6 weken huilt overdag in zijn slaap, maar slaapt wel wat is dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn zoontje van nu 6 weken slaapt sinds een week erg slecht overdag in zijn bedje.
    Ik bied hem veel regelmaat, verschonen, flesje, knuffelen, box en dan wakker in bed. Dit gaat prima hij huilt zich even in slaap en slaapt dan ook, maar na een half uurtje begint hij in zijn slaap te huilen (krijsen), dit herhaalt zich ieder 10 min soms is het weer een half uur stil. Ik zie op de babyfoon wel dat hij slaapt.

Hoort dit nu bij het 5 weken sprongetje? Moet ik hem laten liggen, want als ik hem echt wakker maak en mee naar beneden neem wordt het hier ook alleen maar huilen.

Het enige waar hij wel goed in slaapt is in de maxicosi en tijdens het wandelen en als ik hem draag, maar kan hem natuurlijk niet de hele dag in de maxicosi zetten of mee gaan wandelen ( heb nog een dochter van 3).

Na de nachtvoeding van 4 uur ongeveer is hij ook erg onrustig, hij begint dan te kreunen, persen, piepen etc. Maar slaapt wel. Als ik er niet op reageer begint hij uiteindelijk te huilen. Wat kan dit zijn. Ik laat hem goed boeren.

Zodra hij 's avonds om 20.00 gaat slapen is er niks aan de hand, op een inslaap huiltje na.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn beide kinderen deden/doen dat ook wel eens, het lijkt zo zielig! Maar het is gewoon dromen, verwerken van de indrukken.

Ik vind dat bij jonge babys zo schattig als ze net in slaap gesukkeld zijn, dan komen al die gezichtsuitdrukkingen voorbij, mijn zoontje heeft dat af en toe ook heel sterk. Glimlach, pruillip, frons...

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Haha, toen ik dit bij mn oudste vroeger voor het eerst hoorde moest ik gelijk denken aan een hond die we hadden toen ik een kind was, die deed dit ook altijd tijdens zn REM slaap. Baby's hebben nog geen REM slaap natuurlijk, maar het idee erachter is volgens mij ongevee hetzelfde. Het gebeurt onbewust en heeft niets met negatieve emoties zoals verdriet of angst te maken. Lekker laten gebeuren en geen zorgen over maken dus!

4. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Lijkt me inderdaad verwerken van prikkels. Heeft mijn dochter ook wel last van gehad. Nu ze 6 maanden is, is het wat minder heftig, maar zeker tijdens dat eerste sprongetje was het drama. 's nachts geen probleem, maar overdag.... Wij hebben uiteindelijk bij 6 weken een puckababy aangeschaft. Ze was altijd erg onrustig. 's nachts is de slaap vaak dieper en hebben ze er minder last van. Die puckababy was vervolgens een verademing. Vanaf het eerste moment dat ze er overdag in sliep was ze veel rustiger en sliep zo veel beter. Misschien is inbakeren het proberen waard?

5. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hij slaapt al sinds 3,5 week in de puckababy. En dat gaat opzicht wel goed.
    Ik heb ook wel het idee dat het deze week een stuk erger is. het is ook niet dat hij niet in zijn bedje wil slapen, want hij slaapt wel.

Als hij in de maxicosi in slaap valt en ik laat hem het slaapje daar in doen, als we bv dochter hebben weggebracht. Dan hoor ik hem 3 uur lang niet, zo ook met wandelen.

Het zal wel een fase zijn haha zoals alles is....

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Zolang hij slaapt zal het inderdaad verwerken zijn, of misschien wat krampjes?

7. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Of misschien verborgen reflux? Heeft mijn dochter ook en die was ook altijd erg onrustig en sliep veel fijner in de Maxi Cosi, dan zat ze wat meer rechtop..

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je baby mag niet zo lang in de Maxicosi zitten hoor, dan zou ik eerder kiezen voor de kinderwagenbak of een ergonomische draagzak als je wat anders wil.. Denk inderdaad dat het dromen/verwerken is

9. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Maar dan zou hij het toch 's avonds en 's nachts ook moeten hebben?
    Ik heb het bedje ook al schuin staan..

Deel Deze Pagina