Prikkelgevoelige baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JackyiRo, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels ben ik bijna 12 weken de trotse moeder van mijn dochter maar zo onzeker als de pest. Heb ook al vele topics geopend en lees graag mee op deze site. Al vanaf het begin is dl een moeilijke slaper en huilt ze snel en veel. We hebben de bekende darmkrampjes gehad, de huiluurtjes 's avonds, een paar behandelingen bij de osteopaat ivm vastzittende nekwervels en het wanhopig op zoek zijn naar een ritme. Dl is en blijft een onrustige dame die al vanaf het begin overdag enkel slaapt op de arm/borst of in de draagdoek. s' Nachts gaat redelijk in haar co-sleeper naast mij. Ze krijgt flesvoeding (150/5) wat we verdikken met Nutriton. Omdat ze de hele dag door niest, veel slijm produceert en daardoor soms benauwd is, de hik constant heeft en vieze oogjes zijn we sinds kort overgestapt op Pepti, maar dat maakt geen verschil. Ook verborgen reflux hebben we besproken en daar Nexium voor geprobeerd, deed ook weinig. Ze lacht en brabbelt gelukkig wel veel op een dag. Maar.. slapen in haar eigen bed overdag, ergens mee naar toe nemen in de maxi cosi, kinderrwagen of überhaupt een winkel ingaan, is verschrikkelijk. Krijsen, krijsen en krijsen. Mijn dagen bestaan uit het naar school brengen van mijn zoon van 5 en mijn dochter thuis rondsjouwen. Over 2 weken moet ik weer gaan werken en dat zie ik op zich wel zitten maar dl gaat 2,5 dag naar het kdv, ik voorzie nu al drama's. Als je de meeste voor de hand liggende fysieke oorzaken van onrust en huilen kan uitsluiten, is je kind dan 'gewoon' erg prikkelgevoelig/hoogsensitief? En hoe ga je daar dan mee om? Behalve situaties uit de weg gaan? Kdv moet straks, heb geen alternatief.
    Mijn zoon van 5 heeft een lange medische geschiedenis en je zou denken dat we wel tegen een stootje kunnen maar ik heb huilbuien en positief en relaxt blijven vind ik steeds moeilijker worden..

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zijn natuurlijk nog andere voedingen dan Pepti, en andere medicatie voor de reflux. Als ze echt een forse kma heeft, is Pepti misschien niet voldoende?
    De prikkelgevoeligheid herken ik heel erg! Alleen was het dan hier slecht slapen. Vanaf een maand of 6 is dat beter, kon ik voor t eerst boodschappen doen met haar. Ik heb altijd naar haar gekeken en dat betekende veel thuis zijn. Ik heb geen spijt dat ik dat gedaan heb. En op kdv gaat t wisselend qua slapen, maar ze heeft het zo naar dr zin. Ik zit echt gerust op mn werk. Jouw kleine zal naarmate ze ouder wordt, miss ook minder prikkelgevoelig zijn.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook niet slapen in mc, niet in wandelwagen. Toen we overgingen op de buggyinzet of hoe noem je dat, gaf ze geen kik meer. Ondanks dat ze nog erg plat lag, vond ze t veel leuker dat ze wat meer kon zien.
    Ik snap dat je het zwaar vindt! Heel eerlijk begin ik het nu allemaal wat makkelijker en leuker te vinden... :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang heb je pepti de tijd gegeven?

Hoelang heb je nexium de tijd gegeven?
    Hoe zit het met de leefregels voor reflux, volg je die op?

Hoelang duurt een voeding?

Hoelang geef je nu nutriton en werkt dat wel? (Nutriton kan bijwerkingen hebben)

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik herken je verhaal en ook wij hebbe van alles geprobeerd EN uit laten sluten. Ondanks dat dl behandeld is voor haar nekwervels en reflux bleef slapen heel slecht, alleen in de draagdoek kon ze lang slapen. Maar dan nog huilde ze enorm veel.
    Nu is ze 15.5 mnd, gaat slapen overdag een stuk beter
    Is ze ondernemend en heel erg vrolijk.
    Hoe we dat bereikt hebben? Een babyconsulent! Zij heeft ons enorm geholpen en heel veel verbetering gebracht! En ik ben heel veel thuis geweest, heb haar gevolgt in alles en dat heeft veel tijd en energie gekost wat nu zijn vruchten afwerpt.
    dus als ik jou een tip mag geveb: bel een babyconsulent!

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl was ook erg prikkelgevoelig de eerste maanden, het werd vanzelf langzaam minder.
    Het eerste jaar vond ik ook wel zwaar.
    Op het kdv hebben ze daar ook wel ervaring mee als het goed is. Die hebben hun eigen oplossingen (apart rustig plekje voor zo'n kind, veel knuffelen etc).

Dat niezen vind ik wel apart. Hikken ken ik, dat schijnt 'normaal'.

Deel Deze Pagina