Hongerige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vekl, 10 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Advies mbt voeding gevraagd.

    Mijn zoontje is 10 weken en weegt ongeveer 5 kg. Hij is met 35 weken geboren dus gecorrigeerd 5 weken. Nu is het al vanaf het begin een goede drinker. In het ziekenhuis dronk hij al gauw wat extra dan voorgeschreven. Hij krijgt volledige flesvoeding. Nu lopen we echter een beetje vast. Hij drinkt nu 6x (150+5) 170 ml. Maar komt vaak nog voor een 7e fles. Daarnaast is het echt rekken tot 3uur tussen de voedingen. Hij komt vaak na 2 uur al weer. Snachts komt hij om de 4 uur. Hij drinkt dus echt veel kunstvoeding. Cb adviseert forte voeding. Iemand nog tips?
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.112
    4.347
    113
    Hier (17 jaar geleden) ook zo'n flinke eter, alleen van Forte voeding kreeg hij obstipatie en uiteindelijk hebben we (advies van huisarts) fantomalt door de flesvoeding gedaan. Was toen gewoon los te verkrijgen bij de apotheek, verander niet de samenstelling van de melk maar voegt wel extra calorieën toe waardoor hij dus langer op een fles kon.
     
    Vekl vindt dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Doet je kleintje wel minimaal 20
    Minuten over de fles?
     
  4. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Ja zeker!
     
    Biny vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.052
    14.321
    113
    Er is geen sprake van verborgen reflux? Want daar gingen wij met G de teil in. Die dronk zich t rambam, maar dat was niet van de honger maar vanwege t zuur.

    En er zijn ook gewone hongerlapjes hoor dan werkt forte prima.

    Ik waarschuw alleen omdat verborgen reflux best naar kan zijn voor ukkies als je t niet doorhebt en door kuiert totdat t echt een probleem wordt en ze ineens gaan vertikken te drinken dat bespaar ik ukkies en ouders liever.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Hij spuugde wel veel maar is juist veel minder geworden. Hoe weet ik of het verborgen reflux is?
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.052
    14.321
    113
    Moet je even goed opletten juist ruim buiten de voedingen (althans dat was t hier). Dan gaan ze terugslikken terwijl van voeding geen sprake is. Meestal vlak voor de "hoooonger" melding. Een keer kan gebeuren, bij een patroon moet je gaan opletten.

    Hier lag de steevaste melding rond 2 uur bij G, bij R was t 1,5 uur. Kwartiertje ervoor begon t gedonder. Eerst onrustig en vervolgens zuiver wegslikken (zonder het er uit te gooien of dat t door de neus stroomt).

    Zie je geen patroon, dan kan t gewoon een hongerlap zijn, die zijn er ook gewoon nog.
     
    Vekl vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.976
    7.157
    113
    Vrouw
    In dat geval zijn ze vaak ook erg onrustig en huilen ze meer dan normaal, vooral in aanvallen, dus je ziet als het ware het huilen aankomen (door het zuur)
    Pfoei, ik vind dat hij erg veel binnen krijgt. Hoeveel mag hij? Hier nu 5x150, maar zij is ruim 3 maanden nu. Ik zou denk ook kijken naar andere voeding, want steeds meer blijven geven werkt alleen maar averechts en dan overvoed je hem ook.
     
    Vekl vindt dit leuk.
  9. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Vandaag 2 schepjes forte toegevoegd aan de voeding. Dus 3 om 2. Hij red nu prima 4 uur. Alleen krampjes tussen door. Hopelijk gaan die snel over en is ons probleem dan opgelost.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.976
    7.157
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?
     

Deel Deze Pagina