weinig melk linkerborst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Michelle04, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb weer eens een vraagje;)
    2oktober begin ik weer met werken en ik wil graag bv blijven geven. Kolfje besteld (ameda lactaline) en gisteren in huis. Hartstikke fijn apparaat maar.. mijn linkerborst lijkt wel uitgedroogt:(
    De rechter geeft ook geen liters maar daar krijg ik ongeveer 80cc uit maar op links is het steeds max 10cc. Ik heb bijna een krul in mijn tepel maar op de een of andere manier werkt het niet. Als de kleine bij mij drinkt is het volgens mij geen probleem want ik hoor hem gewoon slikken en ik bied beide borsten even vaak aan. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik ook met links een voorraadje kan kolfen??

Groetjes Michelle

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Voorop gesteld: je kind haalt uit de borst altijd meer, als een kolf.
    Je kan een aantal dingen doen:
    - je last consequent ( d.w.z. iedere dag) extra kolfmomenten in voor je linker borst, naast het gewone aanleggen.
    - voor iedere kolfbeurt je borst goed warm masseren: neem je borst tussen beide handpalmen en masseer stevig naar de tepel toe. Kolf de borst meteen af ( de melkkanalen staan dan verder open).
    - zorg dat je niet op de tocht of in de kou zit, leg warme doeken of washandjes op je borsten.
    - als jet het idee hebt dat deze tips geen resultaat opleveren na een week, schakel dan een LK in die je verder kan helpen.

Succes!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Naast de hele goede tips van Jingels wil ik je ook nog eventjes 'meegeven' dat beide borsten niet evenveel hoeven te produceren. Hier is links juist mijn 'goede' borst. Bij jou is het natuurlijk iets teveel verschil maar het is niet erg als de ene iets achterblijft.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Klopt,maar omdat ze pas een 9 weken-productie heeft, snap ik haar zorg heel goed. Vooral als ze straks weer aan het werk gaat. Het zou zonde zijn als je productie daarom al zou teruglopen.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Daar ben ik het compleet mee eens Jingels maar ik wilde het toch eventjes zeggen omdat als het verschil een heel stuk kleiner wordt maar niet helemaal weggaat het vaak niet nodig is om je zorgen te maken. :)

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Alvast bedankt meiden, ik ga meteen met deze tips aan de slag.
    Weten jullie misschien ook hoeveel cc ik ongeveer per voeding kan aanhouden? Of is dit slechts een kwestie van uitproberen?

7. 4days

4days Niet meer actief

Hihihihi :p

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat veel moeders doen om de globale hoeveelheid te berekenen is het lichaamgewicht in kilo's maal 150ml per 24 uur. Let wel dat dit de forumule is voor kv en niet voor bv. Als jouw kindje een tevreden indruk geeft, voldoende plas/poepluiers heeft, en goed groeit dan kan het best zijn dat ze met meer of minder toekomen.

Borstvoeding kun je niet teveel geven als ze zelf die hoeveelheid vragen. Het zal wel een beetje zoeken zijn naar de 'ideale hoeveelheid' maar dat komt vanzelf.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn linkerborst geeft ook heel weinig, 10cc tegenover 180cc (!) uit mijn rechterborst.
    maar hier heeft t een medische oorzaak, mijn linkerborst is niet volledig ontwikkeld. ik heb m afgebouwd en voedt nu volledig met rechts.

maar een verschil is niet ongewoon en met kolven haal je er idd minder uit.

10. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    ik had ook dat mijn linkerborst minder melk gaf dan rechts ookal voelde hij nog wel vol aan.
    Ik heb toen een poosje links extra gekolfd en nu geven beide borsten ongeveer de zelfde hoeveelheid.
    Ook heeft het bij mij geholpen om de eerste tijd een speciale neuspray voor het opwekken van de toeschietreflex te gebruiken.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij mij is mijn rechterborst het achterblijvertje. Als ik kolf komt daar hooguit 30cc uit, terwijl ik links met gemak 100/120cc kolf. Ik heb maar aangenomen dat het zo goed is, links doet neemt over wat rechts tekort komt, denk ik dan maar.

Overigens als Jitte live drinkt, komt er veel meer uit, dan drinkt ze zeker 5 minuten aan 1 stuk door, (het is een snelle drinker, 15 min max aan beide borsten) terwijl ik met de kolf er na een paar minuten al bijna niks meer uitkrijg. En dat is dan mèt neusspray....

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier ook veel vershil hoor! Rechts is mijn 'slechte borst'. Hier komt 80 uit en uit de andere wel 180 cc. Wat een verschil dan he?

Deel Deze Pagina