ik ben 26 november gestopt met de pil en ben daarna ongesteld geworden zoals het hoorde, hierna heb ik geen pil weer geslikt en een week erna kreeg ik opeens hoofdpijn en was vermoeid en misselijk. daarna kreeg ik last van mijn rug en steken rechts onderin mijn zij/buik. nu heb ik soms nog rugpijn, tepels zijn gevoelig en komen naar voren bij de minste aanraking. mijn borsten voelen wat anders aan, maar niet veel. ook heb ik al steken links gehad en eten komt er soms nog uit. ik heb na geslachtsgemeenschap vaak bloeding en het voelt ook nauw en of er iets geraakt wordt (baarmoederwand?) ik moet 1 dezer dagen, dus voor de 28ste ongesteld worden dacht ik zo. vanavond had ik zo'n buikkramp ineens en mijn buik is al weken opgezwollen en nu ineens niet meer zo. het zweet brak me uit en ik was op visite. ook had ik het eten overgeslagen, ik werd al misselijk van de geur. en voordat we op visite gingen die dag had ik dus ook weer veel bloed na gelsachtsgemeenschap en nu is het over. ik heb 2 testen gedaan ''goedkope'' soort van kruidvat, maar dat was beide negatief, vorige week althans en daarvoor. mijn vriend zegt dat ik last heb van mn hormonen hihi ik val soms wat uit en hij heeft blijkbaar last van mij aan de katten merk ik niks en de hond doet niet liever als anders, als ie dat al kan. (het is een hond van mijn moeder trouwens, dus woont niet bij ons i.v.m reacties over kans op jaloerzie voor de baby ) kan iemand mij nu al vertellen of ik kans heb om zwanger te zijn? en is het goed dat ik dan de 28ste een test doe? oh ja ik heb gisteren nog een beetje drank gehad en de afgelopen weekenden ook wat. ik rook normaal niet, maar in het weekend zal ik er een paar hebben gerookt. groetjes ons
Denk eerder dat je je lichaam de tijd moet geven om te ontwennen aan het pil gebruik maar je weet het natuurlijk nooit. De natuurlijke balans wordt toch behoorlijk ontregeld door de pil en het duurt even voor dit weer terug is.
Ik denk ook dat je lichaam aan het ontpillen is. Vaak zie je de volgende maand nog effect van de pil in je lichaam en daarna begint het ontpillen meestal.
ok want mijn uitscheiding is ook wat troebel en meer plakkerig. in ieder geval haal ik 28ste een test en mocht het negatief zijn, even een bezoekje aan de huisarts voor controle.
Je hebt nog geen echte menstruatie gehad na het stoppen van de pil? Je hoeft niet direct een natuurlijke cyclus te hebben van 28 dagen....! Meestal duurt het even voordat je cyclus weer op orde is. Ik denk dat je huisarts ook niet veel zal doen nu hoor. Ik verwacht dat hij/zij zal zeggen dat je nog geduld moet hebben. Het kan soms wel een half jaar of een jaar duren voordat de boel weer helemaal op orde is! Bij mij duurde het na de laatste onttrekkingsbloeding van de pil nog 126 dagen voordat ik voor het eerst weer echt ongesteld werd. Ook ik dacht steeds dat ik zwanger was, maar na -tig testjes te hebben versleten (en na een bezoek aan de huisarts die vertelde dat het nog wel een half jaar kon duren!), werd ik dan ein-de-lijk ongesteld. Het wil niet zeggen dat je zonder dat je nog een echte menstruatie hebt gehad, niet zwanger kunt worden. Je hoeft maar een eisprong te hebben en zaadje vindt het eitje en voila! Je zou niet de eerste zijn die gelijk na pilstop zwanger is. Toch wil ik je het bovenstaande verhaal ook even meegeven, voor het geval je denkt zwanger te zijn terwijl het niet zo is en dan is de teleurstelling erg groot.
Het zou goed kunnen dat je idd aan het ontpillen ben... Ik had zo goed als dezelfde klachten Ik ben zelf in juni gestopt dit jaar... mijn 1e cyclus duurde wel 64 dagen! Ik hoop natuurlijk wel voor je dat je zwanger bent, maar wees niet te teleurgesteld als je het niet bent, je bent pas in ronde 1 Geef je lichaam de kans om te herstellen zeg maar na het pil gebruik, je zal er van staan te kijken hoe erg je lichaam je voor de gek kan houden
Het kan natuurlijk dat je zwanger bent maar ja, wat ik eerder denk is dat je lichaam aan het "ontpillen" is. Denk dat jou lichaam probeert zijn eigen cyclus weer te gaan regelen en waarschijnlijk gaat dat niet zo 1 2 3. Ik zou me dan ook niet teveel vastplakken aan het feit dat je voor de 28ste ongesteld moet zijn. Ik denk dat het ook geen nut heeft om naar de huisarts te gaan want denk dat die vrij weinig voor je kan betekenen en je waarschijnlijk gewoon weer naar huis stuurt met de woorden dat je moet afwachten! Veel succes met zwanger worden.
