hoeveel drinken op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door love 8, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    mijn kleine meid drinkt 's ochtends een fles van 210+7
    bij haar brood 120+4 (gaat meestal niet op, soms wil ze helemaal niet)
    en voor het slapen gaan weer 210+7

tussendoor krijgt ze water en af en toe een sapje of iets dergelijks.

maar ik heb het idee dat dit erg weinig is, maar ook al bied ik meer melk aan op de dag, ze wil het niet.

het eten van groente gaat goed en ze eet ook een hele boterham.

krijgt ze genoeg vocht binnen zo?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe oud is die kleine meid van je?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ze brood en groente eet, gok ik dat ze tussen de 7 en 12 maanden is?

Het standaard advies van 6 tot 12 maand is 750 tot 1000cc. Maar daar mag je ook yoghurt, fruit en groente meerekenen.
    Wij gaven met 7,5 maand 500cc aan melk, 1 flesje sap van 100cc en genoeg fruit en groente.

Maar ook met 600cc die jij geeft, hoef je eigenlijk maar 150 gram aan zuivel, fruit of groente bij te geven en dan ben je er al. Eventueel mag je dus ook nog een flesje sap of thee of water aanbieden.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Ik begreep laatst van de voedingskundige op dit forum dat kindjes 120 ml. vocht per kilo lichaamsgewicht nodig hebben. Moet wel zeggen dat wij daar niet aankomen hoor! Onze man is nu ong. 8 kilo en moet dus ong. 1 liter drinken. Hij krijgt 3x 180/6 (gaat niet altijd op), daarnaast een beker sap (gaat nooit op), een schaaltje yoghurt (100 ml. als tussendoortje) en uiteraard zijn fruit waar ook vocht in zit. Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe je kleintje is. Als je kindje gewoon vrolijk is en de ontlasting niet te hard is, zou het goed moeten zijn, toch? Niet alle kindjes drinken evenveel!

En als je je zorgen maakt, kun je altijd regelmatig tussendoor wat slokjes extra drinken aanbieden (bijv. gewoon water...)

Liefs!

5. zogelukkig

Ze krijgt nu ruim 500cc melkvoeding en dat is voldoende.
    Je mag onbeperkt water/thee bij geven en als je dat nodig vindt wat verdund vruchtensap, maar dat laatste hoeft niet!
    Tot een liter vocht per dag is prima!

6. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    mijn kleine meid is 7 maanden

7. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    bedankt allemaal

ze heeft wel moeite met haar ontlasting. ze zit vaak behoorlijk te persen en krijgt er een rood hoofd van. en dan zit er niet veel in haar luier, en dat meerdere malen per dag.

de ene dag drinkt ze meer qua water of een verdund sapje dan de andere dag.

ik rekende het fruit niet mee als vocht beetje dom, maar ik weet nu dat je dat mee kan rekenen en ze krijgt ook altijd wat yoghurt als toetje dus dat kan ik ook mee rekenen, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken.

8. zogelukkig

Denk aan de 3 V's: vocht, vet en vezels.

Deel Deze Pagina