Onze zoon is inmiddels 3 maanden oud. Ik wilde heel graag borstvoeding geven. Dat ging ook super goed, tot hij eind oktober niet goed gegroeid bleek te zijn. Nadat ik zelf vermoedens van een koemelkallergie had, ben ik zelf op een koemelkvrij dieet gegaan. Ineens groeide hij wel weer goed. En was hij ook gezelliger Nu zijn we een maand verder en ik ben nog steeds op dieet. Maar ons mannetje lijkt niet echt tevreden. Ik twijfel nu zelf aan de hoeveelheid/kwaliteit van de borstvoeding. Ik heb inmiddels ook pepti in huis. Net heb ik meneertje een borst gegeven en toen hij die los liet kreeg hij nog een fles, die hij bijna helemaal leeg dronk. Ik denk zelf dat het verstandig is om borst en flesvoeding te gaan combineren. Maar ik vraag me af...hoe doe ik dat, zonder dat mijn productie helemaal opdroogt?
Ik zou een afspraak aanraden met een diëtist met verstand van borstvoeding en allergie/overgevoeligheid. Bijvoorbeeld Stefan Kleintjes, van kleintjesconsult. (google of via borstvoeding.com) Laat je goed begeleiden hierin, zodat je zelf weer je kindje kunt voeden! Succes!