Tja, dat vroeg ik me eigenlijk af. Als honing gevaarlijk is voor baby's tot 1 jaar, is het dan wel veilig om te nemen als je zwanger bent? Ik bedoel, komen die stoffen die niet goed zijn voor een baby, niet ook bij de baby in je buik? Iemand een idee? Liefs, Marijn
Ik vroeg het me ook laatst af, drink het in de thee (zoetjes lijken me al helemaal niet goed voor de baby). O.a. dit gevonden: Mag ik honing eten tijdens mijn zwangerschap? Ja, het eten van honing kan geen kwaad voor het ongeboren kind. Baby’s jonger dan 1 jaar mogen geen honing eten. Honing kan namelijk besmet zijn met de bacterie die Botulisme veroorzaakt. Voor kinderen jonger dan 1 jaar is een Botulisme-besmetting gevaarlijk. Bij volwassenen kan de bacterie die Botulisme veroorzaakt, niet overleven in de darmen. (zwanger - Honing)
Ik denk dat ze dat over die zoetjes schreef omdat zoetstoffen over het algemeen heel ongezond en chemisch zijn, dus niet echt gezond voor moeder en kind. En honing uit NL...ja, de potten in de supermarkt in NL zijn vaak gevuld met Honing uit allemaal verschillende landen door elkaar, maar ik denk inderdaad dat het dan wel veilig zal zijn en de placenta de slechte stoffen voor de baby tegenhoudt.
denk dat je dan ook vooral met verse honig moet oppassen dus bij een imker weg. maar die in de supermarkt zijn zo behandled dat deze kans heel erg klein is wil hier iets inzitten.
verse honing? daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Is dat niet allemaal hetzelfde dan? (de imker en supermarkt doen dat toch hetzelfde??)