hongerige baby!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door babs38, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    #1 babs38, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    Mijn zoontje, geboren op 3 febr dus nu bijna 6 weken oud is een flinke beer. Bij geboorte 4665 gr en nu al dik boven de 5000 gr. We zijn begonnen met Friso Standaard en drinkt nu sinds 2 weken Friso Comfort vanwege het vele spugen en de krampjes. Dit gaat heel erg goed en de krampjes en het spugen zijn enorm verminderd. Hij doet netjes 20 minuten over een fles, maar hij heeft alleen naar ons idee nog steeds honger. De flessen gaan schoon op, 150 ml/ 6x op een dag, maar soms wil hij na 2,5/3 uur alweer eten! Ik heb gevraagd of ik over kon stappen op Friso Extra, maar dat vonden ze geen goed idee, omdat dat zwaarder op de maag zou liggen en weer meer kramp kon veroorzaken en omdat het weer een verandering van voeding in een korte tijd zou zijn!
    Schema:
    7.00-150 ml
    11.00-150 ml
    14.00-150 ml
    18.00- 150 ml
    23.00-150 ml
    03.00-150 ml

Voor de fles van 23.00 uur moeten we hem echt wakker maken, ander slaapt hij door tot 1.00 a 2.00 uur en dan gaat hij zijn fles inhalen rond 5.00 uur en moeten we er 2 x per nacht uit. Zou fijn zijn als hij dat doorslapen een dagdeel later doet..'s nachts dus. Maar dat krijgen we er maar niet in.

Heeft u een tip hoe we hem dat dagdeel kunnen laten opschuiven en of we misschien iets aan de voeding moeten veranderen? Hij drinkt volgens mij al zoveel voor een kind van 6 weken!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Gezien de leeftijd van je kindje is het nog wat vroeg om al op de maximale hoeveelheid van 1000ml (6x165ml =990ml) te gaan zitten. Hij krijgt dus al wat veel voeding binnen en is hier nog steeds hongerig op.
    Ik denk dat het inderdaad verstandig is om de Friso Extra hier aan toe te voegen. Deze kan dan het beste gemengd worden met de Friso Comfort. Je kunt dan bijvoorbeeld 2 schepjes Extra en 3 schepjes Comfort geven. Zo kunnen de darmpjes tevens rustig wennen aan de nieuwe voeding.

Succes, groetjes Laura

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Het consultatiebureau raadde mij de Extra voeding af omdat die zwaarder op zijn maagje zou kunnen liggen en dus weer meer kramp zou kunnen veroorzaken? Is dit zo?

Ik geef mijn zoon nu ook af en toe een flesje met gewoon wat water of soms ongeveer 150 ml met 1 schepje voeding erin om zijn 'honger' te stillen. Kan dit geen kwaad?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Friso Extra is gemaakt op basis van Friso Standaard en hieraan is extra een speciaal zetmeel toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat de voeding wat langer in het maagje blijft waardoor een kindje wat langer een verzadigd gevoel heeft. Wanneer er wat in de voeding verandert is het normaal dat de darmen hier even aan moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Door de Extra te mengen met de Comfort kan je kindje hier geleidelijk aan wennen (in plaats van een hele fles alleen Friso Extra) en kan jij zien hoe het bij je kindje bevalt.
    Wat water tussendoor kan inderdaad ook helpen voor tijdelijk een wat voller gevoel. Je kan dan 10-30 ml per keer aannhouden.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina