roken...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bij ons thuis word niet gerookt in verband met de kleine en de benauwdheid van mijn man....
    als we bij anderen zijn word daar uiteraard wel gerookt..
    nu mijn vraag hoelang hebben jullie met de kleine de "rook"plekken vermeden en roken jullie bij je thuis?
    ik heb tot nu toe altjid gedacht roken hoeft voor mij niet in de buurt van mijn kindje maar nu denk ik z emoet er toch wel aan wenne dus laat haar nu wel gewoon bij opa die rookt hoe doen jullie dit...?
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij roken allebei maar altijd in de keuken als Giovanna er bij is. Mijn moeder past op haar en ze rookt ook maar ook altijd in de keuken. Bij mijn schoonouders houden ze er ook rekening mee, maar verder tja ik vind niet dat ik tegen de mensen kan zeggen dat ze dan maar niet moeten roken...zodra de kleine kan lopen komen ze je toch achterna en dan is het weglopen ook niet meer nodig vind ik.
     
  3. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Bij ons thuis mag sinds ik zwanger ben, helemaal en definitief niet meer gerookt worden. Wij roken zelf al heel lang niet meer maar bezoek mocht bij ons nog wel roken.

    We hebben het geluk dat bijna geen van onze vrienden en familieleden roken maar de enkeling die wel rookt, bezoeken wij het 1e jaar zonder Veerle. Ook restaurants waar erg veel gerookt wordt vermijden we nog. Na het 1e jaar zien we wel weer verder want we zijn ons ervan bewust dat we het helaas niet altijd uit de weg kunnen gaan. En ik laat Veerle ook niet op schoot bij iemand die aan het roken is. Dan wachten ze maar fijn tot na hun peuk, en dan mag ze op schoot. :)
     
  4. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik rook zelf en mijn vriend af en toe. Nu wordt er sinds een aantal maanden voor mn bevalling al buiten gerookt. Binnenshuis mag absoluut niet meer gerookt worden. Ik vind het ook echt wel prettig zo, nu moet ik naar buiten om te roken en zo rook ik al een stuk minder.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij ons wordt binnen niet gerookt, we roken beide niet en bezoek moet dat buiten doen. Als we op bezoek gaan weten ze dat wij niet wilen dat er wordt gerookt anders komen we niet of stappen we meteen op. Hebben we gewoon 1x gevraagd en sindsdien houden de meeste er rekening mee, zo niet dan komen we daar niet met kids.

    Ik heb gewoon gezegt dat ik mn kids in een rookvrije omgeving wil opvoeden en of hun daar rekening mee willen houden...
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    bij ons in huis wordt er absoluut niet meer gerookt, niet alleen sinds Britt er is, maar eigenlijk al sinds ik zelf gestopt ben met roken.....

    eigenlijk ken ik ook niemand meer die rookt volgens mij.....iedereen is onderhand wel gestopt. En anders mogen ze fijn naar buiten.
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In ons huis wordt alleen nog op zolder gerookt, anders naar buiten.
    Visite mag ook niet beneden roken.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een rookvrije omgeving, ook bij anderen, maar.... ik ga niet moeilijk doen als we eens ergens komen waar wel binnen gerookt wordt. Helemaal tegenhouden kun je het toch niet en ik vind dat anderen in hun eigen huis vrij moeten kunnen zijn over wat ze willen (moet zeggen dat tot nu toe iedereen netjes is geweest als wij er waren)
     
  8. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Voordat wij ergens heen gaan vragen we altijd of ze op het balkon of in de tuin willen roken, anders komen we gewoon niet. Mijn man rookt ook op het balkon. Ik rook niet.
     
  9. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik probeer het nog te vermijden en als er ergens veel gerookt wordt ga ik er gewoon niet heen met de kleine.als de deur open staat en ik zit aan de andere kant van de kamer met die kleine dan vind ik het niet erg als er een sigaretje wordt gerookt.
     
  10. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Wij roken allebei,maar als de kleine beneden is roken we in de keuken.
     
  11. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ga uiteraard ook niet met haar naar een drukke verjaardag waar heel veel gerookt word....
    en ze zit ook niet bij mensen op schoot die een sigaret op hebbebn gestoken maar we zijn wel eens bij opoe en opa en opa rookt nu wel waar ze bij is wel bij een open raam maar zo kan ze er langzaam aan wel aan wennen...
     
  12. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Langzaam aan wel wennen?

    Nee, bij ons wordt in huis niet gerookt en bij mijn familie gaat iedereen uit zichzelf naar buiten. Dat deden ze al voor ik zwanger werd, aangezien zowel mijn nichtje als ik daar erg veel last van hebben. Vreemd genoeg heb ik, sinds ik gestopt ben vijf jaar geleden, last van astma (straf voor 10 jaar roken?)....

