Beste voedingsdeskundige, Ik zit helemaal in dubio. Mijn dochtertje (4 mnd & 3 weken) is altijd een slechte drinkster geweest. Zij komt dan ook niet aan wat ze zou 'moeten' drinken. Ik heb veel geprobeerd. Met dwang, zonder dwang en heb me er nu gewoon bij neergelegd dat ongeveer 600-700cc het max. is dat zij binnenkrijgt. Ze komt geen vetpot aan, maar weegt nu 6250 (volgens mij is dat redelijk met deze leeftijd). Ze vraagt absoluut niet om meer. Nu ben ik sinds twee weekjes begonnen met groente laten proeven. Ze vindt dit he-le-maal geweldig. Ik houd het meestal braaf bij een paar lepeltjes, maar vandaag had ze een half 4 mnd potje op. Sommigen zeggen tegen mij dat ik beter helemaal kan stoppen met laten proeven, omdat ze dan wel meer zal gaan drinken. Ik betwijfel dit aangezien ze nooit goed gedronken heeft. Ik wil binnenkort misschien rijstebloem vanille door 1 voeding gaan doen, wellicht dat ze dat dan lekker vindt en daar wel van hapt (lepeltje). Ook heb ik mensen gehoord over een beetje fruithap door de fles doen? Dat dit kan helpen, omdat baby's de smaak dan lekkerder zouden vinden. Doe ik er goed aan om door te gaan met haar af en toe laten proeven, of kan ik beter nog wachten? Ik vind het zo moeilijk, omdat ik weet dat het nog geen melkvoeding vervangt. Maar het is voor het eerst dat ik mijn meisje enthousiast over eten zie. En of dit er nu bij is of af, haar drinkgedrag veranderd niet.. dus wat zegt u doorgaan of stoppen?
Beste Jennifer0306, Vanaf 4 maanden mag je beginnen met bijvoeding geven. Ik zie dan ook geen reden voor jou om te stoppen met het geven van groente en/of fruit. Het is niet gewoonlijk om fruithap door flesvoeding te doen, maar rijstebloempap is wel geschikt. Rijstebloem kun je vanaf 4 maanden geven. En wellicht dat zij door de rijstebloem haar flesje ook lekkerder vindt. En heb jij wel eens een ander merk flesvoeding geprobeerd? Dit wil namelijk ook wel eens verschillen. Groet, Anne