honig pakjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Adnalie, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi,
    als wij macaroni of spaghetti eten, maak ik het altijd van die pakjes van honig. Vanaf wanneer mogen baby's daarvan mee eten?

2. adi

adi Niet meer actief

Daar zit veel zout e.d. in, dus wordt er geadviseerd om er zo lang mogelijk mee te wachten.
    Maar je kunt ook de portie voor de kleine even uithalen voordat je de saus voor jullie erbij doet.
    En dan in zijn portie een beetje water en tomaat of melk erbij doet en klaar.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die bevatten heel veel zout, eigenlijk zelfs te veel voor volwassenen om al te vaak te eten.
    Zoals Adi zegt, zo lang mogelijk niet aan je kind geven, maar voor je de mix toevoegt het eten van je kind uit de pan vissen.

Of natuurlijk gewoon geen mix gebruiken, maar zelf koken, is helemaal niet zo veel werk hoor!

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    :) haha ik zou niet eens weten hoe ik saus zelf moet maken.....

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, nee ik snap ook niet hoe mensen dat zelf maken! Macaroni met alleen een blikje tomatenpuree vind ik echt niet lekker, maar welke kruiden er dan nog meer bij moeten? Geeeeen idee!!

Maar goed, zout is idd niet zo goed, dus lekker lang wachten. Julia eet dan ook mee met de pot zonder pakjes/sausjes!

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Dus alleen als jullie groente eten?

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee, ik haal het gewoon er uit voordat ik het pakje er in gooi. Ze mag bijvoorbeeld wel de tomaat/courgette/champignons/gehakt, dus dat maak ik eerst, dan wat er uit halen, en dan het pakje erbij! Beetje macaroni erbij en ze heeft een heerlijke maaltijd en eet toch min of meer met de pot mee!

Lukt niet altijd hoor. Zulke gerechten haal ik ook altijd 1 of 2 porties extra uit, voor in de vriezer!

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    maar dan heb je dus alleen macaroni met groente en (eventueel vlees)? gewoon zonder saus?

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, eigenlijk maakt haar dat niets uit! Julia eet alles in stukjes van een vorkje, dus saus is meer een soort opleuking van het geheel. We zijn pas net overgestapt van gewoon 1 soort groente met wat pasta/rijst/aardappel naar dus nu ook soms een combinatie van wat dingen. Ze eet dat nog meestal wel los van elkaar, vandaar dat die saus dan ook niet echt nodig is...

Ik weet eigenlijk niet, maar volgens mij zit er in saus ook niet echt iets nuttigs, anders dan smaak? Ja calorieën :D Maar als ze het zonder saus lekker vinden...

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook altijd zonder saus gedaan hoor. nu heel soms krijgt ze een theelepel saus. misschien 1x in de drie weken. en af en toe witte bonen in tomatensaus. verder alles nog helemaal zoutloos

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik maak altijd(meestal dan) zo saus:

-Beetje boter/olie oid in de pan
    -Gehakt rul bakken,
    -Groente erbij, even mee bakken, ik doe er dan altijd gedroogde italiaanse kruiden door(rood potje van verstegen) zit geen zout in
    - Tomatenpuree erbij, goed mengen met de rest
    - Bloem erbij (een roux maken)
    - Zorgen dat de bloem volledig is opgenomen
    - Dan koud vocht erbij (bijv. water, melk, na-bouillon)
    - Goed roeren zodat de roux goed oplost.
    - Dan gooi ik er een uitgelekt blikje tomatenblokjes erdoor.
    Wat voor je kindje eruit halen en dan voor jezelf verder op smaak brengen.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruik altijd het recept ui t het Opperdepop boek van albert heyn:

Gehakt, groente pakket, pakje gezeefde tomaten, beetje ontbijtspek (is wel weer zout, kun je weglaten, het geheel smaakt er niet minder lekker om) Gedroogde oregano. Eventueel nog een gesneden ui en wat knoflook, al liet ik dat in het begin weg.

(Kan, hoeft dus niet: Eerst ui en knoflook fruiten, ontbijtspek erbij, even bakken) Dan het gehakt erbij, rul bakken, groente en oregano erbij, even laten bakken, dan gezeefde tomaten erbij. Dit een 20/25 minuten laten sudderen tot de groente goed gaar zijn. Intussen macaroni of spaghetti koken en klaar ben je! Echt supersimpel!

O ja, mijn eigen variant: Bij de oregano een klein snufje kaneel en dan later, net voor het opdienen een pietsie suiker erbij om net het scherpe/zure van de tomatensaus af te halen, vind ik persoonlijk erg lekker!

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    bedankt allemaal!
    oh ja het boek opperdepop heb ik hier ook liggen, ga ik weer eens in kijken :D

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En blader eens in een boek van bijvoorbeeld Jamie Oliver. Vol met snelle recepten die makkelijk zijn en heel smakelijk.

Ik vind van die mixspaghetti helemaal niet lekker meer sinds ik aan verse smaken gewend ben.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik vind die Honigpakjes zelf al veel te zout, dus die gebruik ik niet voor mijn baby. Soms gebruik ik er een beetje van door mijn eigen sausmix, maar dan gewoon 1/4 ofzo van het zakje.
    Zout is nu eenmaal een goedkope smaakmaker, dus daar gooien ze vaak heel veel van door in die zakjes.
    Voor mijn zoontje maak ik vaak gewoon macaroni, doe er wat stukjes gekookte tomaat bij, beetje broccoli, soms wat gehakt, klein beetje kaas erover en hij smult er net zo lekker van.

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik maak de macaroni meestal met verse tomaat (voor de kleine dan, voor onszelf toch vaak een pakje), spercieboontjes en een beetje rundergehakt.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sinds mijn zoontje een jaar is, gebruik ik de pakjes voor macaroni en nasi ook voor hem. Voor spaghetti en dergelijke maak ik altijd zelf saus omdat dat vrij makkelijk is. Ik kook verder altijd zoutloos dus doe dan ook niet moeilijk over die keren dat we macaroni/nasi eten... Maar goed, wel pas sinds hij een jaar is ;) Daarvoor gebruikte ik voor de macaroni tomatenpuree en nasi kreeg ie gewoon niet.

Deel Deze Pagina