Na 7 dagen beginnen met borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lady26, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hallo,

Ik ben 6 okt. bevallen van een dochter, nu hebben ze haar direct bij mij aan de borst gelegd omdat ik graag borstvoeding wou gaan geven ze begon direct krachtig te zuigen en ik helemaal gelukkig natuurlijk.
    Maar nu is het volgende aan de hand, ze wou daarna absoluut niet meer aan de borst elke keer weer geprobeerd maar het was een strijd ik werd er gestresst van en zij ook, dus ik ben om de 3 uur gaan kolven maar al met al kwam er niks.
    Nu zeiden ze in het ziekenhuis (daar heb ik 2 dagen gelegen) dat ik het moest weten, aanleggen of flesvoeding geven want alleen kolven wou niet volgens hun, dus ik heb toen maar besloten om met borstvoeding te stoppen.
    Nu hoorde ik van mij kraamhulp dat je wel gewoon kan afkolven zonder de baby aan te leggen, dus nu heb ik vreslijk veel spijt dat ik er mee gestopt ben.

Nu was mijn vraag kan ik na 7 dagen alsnog weer beginnen met kolven en het met de fles geven?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, wat een slecht advies hebben ze je in dat ziekenhuis gegeven zeg! Dat zou niet meer mogen in deze tijd.
    Doe me een plezier en koppel dit nog even terug naar dat ziekenhuis zodat ze het op kunnen pakken.

Je kunt ook na 7 dagen nog starten met het afkolven. Zorg voor een goed kolfapparaat en kolf zo vaak als mogelijk is. Hoe vaker op een dag, bij voorkeur 8 tot 10 keer, hoe sneller resultaat.
    Of het nog volledig op gang komt moet je even afwachten, maar al kun je een deel aan borstvoeding meegeven aan je baby , dan is het al mooi.

Veel succes!
    linda

Deel Deze Pagina