Honing op wond

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantal29, Dec 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Honing is een goed middel bij het behandelen van wonden. Nu kwam mijn moeder op het idee (niet raar overigens) om honing op de rode plek in het gezicht van mijn dochter te doen. Nu weet ik dat kindjes tot een jaar geen honing mogen. Maar nu vraag ik me af of ik dat niet toch op de huid aan mag brengen?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik zou zelf het risico niet nemen aangezien ze met haar handje er doorheen kan gaan en daarna in haar mond.

Ik weet niet wat voor rode plek je dochter heeft? Maar als het gewoon van een droog huidje is zou ik er bepanthen oid opsmeren ;)

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Wat voor rood plek is het? een plek door een val ofzo? ik smeer er altijd boter op op deze plekken helpt ook goed.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is toch ook die vallen en stoten creme van vsm?
    Ligt bij mijn dochter op haar kamer dus kan hem er niet zo gauw bij pakken maar zo heet dit toch?
    Weet je tenminste dat je altijd goed zit.

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Het is een soort van eczeem die komt van het kwijlen dus geen echte eczeem zeg maar. En die veroorzaakt nu een rode plek die maar niet weg wilt gaan. Ik heb er al vanalles op gedaan. Ik zou van de huisarts hormoonzalf kunnen krijgen maar hij raadde het niet echt aan. Ben er nu cicalfate van de Avene op aan het doen

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij dat soort gevallen smeer ik vaseline voor baby's.
    Wat is dat cicalfate?

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ken wel vanuit het ziekenhuis honinggazen voor op bepaalde wonden, maar pure honing om te eten uit een pot zou ik niet op een babyhuidje smeren! zeker niet als de huid ook wat geirriteerd en en/of open. Als ik al honing aan mn vingers heb plakt het al vreselijk vervelend!

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Dat is deze creme

Door de apotheek geadviseerd.

@druif78, ik weet dat je er pure honing (komt van de imker niet uit de supermarkt ofzo) erop mag smeren ook op open wonden schijnt zelfs heel goed te helpen maar bij mijn meisje wil ik natuurlijk geen risico nemen.

9. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    onbewerkte honing schijnt inderdaad niet goed te zijn,
    er bestaat ook zalf waar honing in verwerkt is, dit heet mesitran, maar of dit ook voor baby´s gebruikt mag worden, dat weet ik niet maar kan je natuurlijk even vragen bij de apotheek.
    succes!

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ik zou het wel alleen smeren als ze slaapt dat doe ik met de zalf ook dit zodat ze het niet in haar mond kan wrijven. Er schijnt niks te zijn wat ook maar helpt en ik wil liever niet aan de hormoonzalf.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had je de cardiflor van vsm ook al geprobeerd? Die is speciaal voor eczeem en werkt hier erg goed!

12. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    ja dat zou ik ook doen maar volgens mij zit er in mesitran geen hormonen, het bevat o.a. lanoline, honing en levertraan, verder weet ik niet maar het is een vrij natuurlijk produkt!

en zoals rozemarijke al schreef, die van vsm, cardiflor?
    het blijft ook maar proberen he, nogmaals sterkte!

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    idd, cardiflor van vsm. of zinkzalf, helpt hier ook goed bij schrale plekken.

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    VSM heb ik nog niet geprobeerd, ik heb bepanthen geprobeerd, Zarqa, vaseline cetomacrogol, seba med nu avene en helemaal niks werkt. Oh ja, zinkzalf ook geprobeerd maar dat droogde nog meer uit. Mijn man wordt vast gek als ik weer een ander smeersel haal haha. Mijn moeder had er gisteren wat honing op gedaan biechtte ze op maar het had wel geholpen. Zelf durf ik het gewoon niet.

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Wat heb je de zalf, creme of emulsie?

Share This Page