Hoi dames, Zondag vertrekken wij met onze baby van 1 jaar naar Gran Canaria. Onze eerste zonvakantie met z'n drieën. Hebben jullie nog tips voor daar, maar ook voor de reis? En de spullen die we wel of juist niet mee moeten nemen? Ik vind het best wel spannend..
Laten drinken tijdens stijgen en dalen. Speelgoed afwisselen in het vliegtuig. Neem niet te veel mee qua luiers hebben ze daar ook. Buggy mee? Ze gooien er te pas en te onpas mee, dus als je kunt ritsel een goedkope die stuk mag... Strand tentje daar kopen of meenemen fijn voor op het strand. Evt muggennet voor buggy?
Leuk hoor, veel plezier alvast! Dat gooien met de buggy valt wel mee denk ik. Wij hebben onze MC Mura meegenomen op het vliegtuig. Er staan nu een boel krassen meer op, maar verder is er niets gebeurd hoor. Ik vond het juist leuk dat we onze goede wandelwagen meehadden, want ze heeft er tijdens die vakantie toch héél veel in gezeten, en in geslapen. Wij gingen vaak wandelen, dan is een comfortabele wandelwagen toch leuk hoor! Als je een Ipad hebt, dat is voor in het vliegtuig wel leuk, kan je filmpjes van Nijntje enzo kijken Inderdaad enkel luiers voor 1 dag meenemen. Daar kan je kleine pakjes kopen (15 stuks bijv). Erg handig! Dooky voor de wandelwagen vond ik ook onmisbaar. En een UV pakje om te zwemmen!
Wij zijn in de kerstvakantie naar de can.eilanden geweest, onze jongste was toen bijna 1. Het vliegen was echt uitzitten, hij is zeer beweeglijk en stilzitten is niks voor hem. Ideaal was de extra stoel die we op de terugweg voor hem kregen, zodat hij ook wat bewegingsvrijheid had na het opstijgen. Ter plekke hadden we een huurauto en onze eigen MC meegenomen met de Zapp als onderstel. Hij slaapt altijd goed in de MC, dus dat was ook wel handig als we uit eten ging bijv. Idd alleen luiers mee voor de eerste dag en dan ter plaatse een pak kopen. Ik had wat opblaasspeelgoed mee, dat neemt weinig plek in en is toch leuk. Verder had ik wat oud zandbakspeelgoed mee en dat hebben we daar achtergelaten, om ruimte voor souvenirs te maken.
Een goede reisverzekering! Het zou je maar gebeuren dat de kleine een oorontsteking krijgt en jullie langer op de bestemming moeten blijven omdat hij / zij niet mag vliegen. Veel mensen gaan niet om niet volledig verzekerd op vakantie. Heb je al een reisverzekeringen?! Top! Vergeet je poliskaartje niet.