van de weg afgeduwd door lijnbus

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    #1 senna999, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Nou wat ik net toch heb meegemaakt!

Sta er nog boos van te shaken.

Ik was met de auto onderweg naar mijn opa. De kinderen zaten achterin.
    Er was file op de weg tussen 2 dorpen , achter mij sloot een connexxion bus aan.
    Eenmaal in een dorp aangekomen zag ik een bushalte, dus nog wat meer op mn voorganger aangesloten zodat de bus erbij kon, was nog aardig van me.
    Maar omdat het nog steeds file was sloot de bus achter mij weer aan.

Bleek een stuk verder er een ergon veegwagen bezig te zijn en het was 1 rijbaan en tegemoet komend verkeer dus er konden maar een paar auto's per keer inhalen
    Op een gegeven moment stond er nog 1 auto voor me en die haalde in, maar er kwam een audi aan dus ik durfde niet zo goed en met 2 kinderen achterin durfde ik niet vol gas te gaan. Dus ik bleef wachten. De buschauffeur dacht er anders over en trok op, ik duwde op de rem omdat ik zag dat hij wilde rijden. en toen dacht ik toch echt een tots te horen van dat hij er tegen zat. Belachelijk dacht ik nog. maarja veel te zachtjes om schade te hebben of om ervoor uit te stappen (auto is 14 jaar en al veel deukjes krasjes etc).
    maar goed, audi was voorbij dus ik rijd aan, bus erachter en hij ging enorm bumperen en dan bedoel ik dus echt bumperen bumperen, uit frustratie remde ik wat af tot we 35 reden waar we 50 mochten, was maar voor een stukje wat een eindje verderop wordt het 2 banen en was het stoplicht toch op rood.
    Wat doet die malloot? Die haalt me in zodra het 2 banen is en toen hij 3/4 was gepasseerd gooit hij de bus naar rechts en snijd me af! Ik moest vol in de rem om te zorgen dat we niet op elkaar zaten. Dochter flink geschrokken en huilen. We reden wel niet hard maar als je ineens op de rem moet en dan goed ook , dan verschiet ze wel.
    Ik toeteren hij toeteren. toen was het groen en hij reed rechtdoor en ik moest rechtsaf.
    Damn zeg, ben echt van het padje af, wat een malloot.

Ik snap dat de file voor hem niet fijn is en wellicht had hij een rotdag of vond hij dat ik stond te sukkelen bij de ergon wagen, maar dan ga je toch niet dit doen?
    en ok ik had niet moeten afremmen maar dan is het afsnijden toch geen reactie daarop?

Heb nu een klacht gestuurd naar de connexxion, ben benieuwd wat ze antwoorden.
    Zal wel standaard zijn dat ze het betreuren en dat ze in de toekomst bla diebla...
    zou gewoon willen dat zo iemand een notitie krijgt in zn dossier.

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    nou vind het schandalig dat die chauffeur zo heeft gedaan die mag van mijn part zijn rijbewijs inleveren denkt hij dat hij de enige op de weg is of zo en iedereen maar aan de kant moet pfff

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed dat je het hebt doorgegeven! Eikel :x

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja en het waarom.. kijk als ik nou iets heel asociaals had gedaan, dan nog is het niet ok maar dan zou ik het snappen.

heb trouwens wel het lijnnummer en kenteken genoteerd dus heb dat ook gemeld in het klachtenformulier.
    zou binnen 15 werkdagen een reactie krijgen..

5. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ja de veiligheid is soms ver te zoeken, ik snap dat je geschrokken bent zal ik ook zijn.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    iemand ervaring met de klachtenafhandeling van connexxion? is het iets, hoop dat ze er serieus naar kijken en niet denken van tja het zal wel.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat die bus deed was verre van netjes.
    Waarom ga je dan 35 km/h rijden om te frustreren?

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb wel ervaring met de klachtafhandeling van de Connexxion, maar dat ging meer over het terugkrijgen van teveel afgeschreven reistegoed op een chipkaart. Dat kreeg ik gewoon terug.

Verder weet ik wel dat ze bij de openbaar vervoersbedrijven vaak wel heel strikt zijn in dat soort dingen - ik heb een tijdje achter de schermen mogen meekijken - en daar word de bestuurder echt wel op aangesproken.

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik ging 35 rijden omdat hij nog steeds zat te bumperen, ik wil gewoon afstand, hij reed echt op 10 cm afstand ofzo. dus ik denk dan, het gaat je te langzaam? dan krijg je het langzaam, en was maar voor een stukje, maar idd niet slim.

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    heb in mn email ook aangegeven dat het niet slim van mij was om 35 te gaan rijden.

joycey; ok mooi hoop dat dat hier ook het geval zou zijn.

ik werk zelf bij een busfirma en bij ons worden ze ook aangesproken als we een melding krijgen. Zijn het er meerdere in korte tijd dan is het exit of andere afdeling.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Vijftien werkdagen? Okee.. :')

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop echt dat je een reactie krijgt en dat de chauffeur erop aangesproken wordt. Het was van jou inderdaad niet handig om 35 te gaan rijden, maar dat was een reactie op wat hij deed. Sowieso vind ik dat er veel buschauffeurs echt dramatisch zijn in het verkeer. Inderdaad afsnijden, gewoon niet kijken wat er naast ze rijd ed. Snap best dat je geschrokken bent hoor.

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja zeker geschrokken , sta hier nog steeds te stuiteren!

kijk dat ze afsnijden als het per ongeluk gaat omdat ze het niet zien of niet gespiegeld hebben ok. maar dit was gewoon bewust expres!

sorry hoor voor de berichten maar de stoom komt uit mn oren.

14. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Kan je ze niet bellen? 15 werkdagen is belachelijk! En hij heeft niet alleen jou maar ook jou kinderen in gevaar gebracht met die actie!

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    vind het ook dom wat de chauffeur deed hij heeft wel personen bij zich inzitten die brengt hij ook nog in gevaar

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 jaar terug een klacht ingedient omdat een buschaffeur me bijna van het zebrapad afreed. Ik was over gestoken en voor ik aan de overkant de stoep op kon, trapte meneer het gas al in. Ik duwde mezelf tegen de wagen aan anders had ik er echt tegenaan gezeten:x
    Hij ging echt rakelings langs me. Klacht ingedient en kreeg een mail of brief terug met excuses en dat ze hem aangesproken hadden op zn gedrag en dat hij spijt had bla bla.

Word hier ook regelmatig van de weg afgedrukt als ze bij de halte wegrijden. Buiten de bebouwde kom hebben ze geen voorrang. Vorige week kwam ik met 80 aanrijden en meneer knalt hem zo naar links! Ik was er al gedeeltelijk voorbij. Kon nog net remmen. Ik toeteren. Ging hij 40 rijden...
    Op een gegeven moment moest hij naar een halte en kwam ik er naast te staan voor een verkeerslicht. Raampje ging open en kreeg nog een dikke middelvinger:$ en gewoon met passagiers in de bus he...

17. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ook weleens een klacht ingediend, kreeg ook na weet ik hoeveel tijd een mail terug dat ze de chauffeur hadden aangesproken en dat hij het zich allemaal niet kon herinneren. Daarmee was het klaar wat hun betreft. Klacht daar indienen heeft dus niet zo heel veel zin imo.

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik had ze zeker wel even gebeld, vooral als ik mijn dochter in de auto heb. Wat een halve zool zeg!

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    En wie spreekt jou aan??

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Vertrouw buschauffeurs helaas ook niet meer. Paar jaar geleden een buschauffeur achterop de auto gehad waarin mijn toenmalige collega en ik zaten. Zat ook te bumperkleven en lette niet goed op. Wij kwamen op een kruispunt afrijden, licht was groen dus doorrijden. Toen kwam er eem ambulance met toeters en bellen aanscheuren van links. Heeft voorrang, dus collega vol op de rem..........en lijnbus klapt tegen ons aan. Gelukkig alleen blikschade en een rotschrik.
    Sindsdien ben ik bang als er een lijnbus achter mij rijdt.....

Deel Deze Pagina