hoi hoi, zoontje van een vriendin van mij is nu zo ongeveer 8 maanden oud en lacht heel weinig. eigenlijk nooit veel gedaan..... wel rond 6 weekjes eerste lach laten zien, en met veel pijn en moeite krijg je wel een lachje maar dus niet zomaar 1,2,3.... als ik dan kom, dat kijkt hij me wel aan, maar reageert helemaal niet...wat ik ook zeg of doe, hoe gek ik ook doe. verder kraait hij wel veel in de box, en laatst gingen ze foto;s maken bij de fotograaf en toen zijn er echt super veel leuke foto;s gemaakt, waarop hij lachte...continue. en ook giechelt hij soms in zichzelf, en van t weekend waren er veel kinderen over de vloer en dat vond hij ook geweldig, schik voor 10. maar dat ik (en andere) geen lach bij hem kan ontlokken vind ik soms zo vreemd.... of is het normaal??
het feit dat hij andere kindjes leuk vindt en daarom moet lachen zegt in ieder geval wel dat hij goed contact maakt en wil maken. dus daar zou ik me geen zorgen over maken, maakt zijn moeder zich er druk om? niet alle kindjes moeten om iedereen lachen natuurlijk en ik merk wel aan mijn dochtertje dat ze andere kindjes helemaal geweldig vindt, dan bestaat mama niet meer hoor
Hier nog zo eentje! Marin lacht ook echt niet snel...Kijkt overal de kat uit de boom Bij ons lacht ze wel eens, maar ook niet superveel. Dan moet ik echt wel heeeeel raar doen wil ik dat ze gaat lachen... Maar de andere keer doe ik hetzelfde en dan lacht ze niet.... Vreemde mensen moet ze helemaal niets van hebben..Toen ze 6 weekjes was al niet. Tsja karakter denk ik? Mijn zussen staan er ook altijd verrsteld van dat ze haar nooit zien lachen.....
Onze meid lacht ook alleen maar om mensen die ze goed kent. Papa, mama, opa's, oma's, juffen van het kdv. Maar niet om de buurvrouw die even over de maxicosi komt hangen. Of om een vriendin die niet dagelijks langs komt. Dus ik weet niet hoe dat kindjes reageert op bv zijn eigen ouders..??