Ik denk idd ook dat het ontpillen is aangezien mijn klachten precies hetzelfde zijn behalve de bloedingen.
ik ben 1x ongesteld geworden na de pil. Het zal wel een teleurstelling zijn want het doet zeer en is vermoeiend. Maar dan geven we niet op.
Ik denk ook dat het ontpillen is... want in het begin voelde ik me ook verschrikkelijk.. dat is even doorbijten en word vanzelf wel minder!! Natuurlijk is er altijd een kans dat je zwanger bent, toch lijkt dit meer op ontpilklachten... Het probleem is dat: zwangerschap, ongi-klachten en het ontpillen heel veel dezelfde klachten hebben en het je dus makkelijk in de war kan maken. Ik heb nu gewoon zoiets van: een negatieve test betekend niet zwanger en dus lekker verder klussen... succes!!
Hay meid, Ik had een beetje hetzelfde als jij, Kijk maar eens in de topic zwanger worden bij: Ik denk dat ik zwanger ben. Ik had ook een hele dikke opgeblazen buik, misselijk, de kat kwam dan wel bij me zitten vaker als anders. Maarja het bleek de ontpilling te zijn. Vet kl*te want je denkt van jippie de eerste keer meteen raak, maar nee toch niet. En je cyclus kan idd ipv 28 dagen opeens bijv 33 dagen duren. Maar ik raad je wel aan alvast foliumzuur te gaan slikken, kan nooit kwaad. Ik slik er ook nog vitaminen bij, voel me er zelf niet anders op maar is wel beter voor je eventueele kindje. Maar ik ben benieuwd hoe het afloopt, en hoop natuurlijk dat je WEL zwanger bent! hug van mij
Ja, ik snap dat dan weer niet helemaal... Dan ben je 1 maand gestopt met de pil, en er van overtuigd dat je zwanger bent... Ok, het gebeurt wel es, maar come on! Als je al zo de eerste maand bent, hoe ben je dan wel niet als je na een jaar of 2 nog niet zwanger bent? (zeg natuurlijk niet dat dat gebeurt, maar het kan). Probeer eerst nog ff te relaxen, en als het zo is, dan is het zo.. Maar begin nog niet na 1 maand te stressen... Dan gaat de lol er namelijk heel snel af hoor!
mijn moeder heeft een aantal miskramen gehad en ik zou niet geboren kunnen worden, vandaar dat ik er wat zenuwachtig onder ben, maar ach de test was negatief en nu maar wachten tot ik ongesteld word. Groetjes mij
Nou inderdaad maar afwachten tot je ongesteld word. Waarschijnlijk is je lichaam gewoon in de war door het stoppen van de pil! Dat je zoveel "kwaaltjes" hebt op het moment komt waarschijnlijk ook gewoon door het stoppen met de pil. Ik dacht namelijk ook gelijk van alles te voelen in de eerste ronde en was er ook heilig van overtuigd dat ik zwanger was maar bleek ook niet zo te zijn. Na ik weet niet hoeveel negatieve testen werd ik op cyclus dag 44 ongesteld..
hallo, gisteren ben ik dus eindelijk ongesteld geworden. enigzins een opluchting, omdat het beter is. ander zins wel wat jammer, maar ik heb het even lekker laten rusten.
Ik snap dat wel hoor, dat je al meteen kwaaltjes voelt en denkt.......zal het?! ben je samen gestopt met de pil om ervoor te gaan en dan is het allemaal zo anders en zo nieuw en het zou zomaar ineens al raak kunnen zijn. Is hele gezonde spanning die je nu in het begin hebt! (die je trouwens ook weer iedere maand zal houden )
Pff jammer, maar je hebt in ieder geval wel zekerheid nu! Ondanks dat je het liever anders had gezien, vol goede moed nu naar de volgende ronde!
Hoi pukkiepower, je zei in je eerste post dat je vaak last had van bloedingen tijdens/na de seks? Als ik jou was zou ik daar even mee naar de HA gaan. Niet om je meteen bang te maken, maar bloedingen tijdens de seks kúnnen wijzen op baarmoederhalskanker. Het kan natuurlijk ook een aantal andere oorzaken hebben, dus ik denk dat je beter even kunt uitsluiten dat het iets ernstigs is.