ze eet slecht s avonds !!(ook vers niet)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door summer4life, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer4life

summer4life Actief lid

29 mei 2008
    117
    0
    0
    hallo iedereen
    onze kleine meid van 9,5 maand wil s avonds niet goed eten
    het is nu al 5 weken zo. 3 weken terug heb ik naar het CB gebeld, daar gaven ze als advies 6 maanden potjes voeding geven dat hielp wel
    maar ik geef haar ook vers eten,aardappeltjes, beetje geprakt, met groente en appelmoes en dat eet ze ook haast niet een paar hapjes dan houdt het wel op. :x met behulp van drinken(antilelbeker) en ligakoekje krijgt zo toch wel wat binnen, maar ik baal er erg van, en het is gewoon zo raar. gisteravond heb ik er een half uur meegezeten, en ze kreeg pasta in tomatensaus en daar heeft ze een half potje van binnengekregen ,dus dat was goed .maar zoiets gebeurd niet vaak
    hebben jullie ook tips om hiermee om te gaan?
    ik word er soms gewoon zo moe van,

groetjes van
    summer

ps; ze eet wel goed brood, en eet dat al zelf

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    durf je echt geen tips te geven want ik heb er nog (geen) ervaring mee

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vind het ook moeilijk om tips te geven.
    Als ze wel goed groeit en actief is zou ik zeggen: "Blijven aanbieden en een lekkere bak yoghurt na geven..." En als ze écht wat meer moet eten omdat groei achterblijft dan ...tsja, misschien dom idee hoor maar...misschien wat van een avondpotje op een broodje smeren? Dan blijf je min of meer wel aanbieden (de verschillende smaken) en raakt ze goed vol door het brood.... Maar goed, voor hetzelfde geld vind ze dat ontzettend smerig. En anders wat vaker broodmaaltijd s'avonds en een keer pap afgewisseld met een potje avondeten...

In elk geval niets pushen...dat schijnt echt niet goed te zijn!
    Succes!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik kan je alleen aanraden, om iets anders te proberen. Ik geef nooit potjes, dus daar heb ik geen tips in, maar ik heb Luca pannenkoeken gegeven, met allerlei groente erdoorheen. Dus broccoli pannenkoek, tomaat pannenkoek, courgette. En eten dat hij deed!! Als je dochtertje wel brood eet, veracht ik dat dit ook geen probleem zal zijn. ALs je dat drie keer in de week doet, eet ze die keren voldoende, en misschien gaat het dan voor de rest vanzelf over? Ik hoop het. Succes!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Misch is het een idee om haar wat speelgoed in de handen te geven tijdens het eten geven, dan is ze afgeleid. Mijn zoon is een moeilijke eter, en met speelgoed op het blad vd kinderstoel gaat het beter. Maak er geen strijd van want die verlies je altijd ;) en probeer vooral niet te gaan stressen (ik weet dat is moeilijk) maar de stress voelt je kindje ook en dan krijg je er helemaal geen hap meer in. Het CB adviseerde mij toendertijd een lepel fruit door het warme eten de doen, heb ik ook gedaan een tijdje en toen ging het eten beterder. Nu eet hij zijn warme hap wel prima, maar brood blijf een probleem hier ;)

6. summer4life

summer4life Actief lid

29 mei 2008
    117
    0
    0
    bedankt, ik ga gelijk het uitproberen met die lepel fruit morgenavond
    ik ben dan alleen met Rosalie mijn vriend heeft vanaf morgen late dienst

7. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Mijn dochter, ook 9,5 maand, eet al bijna 3 maanden geen warm eten. Iedereen zegt, dat elk kind wel zo'n periode heeft...maar ik vind deze periode nu wel erg lang duren.:)
    Bij mij helpt, fruithapje erdoor mixen niet. Van verse voeding eet ze wel iets beter dan uit potjes. Bij potjes houdt ze haar mond stijf dicht. Bij vers krijgen we er met moeite nog wel 4 hapjes in.

Van het cb, heb ik wel wat tips gekregen. Bijv. zet haar aan tafel bij jullie. Geef haar een eigen bordje (niet te vol) en met dat bordje mag ze alles doen, behalve ermee gooien. Ondertussen doen mijn man en ik net of we serieus in gesprek zijn. Stiekem kijken we met één oog naar haar, wat ze doet. Dan graait ze dus met haar handjes in het bordje, en eet ze. Welliswaar niet superveel....maar goed wij zijn inmiddels al blij dat ze iets eet, dus ons hoor je niet.;)

Wat ook kan helpen, is het eet tijdstip vervroegen, het kán zijn dat ze te moe is om te eten.
    Ook heb ik als tip gekregen, 'smorgens geen pap meer te geven, maar alleen melk, zodat je wat honger kweekt.

Omdat ze de laatste maand niet was aangekomen ze is 7800 gram, met maat 68, moet ik volgende week, met 10 mnd (ipv met 11 mnd) alweer terugkomen op het cb. Als ze dan nóg niks is aangekomen, moet ze naar een diëtiste.

Deel Deze Pagina