flesvoeding opwarmen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sydneys, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe warmen jullie de melk op? Dat moet ook precies 37graden zijn?
    Met een flessenverwarmer, microgolf of nog een andere manier?

2. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb een flessenwarmer gekocht. Die warmt het water van je fles op precies de goede temperatuur! en dan de melk er in en roeren en klaar is de fles!
    Voor nachtvoeding had ik ook warm water in een thermosfles staan. Geen borstvoeding voor jou dus?! Of ga je het wel eerst proberen?! Ik vond het moeilijk, maar wel heel mooi om te doen. maar helaas na 3 weken en veel gezeur en gedoe lukte het echt niet meer

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk moet op lichaamstemperatuur zijn, zo drinkt een kind het van nature.
    Afgekolfde melk of aangemaakte kunstvoeding kun je beter niet in een magnetron opwarmen, in de 'hotspots' kan door de straling de eiwitstructuur veranderen en door de hotspots is de warmte slecht verdeeld, kind kan enorm de mond branden.
    Afgekolfde melk verwarm je het liefst aubainmarie, en dan in een langzamere fleswarmer, niet in een snelle die bijvoorbeeld op stoom werkt. Kunstvoeding los je bij voorkeur op in de helft water net van de kook, dat je na het oplossen aanvult met koud leidingwater.
    Gebruik geen water dat warm uit de kraan kot, dat wordt al afgeraden aan volwassenen als drinkwater, dus daar stel je en zuigeling niet aan bloot.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik warm de fles in de magnetron op. Behalve als ik bv net thee heb gezet, dan gebruik ik gekookt water en koud water uit de kraan. 's Nachts neem ik een thermosfles gekookt water mee naar boven. Magnetron, gekookt water en fleswarmer zijn allemaal goede opties. Wat NIET veilig is, en wat je hier wel gaat lezen is "warm water uit de kraan want de kraamzorg/CB/mn buurvrouw zei dat dat mocht." De waterleveranciers zelf raden nl af om warm kraanwater te drinken Waterbedrijf Vitens

5. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb vanaf het begin gewoon warm water uit de kraan gepakt. Hier doet ze het ook erg goed op, heeft nergens last van en ik vind het erg gemakkelijk, sta je 's nachts niet te hannessen met opwarmen, je zet gewoon de warme kraan aan tot het op temperatuur is en klaar. Hoef ik tenminste niet naar benenden voor op te warmen.
    De verloskumdige en de kraamzorg gaven hier beide aan dat dit kom

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De flesvoeding warmen wij gewoon op in de magnetron. Nachtvoedingen met warm water uit de kraan. Kan echt allemaal geen kwaad.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa wie geloof je eerder.. De vk of andere mensen

Of de mensen die bij een waterbedrijf werken, die er verstand van hebben en het afraden(zelfs voor volwassenen);)

Anyway.. Gewoon in de magbetron of flessenwarmer of gekookt water aanvullen met koud
    Ik deed het in de magnetron

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

voor de magnetronliefhebbers heb ik misschien een hele domme vraag maar hoe meten jullie de temperatuur op? :)

flessenverwarmer lijkt me ook goed maar die wat ik heb gezien warmt langzaam op vind ik (4 min) dat duurt denk ik lang als je honger hebt

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik stop het overdag gewoon in de magnetron (koud kraanwater) en dan 40 sec hier, heb geen idee hoe warm het is hij vindt het wel best haha. Niet alles te serieus nemen zoals precies 37 graden en precies dit en dat. Je komt er vanzelf achter wat je kleintje het fijnste vindt, sommige baby's drinken ook het liefst koude melk dus het is maar wat je kindje zelf wilt. Net als mijn zoontje die wilde alleen maar ik een bad van 40 graden anders was het brullen geblazen vond hij het te koud. Overigens ging hij toen maar 1x per week in bad anders wordt z'n huidje natuurlijk veelste droog! Gewoon op je gevoel afgaan. Oja en s'nachts deden we warm kraanwater.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

bedankt, ik was al van plan om de badthernometer te gebruiken om in het begin uit te zoeken hoelang het in de magnetron moet :D ik denk dat ik dat ook eens ga testen op die manier totdat ik weet hoeveel seconden het hier ongeveer moet ;)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Even erin.. En dan voelen.. Haha en na een tijdje weet je ongeveer wel hoelNg ie erin moet :)
    En het hoeft niet previes 37 graden he..
    Gewoon een druppeltje op je pols en als je niks voelt is is goed

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

ik maak het ook gewoon met koud water, handen wassen, hier 30 sec in de mag en dan even mn pink in de fles. en even schudden zodat de warmte goed verdeeld is. (Soms was de fles heel heet, melk koud, of de melk heet en de fles koud)

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik doe op 1500 watt 90ml op bijna 30seconden en dan is het handwarm. Ik heb nog nooit warm water uit de kraan gepakt! Wat je ook mag doen: gekookt water en dat opwarmen, lijkt mij een beetje overbodig maar als je je kraanwater niet vertrouwd kan het een goede oplossing zijn.

Spa blauw mag je overigens ook gebruiken mits er op de fles staat: geschikt voor babyvoeding. Ook dit kan gewoon in de magnetron.

14. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Ik gebruikte een flessenwarmer maar met gekookt water en koud water uit de kraan ben ik veel sneller klaar. Ik zou wel een keer proberen om het met gekookt water te doen voor het geval je een keer een fles onderweg moet maken dan weet je wat de verhoudingen moeten zijn.

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha dat komt vanzelf goed allemaal! Snap heel goed dat je daar nu al mee bezigbent hoor, had ik ook, vroeg me van alles af! Maar de kraamhulp leert je zooooo veel! Wij deden eerst de magnetron maar later gewoon water in de waterkoker, aanzetten en in de gaten houden wanneer t lichaamstemp krijgt en dan kan je het gebruiken. Vind ik veel makkelijker, geen uit ge zoek hoeveel sec. Je blijft er bij staan en voelt direct aan hoe warm t is. Ik maak overigens t water iets warmer. Als het poeder er bij komt wordt t weer wat kouder vandaar. Maar t is maar net wat je kindje fijner vindt....

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar dan wel steeds vers water in de koker neem ik aan? Water steeds verwarmen en langzaam afwachten is een ideale bacterie broed plaats.

Wbt temperatuur leer je snel zat, hier bv 30sec op high voor 150ml. Even schone vinger erin om te voelen en bij magnetron altijd pas nà het verwarmen vh water het poeder erbij.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik neem koud water uit de kraan, doe het in de magnetron en voel of het goed voelt. Beter lauw dan te heet. Dan gaat de poeder erbij, roeren en drinken maar!

18. adi

adi Niet meer actief

Ik heb altijd gekookt en koud water gemengd. Ik vind de kunstvoeding ook veel romiger smaken als het in heet water wordt opgelost, die chemische smaak gaat er dan ook uit (kinderen dronken de fles dan ook rustiger).

En welke afmetingen enz is kwestie van uitproberen. Voor een fles van 200cc deed ik:
    - 80cc water van de kook in een fles, daar 6 schepjes poeder erbij en goed roeren;
    - 100cc koud water afmeten in een ander flesje, toevoegen aan de opgeloste melk en weer goed roeren.
    Je krijgt dan lekkere romige melk, precies goed op temp.

19. misa

misa Niet meer actief

Is dat zo Adi? Hier sinds kort op nutramigen en oef wat is dat vies zeg. Zou dat daarbij ook helpen?
    Lost de poeder wel goed op in zon klein beetje heet water?

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    volgens mij moet Nutramigen net als Neocate met afgekoeld gekookt water

Deel Deze Pagina