Hongerlap?

Discussie in 'Voeding' gestart door 25032011, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25032011

25032011 Lid

6 mrt 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

nog geen week geleden vroeg ik advies over hoe we van de voeding van 4 uur 's nachts af konden, maar inmiddels is het voedingsschema van onze 5.5 maanden oude dochter een zooitje!

Haar schema was: 04.00/10.00/14.00/18.00/22.00
    Alle flessen 180/6(schoon op, verdrietig als fles leeg is) en begonnen met introductie fruit en groente.

Nu wil ze om 07.00 ook al een fles.....dan overschrijden we de maximale hoeveelheid! Dit gaat nu al 2 dagen zo en wil niet zo doorgaan, dat begrijpen jullie vast!

Wat nu? Is ze een hongerlap? Moeten we meer vast voedsel aanbieden?
    Rijstebloem heeft hier niet het gewenste resultaat van doorslapen of iig langer tussen de voedingen laten. Ben er dus mee gestopt, is tenslotte alleen een 'dikmaker'.

Iemand tips?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Misschien is het tijdelijk. Hier ook af en toe periodes dat ik er net overheen ging steeds en dacht: oh nee hoe moet dit verder?! Dan stabiliserde het weer. Stabiliseerd het niet dan zou ik gaan denken aan hongerlapjes voeding. Meer bijvoeding kan je ook proberen maar weet niet of je kindje in een keer meer kan/wil eten.

3. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik denk dat het 'gewoon' aan de leeftijd ligt. Mijn dochter wou rond de 5 maanden (iets eerder) opeens weer nachtvoedingen. Ik geef borstvoeding dus dan is het niet erg als ze meer willen drinken.
    Ik zou dus voorlopig gewoon wat extra geven. Al weet ik niet hoe erg het is als een babytje meer flesvoeding krijgt. Daar heb ik geen verstand van.

Deel Deze Pagina