Ik heb een vraagje. Ik ben bijna 18 weken zwanger. Vanochtend werd ik vroeg wakker en moest erg naar de wc dus snel opgestaan. Daarna nog even lekker in bed gekropen. Mijn man was al de deur uit. Dus ik ging aan mijn buik voelen. Nou, die was echt keihard! Net zoals een voetbal. Het hield wel even aan, daarna ging het weg en iets daarna kwam het weer om vrij snel weer weg te gaan. Kan je al harde buiken hebben met mijn lengte van de zwangerschap? Gr Otje
Ik geloof van wel, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Ik kreeg pas last van harde buiken tussen de 22ste en 25ste zwangerschapsweek.
Ja als ik me het goed herinner van de eerste is dat wel mogelijk... Wat je dan kunt doen is ff een warme douche nemen.... Zakt het dan niet af ff contact opnemen met de VK.... Toendertijd moest ik rustig aan doen en me ziek melden bij het werk... "was toen schoonmaakhulp van vakantiehuisjes"
Hallo Otje, Ik moet zeggen dat ik nog niet veel last heb gehad van harde buiken, maar dat ik ze een paar weken geleden vaker opmerkte dan nu. Iedereen krijgt harde buiken, je baarmoeder trekt zich dan samen. Dat gebeurt zelfs ieder half uur eventjes, maar meestal merk je daar gelukkig niets van. Als je het niet vertrouwt zou ik als ik jou was even met je VK bellen, dan weet je zeker dat alles in orde is, maar naar mijn idee kan dat best met 18 weken. Groetjes, Nikki F
Mijn eerste harde buik was ook toen ik zo'n 17/18 weken was. Ik moet er wel bij zeggen dat het tijdens een lange wandeling was. Toen heb ik 2 of 3 keer een harde buik gehad. Toen een paar weken niets, en daarna opeens weer een. Als er teveel komen zou ikw at rust houden. Mijn gyn zegt gaan liggen en als dat niet helpt dan bellen. succes!
Mijn eerste harde buik had ik rond de 21 weken. Misschien ben je te gehaast geweest vanmorgen en was dat de oorzaak van je hardere buik? Als je het niet helemaal vertrouwd gewoon je VK bellen maar ik denk dat je je geen zoirgen hoeft te maken ofzo
Hoi meiden, Bedankt voor jullie berichtjes. Na vanochtend heb ik ook nergens meer last van gehad. Die harde buik deed trouwens geen pijn maar t voelde gewoon flink hard aan. Misschien omdat ik zo snel uit bed ging, dat het daarmee te maken heeft? Ik heb de VK nog niet gebeld. Als het de komende dagen vaker voorkomt ga ik misschien wel even bellen. Gr Otje
Ik heb het nu ook wel dagelijks , al vanaf 14 weken zwangerschap. De verloskundige vertelde mij dat het idd harde buiken waren. Maar wat me nu soms opvalt is dat als ik op mijn rug ga liggen, mijn buik eerst soepel is, en dan als ik langer blijf liggen en mijn handen op mijn buik hou, het keihard word, ik heb het idee dat de kleine dan zich er helemaal tegenaan drukt, en dat het daarom zo hard voelt. even later verdwijnt het heel langzaam weer, deze harde buiken doen ook niet pijn ofzo, dit is echt de baby die ik voel op zo'n moment.
Maak je geen zorgen. Ik had rond die tijd ook al harde buiken. Volgens mijn VK kon dat echt geen kwaad en schijn je daar de hele zwangerschapsduur last van te kunnen hebben. Maar voel je ze rond die tijd erg vaak, dan is dat wel een teken dat je even wat rustiger aan moet doen.
ik heb nu pas sinds een week last van harde buiken... harde buiken is in ieder geval gewoon een teken dat je rustig aan moet doen... dus doe dat... luister naar je lichaam!
ik voel mijn buik af en toe ook hard worden, een trekkerig gevoel, wat dan weer langzaam afzakt. en net zoals eerder genoemd heb ik het ook wel eens als ik op mijn rug lig.
In mijn vorige zwangerschap heb ik het nooit gehad, in deze had ik mijn eerste harde buik al toen ik 13-14 weken was. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Voelde hem letterlijk keihard worden en ging iets omhoog.
Ik heb vaak dat mijn buik 's avonds wat gespannen aanvoelt maar een echt harde buik (samentrekking) heb ik nog maar 1 keer gehad. Raar gevoel!
ja, ik heb ook al harde buiken, dan is dat gewoon een teken dat je het rustig aan moet doen (heb ik zelfs als advies gister gekregen van de gyn, dit kan ook van stress komen) lekker rustig aan doen dus
Hey meiden Ik was dus net met de zoek funtie aan het zoeken of het inderdaad al kan zo vroeg in de zwangerschap Want ik werd van ochtend dus ook wakker en ik bleef even liggen. En onder in mijn buik best wel laag werd het heel hard Ik dacht he? dat kan nu toch nog niet Bij mijn zoontje voelde ik ook wel al wat beweging maar een harde buik nog niet. En nu na jullie andwoorden ben ik ook gerust BEDANKT Ik had wel zo iets van he het eerste teken van leven haha En ik voelde me gelijk vrolijk Liefs manon.
HAi, ik heb nu twee keer een harde buik gehad. Vorige week een keer en vanochtend. Het deed bij mij ook geen pijn, vond het eigenlijk wel leuk want dan voelt het zo echt ofzo :s uhm... als je begrijpt wat ik bedoel?!
Heb ook al een aantal keren harde buiken gehad. Volgens mijn vk moet ik het dan gewoon even rustig aan doen. Silly