Donormoedermelk gezocht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stefanie78, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Zoals door sommige toppics van mij hier duidelijk is, wij voeden ons zoontje met donormoedermelk. Maar ondanks 3 lieve vrouwen die voor mij kolven is het eigenlijk niet genoeg om hem volledig te kunnen voeden aangezien 2 daarvan zelf met wat opstart/borstproblemen zitten. Ik ben dus op zoek naar een donatie om mijn voorraad mee aan te vullen. Dus hierbij mij oproep:

Is er iemand die toevallig een vriezer vol moedermelk heeft (dan heb ik het over 20/25 liter+ ;)) en het niet op krijgt maar weggooien ook zonde vind, denk dan aan mij :) Komen halen binnen een straal van 100-150 km (postcode 8434) is geen probleem. Ik hoop dat iemand kan helpen

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Helaas heb ik mijn vriezer nu bijna leeg, maar ik wil best een poging voor je wagen om te gaan kolven. Al weet ik niet of dat werkt, mijn zoontje is nu 16 maanden? Vaak wordt er donormelk gebruikt van een mama met een kindje jonger dan 1 jaar he?

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb even gekeken, je woon zo'n 60 km van mij vandaan, dus dat zal het probleem niet zijn.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ja, de voorkeur heeft idd met een zo jong mogelijk kindje en werkt het moedernelknetwerk ook meestal met moeder met kindjes tot 1 jaar maar ik heb het hier eerder met de LC van het MMnetwerk over gehad en als je het combineert met andere melk kan het wel.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Oké, ik kan het me inderdaad voorstellen dat de voorkeur uitgaat naar een zo jong mogelijk kindje. Kun je via het moedermelknetwerk niet nog een moeder vinden die voor je wil kolven?

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Chella van het MMnetwerk zoekt ook nog voor me en kijkt naar grote donaties ;) maar ik dacht ik boor hier eens een bron aan, wie niet waagt....;)

7. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Oke, wat fijn dat er voor je gekeken wordt!
    Zoals ik al zei; Mijn vriezer is inmiddels helaas leeg, maar ik wil best voor je proberen te kolven.

8. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Je woont te ver weg voor mij...heb pas weer een hele lading melk wat ik gekolfd had(overproductie)weg gegooid...zo zonde..Hoop dat je iemand vind;)

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Weer? Doe je dat vaker? Het moedermelknetwerk zoekt altijd donoren!

TS: ik heb nog niet genoeg helaas...

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Ik woon te ver weg helaas. Ik heb mmnetwerk al eens benaderd om te doneren maar niets van ze vernomen. Dus volgens mij zoeken ze niet zo heel erg hard naar donoren.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Rian; jammer dat je dan niets gehoord van het MMnetwerk, zonde als melk niet gebruikt kan worden. Woon je heel ver weg en heb je veel?

Vlinder; ik wacht even af wat er aan reacties komt maar ik vind het heel lief dat je het wil proberen en aangezien ik ook een donor heb met een jong kindje zou combineren best lukken.

12. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ja woon in Limburg. Ruim 250km van jouw postcode. Heb zo'n 6 liter in de vriezer liggen en kolf zo min mogelijk omdat ik anders een overproductie krijg. Moet vrijdag weer werken ben benieuwd hoe mijn productie blijft. Had het mmnetwerk ruim een maand geleden benaderd omdat ik nog een maand thuis zat een best een boel zou kunnen kolven.

Helaas. Nu eerst kijken of het nog goed blijft lopen als ik ga werken.

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Dus niet zoveel liter als jij graag wilt. Zo groot is de vriezer ook niet hihi. Heb nu al 1.5 la van de drie lades geclaimd haha

14. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Heb net gekeken op de site van moedernetwerk maar zie dat ik niet mag doneren omdat ik medicijnen slik:(...jammer hoor. Heb regelmatig teveel melk en gooi het inderdaad uiteindelijk altijd weg omdat ik gewoon altijd thuis ben dus het is niet nodig voor Isa.;)

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ja bij eenmalige donaties moet het om minimaal 20 liter gaan, dit is omdat er ook een bloedtest aan vast zit die de vragende moeder betaalt 9120 euro) en dat minimum is er om kosten en baten in evenwicht te houden. Als je langdurig voor een ander kolft is het geloof ik minimaal 200cc per dag. Er wordt een bloedtest afgenomen waarbij op de volgende stoffen wordt geprikt:
    * Hepatitis B (Geelzucht; HBsAg)
    * Hepatitis C (Geelzucht; HCV)
    * HIV (Aids; HIV Antistoffen)
    * CMV (Cytomegalovirus; CMV IgM en CMV IgG)
    * Lues (Syfilis; TPHA)
    * Transaminase screening (leverenzymen; ALAT en ASAT)
    En idd medicijngebruik ook loever niet, zelfs als mijn donor antibiotica slikt en haar eigen dochter voedt mag ze niet kolven voor mij.

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben dus inmiddels ook een vriezer extra aangeschaft maar ook bijna 200 van die 125ml flesjes speciaal voor moedermelk die rouleren onder de donors ;)

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Op hun website staat dat de kosten 120 euro zijn en een eenmalige donatie minimaal 13l is niet 20.
    Maar goed ik heb ze benaderd maar geen reactie jammer voor moeders in mijn regio die melk kunnen gebruiken Ik denk dat ik de melk in onze vriezer mee naar het kdv geef en dan de nieuwe verse melk weet de vriezer in gooi. Kan ik eventuele dip ook op vangen als ik weer ga werken.

Ik hoop dat jij nog een donor ergens in de buurt vind. Succes meid!

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    je hebt gelijk het is idd 13l, ik bedoelde ook 120 euro maar mijn haakje deed het niet en werd een 9 ;) jammer dat jij geen reactie kreeg.

19. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    oh hihi vond het al een dure grap;) 120 euro klinkt beter:D

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik woon 25 km bij je vandaan. Ik heb weinig voorraad maar extra kolven zou ik wel willen doen. Alleen raak ik niet helemaal spruwvrij dus dat is niet zo handig denk ik.

Deel Deze Pagina