honing/paracetamol/kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by missyb, Apr 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Mag ik honing op brood eten? ik heb een keer gehoord dat een baby daar ziek van kan worden.
    ik geef borstvoeding!

Mag ik paracetamol nemen met borstvoeding of moet daar een aantal uur tussen zitten?

Ik wil de nachtvoeding graag gaan kolven omdat ik altijd in slaap val en dan bang ben dat ze stikt ofzo, waneer kan ik dat het beste doen na een borstvoeding?
    ze krijgt haar laatste borstvoeding om 0.00 en dan word ze een uur of 5 wakker dus die van 5 uur wil ik haar een fles geven.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Honing mag jezelf wel eten hoor. Kinderen onder de één niet.

Paracetamol mag je ook gebruiken tijdens borstvoeding. Op de bijsluiter staat wel hoevaak je een tablet mag nemen.

Als je echt de nachtvoeding wil flessen zou je eerst kunnen kolven, om vervolgens de kleine de fles te geven. Je bent dan wel langer wakker. Het mooiste zou zijn als je een voorraadje melk gaat aanleggen. Kun je snachts zo de hoeveelheid pakken en geven.

Ilja

3. missyb

missyb Niet meer actief

Maar de honing komt dan toch ook in de moeder melk of heb ik dat mis?

Stopt mijn borstvoeding er dan niet mee als ik een nachtvoeding de fles geef? zonder vooraf te kolven.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Daarom zou je dan extra overdag kunnen kolven zodat je een voorraad op kunt bouwen. Of na een voeding nakolven. Zo verhoog je de vraag en wordt de melkproduktie meer.
    De andere optie is om dus snachts te kolven en direct erna het flesje te geven, maar mijn inziens kun je dan net zo goed de kleine direct aan de borst leggen.

Honing mag jij wel gewoon eten omdat de sporen van de bacterie die eventueel botulisme kunnen veroorzaken niet in de moedermelk terecht komen.

Ilja

Share This Page