zoontje 7mnd slaapt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maris22, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    ons zoontje is nu 7 maanden oud en hij slaapt erg slecht overdag en 's nachts... hij ligt de hele tijd te draaien en wil voor ons idee alleen maar op zijn buik liggen... Echter vind ik dit erg gevaarlijk op deze leeftijd. maar als we er soms snachts uit moeten voor de fup ligt hij gewoon vrolijk op zijn buik. Lijkt wel alsof hij het echt niet fijn vind op zijn rug te liggen. Met spelen wil hij dit ook niet. Hij rolde al naar zijn buik toen hij 4 maanden was.Onze oudste heeft dit nooit gehad,we lagen hem neer en we hoorde hem nooit 'snachts,nu nog niet trouwens; )
    Iemand iedeën of tips????

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom laat je hem niet lekker op z'n buik slapen???
    Bij 7 maanden is dit echt niet meer gevaarlijk, zeker als je kindje overdag veel op z'n buik speelt neem ik aan dat hij z'n hoofdje goed omhoog kan houden en van de ene naar de andere kant kan draaien.
    Wat ik me dan afvraag: draai je hem steeds terug dan als hij op z'n buik gaan liggen??
    Voldoende slaap is ook erg belangrijk voor de ontwikkeling...

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja hij speelt de hele dag op zijn buik en zittend... Weet niet vind het gewoon eng...Ben bang dat hij stikt in bed. Misschien is het dan gewoon een buikslaper (zal hij dan wel van mij hebben?)

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid slaapt ook sinds een paar weken opeens op haar buik. Wil ook absoluut niet meer op haar rug liggen, behalve als ik haar al slapend in bed leg ;)

Wij hebben een Aerosleep (en de meningen over de werking zijn hierover nogal verdeeld) en dat geeft mij wel een rustiger gevoel. Laatst lag ze echt recht op haar gezicht te slapen met haar kont omhoog! hahaha!

Had bij ons te maken dat ze in een sprongetje zat en opeens heel erg veel ging bewegen. Kruipen, optrekken, zelfstandig gaan zitten etc. Hierdoor was ze in bed ook heel onrustig (nog steeds) en sliep ook slechter.

Zou me over dat buikslapen niet al teveel zorgen maken hoor. Let er alleen wel op dat er niet teveel knuffels/doekjes etc in zijn bedje liggen of een dekentje waar hij onder kan verdwijnen. Dit ivm verstikkingsgevaar.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou het gewoon eens proberen...
    Misschien slaapt hij ineens hartstikke goed!
    Hier ook een meisje wat niet op de rug wilde slapen..en overigens draaide ze rond die leeftijd ook al met slaapzak en al naar haar buik. Vaak ook nog met beentjes opgetrokken en kontje omhoog!
    Rond deze leeftijd is dat risico van stikken in bed door buikligging wel weg, dat gaat met name om de eerste maanden/weken...

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als hij zelf kan omrollen is het geen enkel probleem als hij op zijn buik slaapt hoor.

Die kleine van mij slaapt ook al 2 maanden op zijn buik.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @kristelstrijbos'
    Ja hij draait met slaapzak en al naar zijn buik trekt idd de beentjes op en wil dan slapen. we hebben het al wel op zijn zij geprobeert en dat gaat prima...
    bedankt voor de tips,hoop dat ik me nu nog over mijn angst heen kan zetten... ;)

8. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier ook sinds kort een buikslaper...ik moest me er ook even overheen zetten qua angst, maar hij slaapt heerlijk zo. Vaak ligt hij uit zichzelf op zijn zij.

Wij hebben een babyfoon met beeld, ik zie hem dus voor het slapen gaan echt door zijn bed heen en weer gaan. Hij zoekt zelf een lekker plekje...

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier ook zo'n 'ettertje' hij slaapt al sinds hij 3 maanden is alleen op zijn buik en nog steeds echt met zijn beentjes onder hem... in het begin vond ik het eng en ging ik vaak kijken...ikzelf ben ook een echte buikslaper als hij dat lekker vind laat hem gewoon lekker op zijn buikje slapen en stikken zal hij niet zo snel hoor. laat het eens lekker zo liggen en kijk dan of hij beter gaat slapen...

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bedankt voor alle reactie's,ben er een stuk geruster op nu ik weet dat hij niet de 'enige' is die al zo vroeg op zijn buik/zij wil slapen.
    Hebben vanacht een rustigere nacht gehad nu we hem laten gaan,vond m vanmorgen op zijn zij slapend,heb hem zelfs wakker moeten maken omdat het al kwart over 7 was en hij naar het kdv moest.
    We gaan het zo eensverder bekijken,maar terugdenkend naar net na zijn geboorte,sliep hij toen al 'beter' op zijn zij als op zijn rug... Gek he?
    Bedankt en een fijn weekend!

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik vind het niet zo gek eerlijk gezegd.... Op je zij lig je veel meer 'geborgen' dan op je rug, zeker voor zo'n kleintje wat altijd helemaal in elkaar gedoken heeft gezeten in je buik!
    Op de rug zijn veel kindjes erg onrustige omdat ze een 'open' houden hebben met de armen uit elkaar en benen gestrekt.
    In zijligging hebben ze hun armen en benen meer gecentreerd en dat geeft meer geborgenheid en rust bij zo'n kleintje....

Deel Deze Pagina