Nu wil ik zo 'prakkies'' gaan maken voor mijn dochter (6,5 maanden) en daar wil ik een beetje vlees indoen. Ik heb kipfilet gehaald, maar hoe moet ik dit nu bereiden? Ik dacht eigenlijk koken, maar is dit wel zo??
Je kunt het ook garen in water maar dan niet koken maar in water juist van de kook. Hier trouwens ook altijd gewoon gebakken.
Ik heb het bij de oudste wel gekookt. En rond de 8 maanden over naar bakken. De jongste begon pas met 7 maand hapjes te eten, en eerst vleesloos. Dus daar ben ik gelijk begonnen met bakken. Wel rustig bakken, dat je geen zwarte/hele donkere stukken krijgt.
Thanks ladies, Heb het kippie gebakken en... Ze vond het niets! De bloemkool en de aardappel sabbelde ze eraf en de kip werkte ze met der tongetje weer naar buiten. Het stukje wat per ongeluk bijna inslikte, kokhalsde ze als een echte dramaqueen weer naar buiten, haha. Morgen ga ik aan de slag met een stukje vis.
Hier pas met 9 maanden wat vlees en vis gaan aanbieden. Vis vond hij wel ok, vlees is hij pas gaan eten toen hij een jaar was ofzo.
Ik heb kip de eerste keren wel 'gekookt' hoor! De structuur blijft zo mooi voor de kleine en is mooi zacht. Bij bakken kreeg hij de buitenkant niet weg de eerste periode.. Later over gegaan op bakken.. Hier nog steeds favo ; aardappel,verse wortel en kip!