. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik weet niet of je het bij de etos kan halen maar wel bij de kruidvat want daar heb ik het vandaan. Ik gebruik een 3 standen speen en dan op standje 1. Mijn zoon heeft namelijk behoorlijk wat zuigkracht en op stand 2 drinkt hij te snel. Dan heeft hij de voeding binnen 10 min. op. Hij doet er nu ongeveer een dikke 20 min. tot een half uur over en dan heeft hij ook een lekker verzadigd gevoel als hij de fles leeg heeft. Als hij hem binnen 10 min leeg heeft begint hij daarna gelijk te huilen omdat hij zich dan nog niet vol voelt, het gaat dan gewoon te snel. Ik denk dat je bij jouw kindje even moet kijken naar de zuigkracht en dat het niet te snel gaat. Dan is het goed. Ik hoop voor je dat het net zoals bij ons werkt want bij ons is deze combinatie perfect. Hij spuugt nu amper meer, alleen soms een mondje terug. Maar dat is normaal natuurlijk. En ja wij waren op comfort overgestapt voor het spugen en voor een meer verzadigd gevoel. Maar de combinatie van friso extra met nutriton werkt veel beter. Hij is nu veel verzadigder en spuugt amper. Ik hoop dat het voor jou werkt. Laat je het weten hoe het is afgelopen? Ben zeer benieuwd

Groetjes

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe lang moesten jullie kindjes wennen aan friso comfort? Want het spugen is nu nog steeds aanwezig alleen is het nu veel dikker (en dus smeriger). Hij krijgt het wel pas sinds 2 dagen (en ik geef ook nog half borstvoeding, dus hij krijgt 3 flessen comfort en 3 flessen borstvoeding).

8. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik moet eerlijk toegeven dat het effect er vrijwel meteen was. Maar mijn zoon en jouw kindje zijn natuurlijk totaal verschillend en reageren er dus ook totaal verschillend op. Bij het CB zeggen ze altijd dat voeding twee weken nodig heeft om in te werken dus ik ben ook altijd van die periode uitgegaan. Als het echt niet werkt zou ik wel iets anders gaan proberen

Groetjes

9. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Miepje,

Ik heb vanmiddag de nutriton gehaald; was inderdaad te koop bij de etos.
    De 3 standen speen van dodie (voor 0 tot 4 mnd) was absoluut geen succes. Mijn dochter heeft best een flinke zuigkracht, maar kreeg er niets doorheen. Vanavond weer naar de etos geweest, en volgens mij zijn er geen papspenen van dodie (in ieder geval daar niet), en nu de 3 standen speen gehaald voor vanaf 4 mnd. Die op stand 3 en toen ging het gelukkig, maar nog wel met moeite. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, want ze heeft ook vandaag weer erg veel gespuugd.
    Ik hou je op de hoogte.

Groetjes Sara

10. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik gebruik de 3 standen speen die bij mijn difrax fles zat. Ik hoop voor je dat het werkt

Groetjes

11. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Evelien had/heeft veel darmkrampjes en spuugde veel dus toen begonnen met Friso Comfort....heeft ruim een week geduurt eer we merkten dat het hielp, idd aanmaken met gekookt water anders lossen de vezels niet goed op.
    Ik doe minimaal 70/80 cc van de kook af water en dan met koud kraan water aanvullen.
    Ze heeft nu denk een buikvirusje dus als alles weer rustig is ga ik de voeding mengen met standaard voeding.

Oja ik gebruik niet de standen speen want dan gaat het te snel maar de nr 2 en het laatste beetje onderuit de fles met nr 3!

12. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Even een update,
    het lijkt beter te gaan. We geven nu per flesje (120cc water + 4 schepjes friso extra) maar 1 schepje nutriton.
    Ons eerder zo hongerige meisje is nu weer ontzettend tevreden, maar laat nu wel ineens vaak 30 cc per flesje staan :(
    Het spugen is wel minder geworden, dus dat is erg fijn.
    Ik denk erover om eens te proberen de voeding weer met standaard te mengen, want de laatste dagen heeft ze maar 585, 585 en 600cc gedronken. Voor haar gewicht, nu zo'n 4,5 kilo zou ze op 675 moeten zitten. Een dag wat minder maakt natuurlijk niets uit, maar vind dit wel weinig. Ze drinkt gelukkig wel wat ze minimaal moet hebben, 540 cc, en heeft genoeg plasluiers.

Groetjes Sara

13. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ben erg blij voor je dat het beter gaat. Je kunt inderdaad gaan mengen met de standaard. Mijn zoontje kon er niet tegen om te mengen maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat er verbetering in zit

Groetjes

Deel Deze Pagina