Toch koemelkallergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shaantje, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dag dames,

Had hier 2 weken geleden al eens gevraagd of het koemelkallergie kon zijn waar ons meisje mee te kampen heeft. Nu waren wij toen wel net overgestapt naar een andere voeding (Van beba naar NAN AR) voor haar reflux. Hier kon de verandering van ontlasting en krampjes ook van komen. Dus hebben we 2 weekjes afgewacht, maar er lijkt niets te veranderen...

Hier haar probleemjes:
    - Stinkende scheten (soms lijkt het of ze een poepluier heeft)
    - Groene ontlasting (eerste dagen moeite om het eruit te krijgen, nadien héél waterig en sinds gisteren normale dikte, maar met stukjes in)
    - Blijft spugen tot vlak voor de volgende voeding (hoor soms haar darmen enz. echt rommelen)
    - Héél veel boeren, heel de dag door
    - Héél onrustig slapen (overdag hazenslaapjes van max. 15 min)
    - Piepende ademhaling
    - Valt de fles aan, maar valt na een paar slokken stil, als je de fles eruit haalt dan gaat ze tekeer van de honger, maar als je de fles dan terug geeft, dan zijn het weer enkele slokken en valt ze weer stil (de voedingen duren tegenwoordig ongeveer 45min en dan heeft ze meestal nog niet alles op)
    - Lijkt na de voeding echt te moeten bekomen (rochelende geluiden, overstrekken ...)
    - Sinds 2 dagen voelen haar kleren ook klammig aan (maar temperatuur is normaal 37.1-37.5 graden)
    - Ondanks het trage drinken verslikt ze zich toch dikwijls en hikt ook veel

Ga straks naar de ka bellen voor een afspraak. Want mijn gevoel zegt dat het echt niet juist zit!! Maar wou even al informeren of er moeders zijn die mijn verhaal herkennen. Huiduitslag of eczeem heeft ze wel niet.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien is de voeding nog niet de juiste en moet je alsnog overstappen. Sterkte bij de huisarts, het klinkt wel erg als koemelkallergie als ik het zo lees...

3. Mloess

Mloess Lid

18 nov 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar dit verhaal, alleen zit ze hier nu wel onder de uitslag op haar gezicht.. Ik zit er zelf ook middenin.. En ook wij zijn aan het proberen waar het nou van komt. Zelf denk ik ook aan koemelkallergie, maar sinds maandag gestart met pepti voeding, zie nog geen verandering, hoop iig dat dit gaat helpen en anders volgende week de huisarts maar weer bellen.
    Ik kan haar overdag ook bijna niet weg leggen als ze slaapt. Is dan vaak meteen weer wakker en of gaat huilen. Gelukkig helpt de draagdoek meestal goed.
    Bah hoop dat we er snel achter komen wat er aan de hand is. Slopend om een ongelukkig kindje te zien.

Deel Deze Pagina