hypo allergeen of gewoon. Hoeveel drinkt jullie baby

Discussie in 'Voeding' gestart door sdeterink, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Ik geef ons zoontje hypoallergene flesvoeding. Nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat je na 6 maanden over kunt gaan op de gewone flesvoeding. Dit lijkt me wel vreemd want na 6 mnd kan je baby toch ook nog een koemelkallergie ontwikkelen.

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud. Hij krijgt 4 keer op een dag een flesje en drinkt dan ongeveer 200 tot 220 melk.
    Hoeveel drinkt/ dronk jullie baby rond deze leeftijd. Ik heb niet het idee dat hij een hele goede drinker is.
    Geven jullie met dit warme weer ook nog wat extra te drinken? Zoals water? Als ik namelijk wat extra water probeer te geven dan wil hij dit niet. Terwijl ik het idee heb dat ze met dit warme weer toch wel wat extra vocht kunnen gebruiken.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 x 180 of 210 is heel normaal met bijna 5 maanden. Over een maandje ga je opvolgmelk gebruiken en in ieder geval beginnen met bijvoeding. Met dit warme weer hoeft hij niet meer te drinken maar mag wel.
    Je kunt - als je dat wilt - je kindje extra drinken aanbieden in de vorm van water of thee. Je kunt bijvoorbeeld thee maken met wat opvolgmelk (kan ook zonder). Het drinken van iets anders dan melk vraagt bij de meeste kindjes echt oefening.. nieuwe smaak!

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter is wel iets ouder, maar rond die leeftijd dronk ze 4 x 180+6 en 's avonds een fruithapje (nog heel neutraal, dus peer of mango). Nu ze iets ouder is EN het buiten bloedheet is geef ik haar tussendoor een flesje dixap. Ze vind het heerlijk, en als ze geen trek heeft drinkt ze niet. Ik bied het dus gewoon aan en ik zie wel wat ze er mee doet........

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ow, en ze had hypo allergeen en de opvolgmelk heb ik ook gewoon weer hypo allergeen.

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik geef hier ook de hypo allergene opvolgmelk. Met 5 maanden zat ze zelfs nog op 6 flessen geloof ik. Hypo allergene melk is ook iets meer licht verteerbaar en ze was altijd een flinke baby.

6. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties allemaal.
    Dan doen we het dus toch best aardig.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Op een gegeven moment (weet niet meer precies wanneer) kun je yoghurt gaan aanbieden. Zodra ze dat eten, heeft HA geen meerwaarde meer, is mij destijds verteld. Dus zodra je ervan overtuigd bent dat je kindje yoghurt goed verwerkt, kun je ook standaard opvolgmelk geven.
    Geen gewone melk; de eiwitten daarin zijn moeilijker af te breken dan die in yoghurt en in opvolgmelk; dit wordt meestal pas geadviseerd vanaf 1 jaar.

Deel Deze Pagina