Baby 3,5 maand drinkt flesje niet leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nazli21, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hallo,

Mijn dochter Sara drinkt haar flesjes niet leeg.. Ze is nu wel verkouden, maar niet leegdrinken deed ze al voordat ze verkouden was.. ik had eerst de nutrilon en friso geprobeerd, maar omdat ze een sterke zuiger is verslikte ze zich snel.. De cb raadde me aan om een verdikte babyvoeding Beba van Nestle (dit heb je alleen in Belgie) te proberen, maar dit drinkt ze ook niet leeg.. Op het pakje staat dat ze 150/5 schepjes over 5 voedingen verdeeld moet drinken, maar ze drinkt maar 100 soms 110 cc leeg, de rest gooi ik weg.. Ik ben eergisteren nog naar de kinderarts geweest en die gaf mij een nieuwe schema 135/4.5 schepjes over 6 voedingen, maar met dit schema drinkt ze ook maar 100 cc.. Ik dacht misschien of ze met de verdikte voeding gelijk volzat, dus heb ik nog net friso weer terug geprobeerd, maar weer laat ze 100 cc over.. Volgens de kinderarts is ze weinig aangekomen..

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

Op 24 februari woog ze 5480 gram en op 15 maart woog ze 5800.. Is haar gewicht volgens jullie ook te weinig??

Weten jullie wat ik kan doen, zodat ze haar flesjes weer leegdrinkt??
    En hoeveel ml moet ze per dag drinken??

groetjes Nazli

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nazli,

Wat vervelend dat je dochtertje wat slechter is gaan drinken en volgens het cb te langzaam groeit. Het is lastig om precies te weten waar dit aan ligt. Het kan heel goed door de verkoudheid komen! In dat geval zou het een stuk beter moeten gaan als de verkoudheid voorbij is.

Het zou fijn zijn als Sara per dag minstens 500 ml kan drinken, liefst natuurlijk meer. Deze hoeveelheid heeft ze nodig qua vocht. Misschien helpt het om tijdelijk wat meer voedingen aan te bieden per dag. Bijvoorbeeld 6 voedingen van 120-150 ml. Hopelijk drinkt ze dan wat meer op een dag.

De kinderarts kan meer zeggen over de groei van Sara dan ik. Als je twijfelt of wat meer advies of uitleg wilt dan zou je beter weer even contact met hem op kunnen nemen. Hopelijk gaat het drinken snel beter!

Groetjes Linda

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hoi Linda,

bedankt voor je reactie..
    Het drinken gaat intussen al veel beter.. Sara drinkt nu 150 cc per voeding over 5 soms 6 voedingen.. Het zal wel door het verkoudheid geweest zijn.. Hopelijk gaat het dan zo door.. op 29 maart hebben we een afspraak staan bij de ka en dan ga ik vragen of ik de voedin mag veranderen..

groetjes nazli

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    De kans is heel groot dat het door de verkoudheid gekomen is, dat is heel normaal. Fijn dat het weer zoveel beter gaat!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina