Hallo dames. Mijn meisje is 8 weken te vroeg geboren. Ze is 5 maanden over paar dagen en ik mocht nu beginnen met fruit,groente papje. Ik lees dat baby's voor de eerste keer maar paar hapjes nemen. Gisteren dus potjes worteltjes vanaf 4 mnd (125ml) gekocht. Nou onze dame vond het heerlijk. Na paar hapjes snapte ze hoe lepeltje werkt en heeft het opgegeten. Toen het op was werd ze boos ze had nog honger en heeft nog flesje gekregen. Vanochtend potje fruit gegeven en weer boze baby toen het op was haha maar heb flesje pas 2 uur na fruit gegeven Ik vraag me dus af zou ik haar iets meer fruit/ groente geven of is dat niet verstandig? Ik moet erbij melden dat ze nooit krampen heeft, ze laat zo veel scheetjes dat gemiddelde bouwvakker er trots op zou zijn nog een vraagje ze krijgt savonds rond 21:00 uur nog melk (150+5 ) en 3 schepjes rijstebloem. Zij drinkt nu eigenlijk 180+6 alleen op de verpakking van de rijstebloem stond 150. Mag ik haar fan gewoon toch 180 geven? Wil trouwens dat ze bij de geboorte 1396 was en vandaag weegt ze iets meer dan 6 kilo! bedankt!
Ik zou even rustig aan laten wennen aan de pure smaken van groenten en later aan fruit. Hier gaf ik 3 dagen achter elkaar hetzelfde (om evt allergische reactie te achterhalen, bij alles door elkaar weet je niet waar het vandaan komt) en echt nog niet de hoeveelheid van een 4 maanden potje in 1x. Hopelijk krijgt ze geen last van verstopping oid, want het is wel veel om in een keer te geven als eerste hapje... Als dan 1 groente goed ging kreeg ze weer 3 dagen een andere groente. Toen we eenmaal 4 groentes hadden geïntroduceerd zijn we ook begonnen met fruit. (overigens wel allemaal vers) Bijvoeding mag overigens vóór de 6 maanden nog geen melkvoeding vervangen, dus gaat je kindje minder drinken dan moet je rustiger aan doen met de bijvoeding! De melk is hetgeen waar ze van moet groeien... Dus zou zeker nog niet meer gaan geven nu, dan maar meteen een fles erna of zo.
Nee verstopping was nooit een probleem. Ze poept altijd minimaal 1x per dag meestal meer en nog nooit buikkrampen gehad. Ook na worteltjes heeft ze gisteravond nog gepoed en net weer. Ik heb schema mee gekregen van de consultatiebureau, van hun mocht ik met 5 maand fruit,groentes en papje geven. Ik kijk hoe ze het doet. Thnx