Hongerlapje... wanneer flesjes afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bruidje77, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi!

Onze zoon krijgt nog 5 flessen van 180 + 6 (opvolgmelk nr 2) en tevens 's ochtends fruit en een groot potje groenten..

Nu zeggen ze dat hij vanzelf aangeeft wanneer hij niet meer hoeft maar die van ons tankt dus gewoon door.. Ben zo bang dat hij nu teveel krijgt.. wie weet wanneer je echt over moet stappen van 5 naar 4 flessen?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, als ik het goed begrijp dan krijgt hij nog een late avond fles? Misschien kun je proberen om die te laten vervallen.
    Wat is jullie schema nu?

3. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja hij krijgt nog een fles om 10 uur (die hij ook helemaal opdrinkt). We hebben wel geprobeerd de laatste om 20.00 uur te geven maar dan wordt hij al om half 6 wakker en dat vind ik toch wel een beetje vroeg..

Nu als volgt

7.30 180/6 + nutrix
    10.00 fruithapje
    11.00 180/6
    15.00 180/6
    17.30 groente
    18.45 180/6
    22.00 180/6 + nutrix

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, wat je ook kan doen is de 4de en de laatste fles om 20:00 uur te geven en hoeveelheid ophogen, dus 210 ml (evt 220 ml) met 7 schepjes + 4 scheppen nutrix. Ik zou toch die 5de fles laten vervallen. Met een beetje geluk slaapt hij nu iets langer anders zou ik toch doorzetten, waarschijnlijk slaapt hij met een paar dagen weer langer.

We hebben ook een lekkere eter hier, maar heb toch die late fles op een gegeven moment laten vervallen anders zou hij er nooit vanaf komen. En in het begin kwam hij weleens ook om 6:00 uur. Dat duurde even en daarna sliep hij weer langer.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben bij C ook al rap een boterham in het menu toegevoegd. Daarmee konden we ook een fles laten vallen.

6. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Hoi... wij zaten met hetzelfde "probleem". Alle flessen gaan er zeer makkelijk in en hij liet zeker niets staan. Tot voor kort kreeg ons mannetje tegen 23.00 uur nog een volle fles. Hij werd er op een gegeven moment zelf wakker voor. Een tijdje geleden zijn we begonnen die fles af te bouwen, hij had reserve genoeg en at ook voldoende aan fruit en groente. Zomaar in 1x stoppen werd hier ook een drama.

Nu is hij van de late fles af. Hij wordt nog wel wakker, maar gelukkig is dan een speentje voldoende... Waarschijnlijk was het bij ons een stukje gewenning geworden.

Heb je het ook geprobeerd om het af te bouwen? Dus steeds iets minder geven?

Wel zou ik de 4e fles dan wat later geven. Als de kleine dat redt natuurlijk.

Hoeveel gram geven jullie nu aan groente en fruit per dag?

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    We hebben het een tijdje geprobeerd op die 4 flessen maar ipv later werd hij steeds vroeger wakker. Op een gegeven moment lag hij kwart over 5 in bed al te stuiteren.. geen houden meer aan want meneertje was uitgeslapen.. Nou zo begin je zelf je dag ook niet echt fit pfff.. dus vandaar dat wij de laatste fles weer hebben ingesteld..

Hij krijgt bijv. een hele banaan gepureerd en savonds een groot potje groente..

Deel Deze Pagina