verkleiner maxi-cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben gister een gezellig dagje op pad geweest met Gijs..

maar t valt me op dat hij als een "rollaatje" in de verkleiner in de MC zit.. Ik heb t idee dat zn schouders helemaal vast gedrukt zitten; dat ie klem zit er in..:$:(
    Nu kan ik me voorstellen dat t zo hoort.. veiligheids-aspect.. Maar tot wanneer gebruik je de verkleiner.. want met die rand over zn hoofdje heen, heeft ie niet veel speling meer...

Tot wanneer kun je de verkleiner gebruiken?:$

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de verkleiner er uit gehaald toen mijn zoon er op lag met zijn hoofd ipv dat die verkleiner om zijn hoofdje zat. Was na 2 maanden ofzo.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hij was er hier ook vrij vroeg uit, maar fae was ook al vrij flink met de geboorte. Wel hebben we nog even met hydrofiel doeken gewerkt om iets meer steun te geven, want ik vond het wel heel los ineens...

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja tis idd erg "los" meteen dat vond ik ook, heb er een opgerolde handdoek om heen gelegd nadat ik de verkleiner er uit had. Mijn zoontje was ook vrij groot al vanaf het begin, dus de verkleiner kon er snel uit hier.

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is nu ruim 2 maanden en heb de verkleiner er ook al 3 weken uit. Had hetzelfde idee als jou...
    Ik gebruik nu de voetenzak voor extra stevigheid. met warm weer alleen de achterkant, of de hele, maar dan zonder jas...

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Heb je het kussentje er al uitgehaald? Die zit onder de rug van je kindje. Dat scheelt vaak al een hoop!

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb nooit een verkleiner gebruikt, zat niet eens in mijn mc.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Toen hij 5 maanden was hebben wij de verkleiner eruit gehaald. Ons zoontje zit op gemiddelde van de curve dus niet groot of klein. Eerder had hier geen zin zijn hoofdje was er toen nog niet sterk genoeg voor.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier rond de 7 weken het kussentje uit de verkleiner gehaald (zit bij de billen). En rond de 10 weken ook de hoofdsteun. Daarna nog wel een hydrofiele luier ernaast als hij sliep. Maar opzich was zijn hoofdje sterk genoeg en eigenlijk te groot voor de hoofdbeschermer..

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij hebben hem er afgelopen week uitgehaald

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Wij hebben al vrij snel het kussentje eruit gehaald. Ze kreeg daardoot wat meer ruimte bovenin. Toen het zo warm was heb ik het er helemaal uit gehaald. Vond het zo zielig en extreem warm. Ze was 2,5 maand oud ongeveer

12. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hier met 3 weken al de verkleiner eruitgehaald...
    hij zat helemaal opgepropt in dat ding (hij was ook best groot bij de geboorte) hij houd zijn hoofd hardstikke netjes recht dus gaat prima zo

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    We halen eerst dat kussentje er uit.. Dat stond ook beschreven in de handleiding die op de site van MC staat.. Daar had ik natuurlijk eerst ook ff heen kunnen gaan..:):)

14. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Indd kussentje eruit halen scheelt enorm.
    Osteopaat zei het gelijk tegen mij ,want hij zag dat mijn zoontje zo in elkaar lag en het is ook veel beter voor het ruggetje!

Deel Deze Pagina