Hier is het menu'tje van onze dochter, ze is 6 maanden en een week en een flinke hapkont haha 7 uur 180+6 opvolgmelk 9:15 fruithapje (volfruit vd Kruidvat) 12 uur 180+6 opvolgmelk + een broodkorst Tussendoor proberen we wat lauwe thee erin te krijgen haha.. 15:30 180+6, deze gaat vaak niet helemaal op 18 uur een geprakt aardappeltje met wortel en een stukje visstick (het witte gedeelte) 20 uur 180+6 Ze vindt eten erg interessant
Mijn zoontje is net een jaar en normaal gesproken( hij is nu ziek, dus wil vrijwel niks) eet hij het volgende: 08.00 uur 1 boterham, 90 cc flesvoeding 10.00 uur 2 stuks fruit 12.00 2 boterhammen, 90 cc flesvoeding 15.00 water, thee of sap met soepstengel/ rijstewafeltje/ rozijntjes. 17.30 warm eten, eet deels met de pot mee, meestal is het 3 of 4 hapjes 19.30 180 cc flesvoeding Tussendoor heeft hij altijd de mogelijkheid om water te pakken, zeker met de warme dagen zorg ik dat er altijd een beker in de buurt staat.
DL krijgt bv en vaste voeding volgens de Rapley methode Vaste voeding vandaag: - Ontbijt: een baby banaan, een halve peer en een halve boterham met kokosolie - Lunch: een aardappel, en reepjes courgette en wortel - Tussendoor: ijsje op basis van mamamelk en peer - Avond: rijstwafel, en reepjes komkommer en avocado - lekker fris!
Mijn dochter (bijna 7 maanden) krijgt vandaag: - 7 uur 210/7 opvolgmelk met een beetje fijne granen er door - ergens in de ochtend fruit en wat water (welk fruit weet ik niet want ze is op het kdv vandaag) - 12.30 broodkorst en 210/7 opvolgmelk - ergens in de middag fruit en/of babykoekje - 18.00 groentehapje. Vandaag staat sperziebonen + kip + rijst op het menu. Gevolgd door een paar lepeltjes volle yoghurt. - 20.30 laatste fles. 210/7 opvolgmelk met beetje rijstebloem.
Zoontje van 11 maanden: 7:00 180cc pap 9:00/10:00 stuk fruit + tuitbeker water 12:00/13:00 : 2 broodjes + tuitbeker water 15:00/16:00: 1 liga + tuitbeker water 18:00/ 19:00: warm eten met de pot mee + magere kwark + tuitbeker 23:00: 180 cc pap
Ontbijt is een papfles, brood moet ze niet. Fruit Lunch bied ik wel een boterham aan maar dat eet ze zelden. Soms een papje. En ze drinkt een glaasje melk of yogi oid erbij. S avonds met de pot mee. En natuurlijk een lekker toetje Tussendoor koekje, extra fruit, rijstewafel of bij warm weer een ijsje. En water of diksap! Ze is nu 13 maanden
Er is inderdaad al een soortgelijk topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/504187-at-jouw-kind-vandaag.html Daarom doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl