Zonder speen minder lang slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door consider, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter van 14 maanden is sinds 1 week van de speen af.
    We hebben hem gewoon niet weer gegeven, en natuurlijk was het even jengelen, maar ze valt nu bijna direct in slaap als ze in bed ligt.
    Ze heeft geen zuigbehoefte meer en de speen was gewoonte geworden.

Maar ik merk wel dat sinds ze geen speen meer heeft, dat ze eerder wakker wordt.
    Voorheen sliep ze altijd tot 8.30-9.00uur. Ze lag dan nog lekker te dommelen met de speen in haar mond.
    Maar nu is ze om 6.30u wakker, ze kletst en gaat dan jammeren dat ze eruit wil.
    Is het voor haar gewoon wennen dat ze geen speen meer heeft....of zal ze rond deze tijd wakker blijven worden?
    Het is wel even wennen om zo vroeg weer in de weer te zijn.
    Vond het heerlijk dat ze altijd tot 9 uur in bed lag, kon rustig douchen en ontbijten.
    En nu gaat dat toch minder makkelijk omdat ze zo vroeg wakker is.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje is ook van de speen af en dit had zij ook de eerste week maar het was echt maar een week en daarna heeft ze een andere manier gevonden om weer in slaap te vallen, nijntje bovenop haar gezichtje leggen en op haar oortjes sabbelen :D

ik denk (ik hoop) dat het voor jouw kindje ook zo werkt, gewoon een kwestie van wennen!

wel knap van je meisje hoor! zonder mopperen in slaap vallen zonder speen!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vind het ook knap dat ze toch uit zichzelf in slaap kan vallen!
    Maar denk dat het meer moeilijk is voor de ouders...die moeten gewoon niet toegeven ;)
    Denk zelf ook dat het een kwestie van wennen is.
    Hoop dat het hier ook maar een weekje duurt.

Jou dochter is ook al vroeg van de speen af, knap hoor!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik vraag mezelf af waarom je zo vroeg van de speen afgegaan bent, vooral als ze hem alleen maar in bed 'nodig' had...
    Ik ben van mening dat ze die tut vanzelf zullen laten gaan, bij mijn zoontje was dit overigens al het geval rond de 7-8 maanden ofzo...

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Lovelydk, waarom...omdat het niet goed voor ze is!
    En een speen hebben ze echt niet meer nodig voor de zuigbehoefte.
    Dus wat mij betreft...hoe eerder er vanaf, hoe beter.
    Vind het echt zo'n lelijk gezicht een ouder kindje met een speen.

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Het is inderdaad beter om de speen zo snel mogelijk af te wennen. Dat hoor en lees je overal.
    Maar ja, aan de andere kant, ik heb niet echt recht van spreken. Mijn zoon wilde geen speen, maar wel zuigbehoefte, dus duim... Hebben het echt geprobeerd hoor, zelfs vasthouden, maar zodra je de speen losliet, floepte hij hem eruit en hup, daar ging de duim (met 7 weken al :().
    En kan hem moeilijk met kokertjes om zijn armen in bed leggen ;)

7. Trix

Trix Lid

7 mei 2007
    56
    0
    0
    @consider: Helemaal mee eens hoor! Je kunt volgens mij na 4 maanden het beste het speentje al wegdoen.

Ons jongste zoontje heeft overdag nog af en toe zuigbehoefte. Hij is nu bijna 3 maanden en krijgt hem niet meer als hij naar bed gaat. Hij valt nu zelf in slaap.

Ik ben ook van mening: Hoe eerder er vanaf, hoe beter!! Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker dat het wordt.

8. LovelyDK

Slecht voor ze omdat?
    En als je mijn post las zag je ook dat ik zei als ze hem alleen in bed hebben, niet op straat etc. (want dat vindi k zelf ook vreselijk!)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier was amy-lynn ook 2 weken speenvrij
    maar toen was het over met onze trots en nachtrust
    ze begon steeds meer wakker te worden snachts huilen en niet mer willen slapen.
    wij zijn van mening dat we over 1,5 maand 2e poging gaan doen wand ook al haar tandjs en kiezen komen prompt door.
    en bij mij blijft speen alleen in bedje hoor!
    gore dingen8)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij zijn hier sinds een paar weken speenvrij en ik merk juist dat Charlotte vaster slaapt, in ieder geval gedurende de nacht. Ze slaapt niet langer of korter, nog altijd tot 7.30-8u. Misschien moet ze wel even wennen dat ze niks meer te sabbelen heeft en daarom uit bed wil?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik was vandaag bij het CB en heb tips gevraagd over hoe ik Nana het beste kan leren slapen zonder speen. We hebben namelijk 2 dagen geprobeerd en ze was verschrikkelijk overstuur.
    Het CB gaf aan zolang het alleen voor inslapen is het geen kwaad kan, ze hebben het vanzelf niet meer nodig met inslapen.
    Het is iets vertrouwds voor haar een speentje tijdens inslapen zelfde geldt met een beer.

Voorlopig krijgt Nana nog de speen met inslapen, maar ga wel af en toe eens proberen of het wel gaat lukken zonder speen.

Denk trouwens inderdaad dat Valerie moet wennen dat ze geen speen heeft en ze daarom vroeger wakker word. Wie weet is het over 2 weken wel weer als eerst :).

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het blijkt dus wel dat ik er wel goed aan heb gedaan, want Valerie valt prima in slaap zonder speen.
    Ze heeft hem dus niet nodig tijdens het inslapen, of tijdens het slapen zelf.
    Ze mist hem alleen als ze wakker is.
    Misschien ben ik wel een hele harde moeder, maar dan mist ze hem maar even.
    Ze moet er toch aan wennen dat ze die speen niet meer krijgt.

@Lovelydk, slecht omdat....het is echt niet heel erg goed voor de tandjes, zelfs niet s'nachts.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Yep, je bent een harde moeder ;), hier nog zo 1!
    Hier is het alleen met inslapen soms even moeilijk, maar het gaat steeds beter.

14. LovelyDK

consider, een speentje kan geen kwaad voor de tandjes hoor? Dat is een veel gehoord misverstand!

Daarmee wil ik overigens niet stom doen ofzo hoor, het is jou keus & als jij denkt dat het het beste is zonder tut geef ik je groot gelijk!

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

nou echt goed voor de tanden is ook niet hoor!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je bent absoluut geen harde moeder hoor! Als zij er geen problemen mee heeft is het prima toch!'
    Nana heeft het precies andersom, die kijkt er overdag niet naar om maar juist in bed.

Duimzuigen,speen is niet goed voor de tanden en de spraakontwikkeling trouwens ;). De uitspraak van kindjes word er onduidelijk en zwak van.

17. LovelyDK

Hoe kom je daarbij?

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dacht dat het algemeen bekend was ;)

19. LovelyDK

Dan vind jij maar eens een wetenschappelijk onderzoek wat bewijst dat t zo is...

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nou moet zeggen dat een speen niet slecht is voor de tandjes zelf, maar wel voor de stand van de tandjes en daarom is een speen beter een NO dan een DO.

hier een spruit die liep er dus dag en nacht mee, heb het niet helemaal cold turkey gedaan, maar hij krijg m nu dus alleen nog met slapen. (heb wel 4 dagen in hel gezeten)
    maar het lijkt erop dat meneer er zelfs beter van slaapt, heb bijna 18 maanden nachtelijke uitjes gehad en sinds paar weken, weet hij zelfs wat uitslapen is.:) wil overigens nog niet al te hard roepen, maar we zijn op de goede weg.

Consider, ik zou de speen gewoon weg laten nu en hopen dat het maar een week duurt en ze vanzelf weer lekker uitslaapt..trouwens bofkont met het uitslapen van je meissie..;)

Deel Deze Pagina