    In steeds meer familiehuizen mocht niet meer binnen gerookt worden. Eerst was het een grote discussie, maar nu is het eigenlijk gewoonte geworden! Niemand mokt! Bij 1 tante mag nog wel binnen gerookt worden op verjaardagen, maar grappig genoeg gingen zij op de eerste verjaardag waar we Mirthe meenamen ook uit zichzelf buiten staan, in hun eigen huis!

    Mijn vader rookt, maar op dagen dat Mirthe komt staat ook hij buiten. Natuurlijk ruikt hun hele huis naar rook, maar ik wil niet dat Mirthe directe rook inademt! Het is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen, maar hoe langer ik het kan voorkomen hoe beter! Ik ben geen zware anti-roker, nogmaals, heb zelf 10 jaar gerookt en weet dat het dus "lekker" en verslavend kan zijn. Maar ik weet inmiddels door vele kankervoorbeelden in mijn omgeving ook hoe slecht het kan zijn. Heb al een paar familieleden/kennissen aan longkanker dood zien gaan. Als Mirthe later wil roken en dat risico wil lopen is dat haar eigen keuze, maar zolang ik het kan voorkomen......doe ik dat ook!
     
  13. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @judy77

    jou kindje is net 4 maand geweest...
    toen wou ik het absoluut ook niet hebben!
    maar ze is zeven maand geweest en ikheb nu zoiets van ze moet er toch een keer aanwennen want anders ben ik bang dat ze er straks helemaal niet tegen kan...
    ken menzen bij wie dat gebeurd is die hielden hun kindje bij iedereen weg die rookte gevolg>zwaar asmatisch omdat ze nix gewend waren...
     
  14. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wij roken ook allebei, en gaan de tuin in, ook als youri in bed ligt!
     
  15. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik probeer het altijd te vemijden. Helaas kun je rook niet altijd ontlopen zoals in restaurants bv... :x
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hier in huis rookt mn man alleen in de keuken met de deur dicht of uit het raam richting de tuin.
    Niet binnen dus!
    Wil geen rook walm binnen hebben nu Lieve er is!
    Ook met verjaardagen wordt er niet binnen gerookt!
    Ze gaan maar fijn buiten staan met zn alle haha
     
  17. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Roken doe ik (en visite) alleen buiten op het balkon, mijn kindje heeft thuis recht op een rookvrije omgeving.
    Mijn schoonouders roken ook (uit zichzelf) niet binnen als we daar zijn met de kleine.

    Verder mijden we rokers die binnen roken niet, maar we zijn wel binnen een kwartiertje weg daar, ik vind dat gewoon niet fijn.
     
  18. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Mijn man en ik roken allebei, maar absoluut niet waar Misha en Milan bij zijn. Normaal staan we buiten, bij heel slecht weer onder de afzuigkap, met de keukendeur dicht.

    Als we op familiebezoek gaan wordt er altijd rekening mee gehouden, er wordt nooit gerookt als wij met onze kleintjes langskomen. Wij hebben Milan helemaal buiten de rook gehouden tot hij 2 jaar was, daarna zijn we weleens naar een restaurant ofzo geweest waar gerookt werd, maar we houden hem nog zoveel mogelijk buiten de rook...

    Je kind in de rook laten zitten is geen kwestie van wennen, het is gewoon slecht, zeker in het eerste jaar. De longen zijn nog zo kwetsbaar. Het is je eigen keus, maar ik zou mijn baby nooit in een rokerige omgeving laten zitten. Ook niet als het maar 1 persoon is die rookt en als er een raam open staat. Het is toch een kleine moeite om even te wachten met roken tot jij weer wegbent met je kleintje?
     
  19. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij roken zelf niet meer en in ons huis werdt zowieso niet gerookt al voor dat ik zwanger was al niet.
    En wij mijden rokerige ruimtes met ryan vindt t gewoon vies ,alles gaat stinken
    De gestopte rokers zijn t ergste ik weet t hihi.
    En is gewoon niet gezond en als er gerookt wordt gaat ryan (voorlopig) gewoon niet mee)
     
  20. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wij roken niet en bij ons thuis mag er ook niet gerookt worden. Onze vrienden roken ook niet.
    Familieleden roken wel en bijv. a.s. vrijdag vieren een paar hun verjaardag maar wij komen dan niet want dan roken er zoveel mensen en ik kan echt niet verwachten dat zij in hun eigen huis niet mogen roken. Kijk als ze alleen zijn zullen ze wel buiten roken maar nu zijn er misschien wel 20 mensen en dat is weer visite van hun en niet van ons dus kan er niks over zeggen.
     

Deel Deze Pagina