gestopt met avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door Madelief32, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    hallo moeders!

Mijn jongste dochter (ruim 16 maanden) is sinds een paar weken 'gestopt' met avond eten. Ze at al vroeg met de pot mee (v.a. 8 maanden), en at ook zelf. Ze krijgt ook gewoon wat haar oudere zus krijgt en wat wij eten. Eten wat de pot schaft dus :)

Maar sinds een paar weken, moet ze het niet meer, ze schuift dr bord weg, roept baaaaaaah! en eet vervolgens niks! Dan gaat ze naar de koelkast wijzen, madam wil vla.... Ik rek dat zo lang mogelijk: we wachten tot iedereen klaar is en dan gaan we een toetje eten. Zij krijgt uiteraard ook een toetje.

En nu?? Ze eet 's-middags 2 boterhammen, en drinkt 's-avonds voor het slapen gaan nog een fles warme melk. Ik hoop dat dit overgaat...Ik ga me toch onzeker voelen 'krijgt ze wel genoeg'??

Iemand ervaring?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    vooral geen strijd maken aan tafel maar zo te lezen doen jullie dat ook niet ;)
    elke keer wel blijven aanbieden.
    als je onzeker wordt of ze wel genoeg vitaminen binnen krijgt zou je een vitaminenpreparaat voor haar kunnen halen.
    voor de rest gezelligheid aan tafel en er niet teveel aandacht aan besteden, hoe lastig het ook is.

3. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Strijd maak ik er zeker niet van, ook bij de oudste nooit gedaan en die eet hartstikke goed. Ik dacht dat het een 'probeerfase' was, maar ze houdt wel stug vol!!

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Zelfde verhaal gehad rond die leeftijd en inderdaad gewoon lekker laten gaan want zodra je er een strijd van maakt gaat er echt geen hap meer in..
    Hier lieten we haar gewoon zitten tot we zelf klaar waren en dan toetje (vaak plakjes komkommer, of een beetje yoghurt).
    Niet teveel, anders gaan ze het eten idd echt overslaan, dus liever met een beetje honger naar bed.
    Na een week begon ze opeens na het toetje haar gewone eten weer te eten en ondertussen eet ze weer in de normale volgorde, dus eerst eten en daarna een toetje.

Zo nu en dan probeerd ze ons trouwens nog weleens uit, dan vanuit het niets lust ze opeens geen champignons meer en twee dagen later dan zijn de champignons opeens weer het lekkerste van alles wat ze krijgt.
    Zolang we het negeren dan blijft het bij af en toe een beetje dwars doen, als we er wel op reageren dan doet ze extra haar best om moeilijk te doen..

5. Loe

Loe Niet meer actief

Hier precies hetzelfde gehad! Lees maar als je op mijn nickname drukt en het onderwerp bekijkt wat ik heb aangemaakt. Sinds een week eet hij weer!Niet alles hoor, maar in elk geval regelmatig en hopelijk blijft het zo.
    Hier bleek het toch wel (een lange) fase.
    Hij kreeg ook een toetje (houdt hij niet zo van), maar een uur later wel een cracotte met appelstroop. En blijkbaar is hij daar niet zo 'verwend' van geworden dat hij daardoor geen avondeten meer zou willen.

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hier ook hetzelfde alleen bij ons duurt de fase nu al maanden. We maken er geen strijd van en ben nu 2x extra naar het CB geweest om zijn groei te controleren en dat was nog steeds prima. Het CB zegt ook geen strijd van maken en altijd een toetje geven (maar ook niet meer/minder als hij niet heeft gegeten. Overdag eet hij gelukkig wel goed dus ik probeer de vitamines overdag een beetje te verdelen. Door rauwkost als tussendoortje te geven (kerstomaatjes/komkommer) op brood een aantal keer in de week vleeswaar e.d. We zien wel wanneer hij weer gaat eten.

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Ons ventje eet alleen als hij bewegend beeld voor zich heeft (lees de laptop op you tube; teletubbies, bumba, lejo, etc). Gelukkig is het alleen bij avondeten. Hij draait normaal gesproken zn hoofd alle kanten op als er een lepel aankomt, maar als hij rustig een filmpje kijkt gaat zn mond wijd open! Gek word ik ervan, had ook nooit gedacht dat ik met de laptop op tafel zal gaan eten. Maar ons mannetje slaapt ook nog niet door en we willen zeker niet dat hij van de honger wordt dus dan maar even zo.
    Ben er dus echt niet blij mee, maar ben er wel blij mee dat hij dan zo wel eet.

Deel Deze Pagina