wanneer halfvolle melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Moppiepoppie, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    De titel zegt het al: wanneer mag je kindje in plaats van opvolgmelk halfvolle/volle melk? En vanaf hoeveel maanden moet het ook echt?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons Cb adviseerde in de 12e maand over te stappen. Dus met 11 maanden beginnen met wennen aan de smaak, en na de verjaardag geen poedermelk mee.
    Wij gaven toen nog 2,5 fles. De 1e week die halve fles vervangen. Daarna de ochtendpap aangemaakt met 200cc halfvolle melk. En met de avondfles hebben we het pak poeder opgemaakt.

Een kindje van 1-4 jaar zou ongeveer 300 cc zuivel moeten binnenkrijgen. Of dat halfvolle melk is, of poedermelk maakt niet zoveel uit.
    Alleen mijn mening is dat kindjes die gevarieerd, in redelijk hoeveelheden eten, en vooral goed groeien geen poedermelk meer nodig hebben. Die kunnen wel af met gewone melk. Scheelt ook een hoop geld.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nog meer reacties, vind het een goede topic. Zou het ook wel willlen weten.

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik ben persoonlijk voor gewone volle melk. Er zitten zoveel belangrijke esensieele vetten in en het schijnt dat ki nderen tot een jaar of 4 30 tot 40% meer van deze vetten nodig hebben dan volwassenen. En ik haal zelfs verse melk bij de buurman weg die veeboer is. Even de kook erover. Das pas echte verse melk;):D Zo rond de 10maand zijn we hier mee begonnen en zo rond de 12maand compleet overgestapt op koe melk.

sucses Janna

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    cb zegt pas van af 12 maanden.
    Esmee kreeg het van af 7 maanden al die weigerde opvolg melk, vond het niet lekker

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Met 10 maanden kreeg mijn zoontje tussen de middag halfvolle melk, met 11 maanden heb ik het pak poedermelk opgemaakt en overgestapt.
    Het cb hier zei ook al dat het absoluut niet slecht is dat ze voor het jaar al wat gewone melk krijgen.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Lijkt me toch geen ramp als ze vanaf een maand of 7, a 8 halfvolle melk krijgen?

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier adviseerde het cb vanaf 11 maanden.
    Het had geen enkele meerwaarde om je kindje dan nog opvolgmelk te geven, aldus die arts. Meerwaarde heeft het voor nutricia, is goed voor de cijfertjes....

Ik ben rond de 11 maanden ook begonnen met wennen, maar ik had nog een heel vol pak staan, daarna volledig op gewone melk overgegaan.
    Maar of halfvolle of volle melk beter is weet ik niet, want ik hoor steeds tegenstrijdige verhalen hierover.
    Ik gebruik voor Benthe halvolle melk, hetzelfde als ons.

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wij zijn ook rond de sinds kort overgestapt op halvolle melk.
    Maar ze vind het niet geweldig. Mischien is het wel toeval, maar ze h.oeft geen avondfles meer, en de melk bij dr boterham drinkt ze ook niet echt geweldig.
    Op het kdv gaat het schijnbaar wel iets beter, us komende week eens vragen welke melk dat zij dan geven...kijken of ze die thuis dan ook beter drinkt.

Hier zei het CB trouwens dat we met 12 maanden mochten overstappen. Maar Op het kdv vroegen ze of ze ook gewone melk bij dr brood mocht omdat andere kindjes van haar leeftijd dat ook kregen. Dus zag er geen probleem in

10. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Met 1 jaar overgestapt op halfvolle melk omdat wij dat in huis hebben en ook drinken. Hij hoefde ook niet te wennen hieraan, vond het gelijk prima

Deel Deze Pagina