Voedingsschema baby 6 maanden (graag jullie meningen)

Discussie in 'Voeding' gestart door 2g4e, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dochter is op 10 december om precies te zijn 6 maandjes. Gisteren kwam ik er heel laat achter dat de flesvoeding bijna op was dus snel even naar de supermarkt. Geen voeding nummer 1 meer dus ik dacht nou dan maar 2. Ze is immers bijna 6 maandjes en ik moest wat. Nu staat er aan de zijkant dat er aangeraden wordt om van nummer 2 dus drie flessen van 210+7 te geven. Maar dit gaat hem nooit worden met ons huidige schema:

Tussen 05:00 en 06:00 - fles 180+6
    Ongeveer 11:00 - fles 180+6
    Ongeveer 15:00 - fles 180+6
    Ongeveer 16:30 - half potje groentje 4+
    Ongeveer 18:30 - fles 180+6
    Ongeveer 22:30 - fles 180+6

Tussendoor krijgt ze ook nog een half potje fruit maar dat is maar net waar ze wakker is.

Ik wil graag van die laatste fles af, vooral omdat ze al dagen vast ligt te slapen tegen die tijd. Sneu om haar dan nog wakker te maken maar ze is altijd al zo vroeg wakker. Ben bang dat ze er dan nog eerder is. Ik geef nog geen papfles, wel geprobeerd maar ze krijgt er niets uit. Niet uit de dr. Brown fles en ook niet uit de Difrax met 1-2-3 speen.

Tips please!!!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onbegrijpelijk dat ze dat van die flessen van 210/7 nog steeds op de verpakking laten staan. Het is al lang bekend dat zulke grote plenzen ongezond zijn en zorgen voor kinderen die steeds teveel eten (rara hoe komen we aan al die veel te dikke kinderen de laatste tijd?)

Van opvolgmelk mag een kind maximaal per dag 28 scheppen, omdat er in vergelijking met nummer 1 melk meer ijzer in zit. En teveel ijzer maakt kinderen erg gevoelig voor darminfecties.

Met je huidige schema zou je dus op 2 scheppen boven het maximum zitten. Nou is dat voor een paar dagen echt geen ramp, en vaak zitten kinderen met opvolgmelk wat sneller vol door de toevoegingen, dus kans is aanwezig dat ze van elke fles iets laat staan.

Als ze om 22.30 vast slaapt kun je die hele fles gewoon eens een paar dagen helemaal weglaten en kijken hoe de nacht gaat. Mocht ze nou toch midden in de nacht komen, geef dan een kleine fles, van 90/3 waar je 20cc extra water bij doet (dus 110/3).

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Van opvolgmelk mag men of 4x180/6 of 3x210/7 dus max 24 scheppen. Zit je daar overheen moet je de nr 1 blijven geven. Wel vult nr 2 iets meer.
    Je HOEFT geen 210 te geven! Mijn zus gaf max 150/5 me t de nr 1 melk omdat haar dochter van meer ging spugen.
    Mijn dochter heeft een tijdje wel 210 gedronken ivm een groeispurtje.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weet niet of je bij ah of ergens anders je melk haalt. Maar voor andere moeders ook: op het moment word de zuigelingenmelk heel veel gestolen. Dit is een criminele organisatie die de voeding voor het dubbele aan ouders in China verkoopt. Of was het Japan??? Haha...daar waar toen gif in de babymelk zat.

Daardoor houden de supermarkten bewust de schappen leeg maar hebben ze wrl gewoon staan. Je moet hier alleen naar vragen.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Van de opvolgmelk geef je minder omdat kinderen dan vaak al meer eten. Wij begonnen met 6 maanden met een schema van ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-avondeten. Ontbijt en lunch met granen (papfles of boterham), als tussendoortje fruit en gewoon avondeten (rapley). Waarom geef je maar een half.potje 4+? Ik zou 6+ geven, of nog beter gewoon vers.

Wakker maken om 2300 uur zou ik ook echt niet meer doen. Nu stoor je haar in haar diepe slaapcyclus. Misschien slaapt ze zonder wakker maken zelfs wel langer uit.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind dat je veel eetmomenten hebt voor 6 maanden. Maar volgens mij kan het geen kwaad dat je meerdere maar dan kleinere flessen geeft. 3x 210 ml komt overeen met 21 scheppen melk. Je kan ook 3 flessen van 150 geven en de laatste fles voor het slapengaan 180 en dan de nachtfles eens weglaten.

7. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Hoi 2g4e,

Nummer 2 is goed dan hoor :)
    Ik zie dat je nog op 5 flesjes zit, ik zou gewoon eens een keer proberen om de laatste fles over te slaan. Zeker als je haar er wakker voor moet maken!
    En komt ze dan toch ineens s nachts, dan weet je dat!

En misschien ook groenten gaan geven? Of geef je om bepaalde redenen nog maar weinig bijvoeding? In principe mogen ze meer vers eten op deze leeftijd.

Je zou bijvoorbeeld alle flessen iets door kunnen schuiven, zodat de laatste fles rond 19.30uur is?
    Onze dochter krijgt om 19.00 uur de laatste, zijn hem steeds eerder gaan geven. Wij geven haar wel 210+7 hoor, ze slaapt zo tot de volgende ochtend door.

Deel Deze Pagina