waar maken jullie bijvoorbeeld de aardappel mee smeuig? want in boter zit toch ook zout in namelijk.... maar anders word het zo kruimig...
gewone melk of fv? ik was ook van plan om wat in te vriezen, moet je dat dan doen zonder melk of met?
haha, nou hij heeft zo gekokhalsd, heb nog alleen aardappel geprobeerd, maar hij vind het echt vies. dan maar weer een potje groente, maar nee hoor, hij wil dus alleen maar fruit iemand nog tips?
Kijk eens op www.keukenkikker.nl daar staan verschillende recepten op voor babyvoeding en volgens mij kan je ook vragen stellen. Succes.
een heel andere tip Bied gewoon stukken eten aan en dan bedoel ik echt grote stukken die ze zelf goed vast kunnen houden en waaraan ze zelf sabbelen/ "kauwen" Voorwaarde is wel dat je kindje goed recht moet kunnen zitten (eventueel goed rechtop in een wipper) Dan hoef je er niks aan toe te voegen en succes is verzekerd. Het duurt wel langer voordat je kindje volledige maaltijden tot zich neemt (hoewle dat per kind verschild) maar het gaat wel in het eigen tempo en daarbij het eerste levensjaar heet dat "bijvoeding". en is melk het hoofdbestanddeel van de voedingen avn onze kinderen ookal doet de industrie je graag anders geloven (en sommige consultatie buro's) Wil je er meer over lezen google dan maar een op "jill raply of rapely)
ik doe altijd een klein stukje boter er door heen! en ik gaf haar nooit alleen aardappel of alleen groente maar heb het direct vermengd metelkaar... ik ga altijd bij mezelf na vind aaleen rode kool of boontjes ook niet lekker.. ze eet alles met smaak op!
dat mag nu toch al gewone melk zijn? ik zou dan met melk in vriezen, zodat je het alleen maar hoeft op te warmen. volgens mij een maand of 3. nou nou, wat ben ik weer lekker duidelijk haha
aardappeltjes doe ik apart koken en de groente met kip of zo kook ik samen, dan samen in de blender, met de bouillon en olijfolie(gezonder dan zonnebloem)maak je het lekker smeuig. hutspot bijvoorbeeld vind ze heerlijk! oh en keira heb ik gemerkt vind niks lekker als het ingevroren is geweest.. hetzelfde potje wat ze dag 1 heerlijk helemaal leeg at komt er kokhalzend uit als het ingevroren is geweest.. een roomkaasje erin(van die kleine kaasjes)in het potje is ook vaak lekker smeuig. hier merk ik dat zoetige groente erg goed erin gaat: courgette, tomaat zonder schil/pit, avocado, pompoen(mix ik eigenlijk in alle potjes, geeft lekker smaakje)bloemkool, wortel..
ik wou eerst ook met boter proberen (gewoon blueband voor op brood) maar daar zit ook zout in en dat schijnt niet goed voor de niertjes te zijn, maar dat zit toch ook nin boullion?
ik maak het altijd smeuïg met melk, eerst gaf ik nutrilon erdoor, vanaf 6 maanden gewone melk, is veel lekkerder voor die kindjes dan boter of olie.
niet als je zelf de bouillon maakt, dus niet van een blokje, maar van de groente en kip bijvoorbeeld een bouillonetje trekt, op de ouderwetse manier zeg maar, voor het blokjes tijdperk dan doe je het dus zonder zout.
aaaaghhh Ik had vanavond lekker extra veel doperwtjes/worteltjes en aardappelen gemaakt om het in te vriezen voor melody (die kant en klare potjes vindt ze niks!) Dus ik alles af laten koelen en daarna met de staafmixer aan de gang.... overal sprongen doperwtjes heen en de aardappelen bleven "heel" Toen maar een beetje water erdoor... nou toen kleefde alles aan de mixer vast.... bah heb alles maar weer weggegooit Dacht er nog aan om appelmoes erdoor te doen... maar hier zit suiker in... WAT doe ik verkeerd? En... hoelang kan het (als het wel gaat lukken ) bewaard worden in de diepvries?
gebruik ipv van gewoon water wat kookwater van de groenten, wat olijfolie erbij, en dan moet het wel lukken bij mij werd het eerst te dun, maar je leert te doseren weet niet hoe lang het in de vriezer kan, keira vind haar potje na het invriezen niet te eten...