Honing

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lientje, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vroeg mij af: ik heb wel eens gehoord dat honing voor baby's giftig is. Maar hoe zit dat dan als je zwanger bent? Mag je dan ook geen honing?

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja idd had hier laatst ergens op het forum gelezen dat er een baby dood is gegaan door het eten van honing :( Ik weet alleen niet of het schadelijk is tijdens je zwangerschap.. :rolleyes:

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    geen idee.... idd honing voor babys is giftig maar tijden sje zwangerschap weet ik niet ik denk niet dat producten met honing schadelijk zijn hoor maar gewoon pure honing zelf geen idee.. vraag aan je vk zou ik zeggen... ik lust geen honing dus dat scheelt

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Honing tijdens de zwangerschap kan geen kwaad hoor. Is alleen gevaarlijk voor baby's. Eet zelf nml graag honing en heb het daarom ff nagevraagd.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Je mag het inderdaad gewoon zelf hebben. Er kan een bacterie in zitten of er zit een bacterie is, die schadelijk is voor de baby. Maar die komt niet door de placenta heen, dus je mag t gewoon lekker eten.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Gelukkig, ben helemaal weg van honingrooibosthee

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    geniet er lekker van meid, die bacterie die in honing kan zitten kan kunnen in jouw darmen niet overleven en dus ook niet bij de kleine terecht komen, wel mag je kind tot het minimaal 1 jaar is geen honing eten, het kan daar inderdaad dood aan gaan omdat er een bacterie in kan zitten die botulisme veroorzaakt en omdat de darmpjes van de kleintjes nog niet helemaal ontwikkeld zijn zoals bij oudere wel het geval is kunnen de kleintjes (zelden dat wel) hierdoor verlamd raken of nog erger dood aan gaan, maar voor oudere is het geen probleem.... :D

8. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    :confused: :eek: :confused: :eek: :confused: Nooit geweten! Wat vreselijk dat dat kan gebeuren... :) Ik geloof niet dat m'n dochter het op heeft toen ze zo klein was gelukkig...

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tis niet gezegd dat ze het krijgen maar heb je toevallig net dat ene potje waar die bacterie in zit dan kunnen dat dus de gevolgen zijn... :(

10. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Goed om te weten! Ik dacht dat het met mogelijk allergie te maken had. Niet dus. ;)

11. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    schrik er wel van....

nooit geweten dat honing giftig is :|

denk dat mijn kleine anders echt wel honing had gekregen aangezien ik zelf vaak snoep van de honing.... had ik het ook aan hem gegeven :|

echt erg

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wat gek bij ons staat het gewoon op de honingpot (niet geschikt voor kinderen onder de 1 jaar) en dat is de goedkoopste van de C1000... dacht dat dat dan wel overal op zou staan....

13. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Het staat er inderdaad meestal wel op. Maar niet waarom.

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik heb net even in de kast gekeken...

kep 2 potten staan 1 met klaver honing 1 met bijenhoning....

op de bijenhoning staat het wel aangegeven op de pot van klaverhoning niet....

dit staat trouwens wel miniscuul aaangegeven...

15. Es1981

Es1981 Actief lid

Jeetje, nou dat wist ik echt, nooit van gehoord.
    Toch wel heel handig he deze site ;)

16. sim

sim Niet meer actief

ja ik zag het laatst ook hier op het forum, ben er echt van geschrokken omdat dat bij mij ook niet bekend was, best raar eigenlijk dat dat niet bekend is :(

Share This Page