Hallo, nog geen week geleden vroeg ik advies over hoe we van de voeding van 4 uur 's nachts af konden, maar inmiddels is het voedingsschema van onze 5.5 maanden oude dochter een zooitje! Haar schema was: 04.00/10.00/14.00/18.00/22.00 Alle flessen 180/6(schoon op, verdrietig als fles leeg is) en begonnen met introductie fruit en groente. Nu wil ze om 07.00 ook al een fles.....dan overschrijden we de maximale hoeveelheid! Dit gaat nu al 2 dagen zo en wil niet zo doorgaan, dat begrijpen jullie vast! Wat nu? Is ze een hongerlap? Moeten we meer vast voedsel aanbieden? Rijstebloem heeft hier niet het gewenste resultaat van doorslapen of iig langer tussen de voedingen laten. Ben er dus mee gestopt, is tenslotte alleen een 'dikmaker'. Iemand tips?
Het kan tijdelijk zijn. Geef er een weekje aan toe. Trekt het dan niet bij dan zou ik eerder denken aan hongerlapjes voeding dan meer bijvoeding. Die kleintjes krijgen volgens mij nog niet zo snel een hoop bijvoeding weg....
Dit kan te maken hebben met een groeispurt dan willen ze tijdelijk meer drinken. Gewoon even aankijken, blijft het zo dan kun je kijken of je voeding kunt geven voor hongerige kindjes dat hielp bij ons fantastisch
Inderdaad even aankijken, dit is heel normaal. Meer bijvoeding heeft nu niet het gewenste resultaat, ze heeft gewoon haar melkvoeding broodnodig. Helpt het als je wat regelmatiger kleinere flesjes aanbiedt?
idd aankijken . wat ik bij de twee jongste deed. Als ze na half 5 kwamen de fles uitrekken naar 6 uur half 7 ochtend. dit paar dagen gedaan.. en ze sliepen door. het is even pittig.. maar hier werkte het perfect. Moet wel toegeven sinds de jongste op kruitvat forte zit hij beter door slaapt en beter doet overdag
Bedankt voor jullie reacties! Vind het wel lastig hoelang ik dit moet 'aankijken'....er zit nog geen verandering in het patroon. We hebben inderdaad gedacht aan het rekken van de nacht/ochtendvoeding, maar de laatste nachten meld ze zich om half 3 's ochtends, dus dat is eigenlijk geen optie! Wel maak ik de nachtfles nu kleiner met 4 scheppen. Ik hoef pas 2 januari weer naar het CB, dat duurt me eigenlijk te lang! Oef...lastig dit!
CB gebeld, kreeg verhaal over aangeleerd gedrag en niet zelfstandig in slaap kunnen vallen. Advies: laatste fles 23.30uur en eerste 07.00uur. Wordt ze tussentijds wakker, troosten, muziekje, nachtlampje...... Heb hier met onze eerste dochter geen goede ervaringen mee en verwacht dat deze dame hier zeker niet tevreden mee zal zijn (dit hebben we natuurlijk al geprobeerd ) Goed, ML is vanacht van huis, dus ga het dan toch maar proberen (ML trekt huilende baby's wat minder....) Houd jullie op de hoogte!
Zoals verwacht rond 3 uur wakker, naar toe gegaan, knuffel erbij, muziekje aan, bla bla bla......Toen na 20 minuten KRIJSEN de buren wakker werden heb ik maar een fles klaargemaakt! Afgelopen nacht hetzelfde.... Niet echt een lekker advies dus....
Ooow balen!! Nja.. Het is zoo cliche en niet wat je wil horen wss haha maar t komt echt wel een keertje goed En als je doet wat jij denkt dt goed is kan het niet verkeerd gaan
Pfff t cb weer hoor... Nee daar heb je wat aan. Als ik jou was had ik idd ook een flesje gegeven hoor! Desnoods met wat minder schepjes. Gaat t inmiddels al beter?
Achgos ze zijn niet goed wijs...een baby van 5 maanden troosten met een muziekje. Laten ze zelf maar lekker naar muziek gaan luisteren als ze honger hebben!
Destijds hadden wij dat ook met ons dochtertje. Misschien heb je hier wat aan? http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/328334-baby-heeft-momenteel-niet-genoeg-180-6x5.html
LOL! Zal het ze meedelen! Moet van kinderarts maar gesprek aangaan met CB, aangezien ik een behoorlijke antipathie heb opgebouwd door eerdere ervaringen.....en ik er toch nog een paar jaartjes heen moet!
Bedankt voor het meedenken, ga er even goed voor zitten om dit te lezen! @ Justy Gisteravond heeft ze doorgeslapen van 20.00 uur tot 03.30! Hier zijn we erg blij mee! Ik weer een beetje rustiger nu ze iig 1 dag niet over de max is gegaan! En 's nachts nam ze genoegen met een flesje van 120/4 en was daarna pas om 07.30 wakker voor een volgende fles! Ben benieuwd wat de komende nacht brengt!