Wakker worden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie is altijd heel druk met haar hele lichaampje,daarom met slapen,bakeren we haar in,ik gebruik dan gewoon een laken,en dat gaat perfect,speentje erin en ze slaapt...tot dat ze in haar slaap haar armpjes eruit wurmt en dan is ze wakker! en dat een paar keer per nacht,dan gaat ze gezellig liggen brabbelen,en als ik in haar kamertje komt is ze helemaal blij,ik stop haar snel weer in en speentje en ze slaapt weer verder,maar hierdoor slaap ik zo slecht...
    Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? ze wurmt zich echt overal uit...en ze is bijna 6 maanden en volgens mij moet je dan ook af gaan bouwen met inbakeren...

    Alvast bedankt ;)

    Groetjes,
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je haar gewoon laat liggen valt ze dan niet vanzelf weer in slaap?
     
  3. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabian ligt ook vaak 's nachts in zijn bedje te spelen. Daar is niks mis mee hoor. Gewoon lekker haar gang laten gaan, ze valt waarschijnlijk vanzelf wel weer in slaap.
     
  4. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat heb ik nog niet geprobeerd,ik ben bang dat ze dan te wakker wordt en dan niet meer wil gaan slapen...

    Groetjes,
     
  5. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik zou het gewoon een keer proberen. Wie weet valt het wel mee en kan jij weer lekker van je nachtrust genieten. Eruit kan je altijd nog toch?
     
  6. Niet meer actief

    veiligheidspel gebruiken om het vast te maken of bakerzak proberen?
     
  7. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Tot welke leeftijd mogen ze daarin?

    Ik dacht dat je met 6 maanden af moet gaan bouwen?

    Groetjes,
     
  8. kim en maikel

    kim en maikel Bekend lid

    19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Hoi .
    Ik heb mijn dochtertje ook ingebakert.
    En die wurmde zich ook altijd los.
    Ben toen met veiligheidsspelden gaan werken en dat ging goed.
    En als ze snachts wakker werd liet ik haar gewoon liggen en viel ze vanzelf weer in slaap.
    En vanaf 6 maanden moet je inderedaad gaan afbouwen.
    Ik had het geluk dat ze meteen ging slapen zonder doeken.
    Heb ze gewoon meteen helemaal weggelaten.
    succes ermee groetjes kim
     
  9. Niet meer actief

    ik heb geen idee hoelang ze in een bakerzak mogen maar danisha kan gewoon nog niet zonder.. ik probeer het weleens met een slaapzakje maar dan is ze binnen no time overstuur en gaat niet slapen.. ik wacht wel tot ze er aan toe is.. ik merk wel dat ze elk moment op haar buik kan draaien en ja dan vind ik zo'n zak wel weer wat eng.. zal dan ook met haar oefenen hoe ze op de buik moet in een bakerzak.. dat las ik op de site..
     
  10. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat hebben wij nu ook,zonder inbakeren is ze zo overstuur en wordt ze binnen de kortse keren weer wakker,helemaal overstuur,ze vat haar slaapje dan gewoon niet...

    Groetjes,
     
  11. Niet meer actief

    nou op dit moment ligt ze zonder.. ze ligt al een half uur in bed.. is gewoon stil en net toen ik keek had ze haar ogen dicht maar door de babyfoon hoor ik haar wel zuchten en bewegen enzo.. ze heeft wel moeite om in slaap te komen maar dat ze (nog) niet huilt vind ik al heel knap!

    @toet: inbakeren bouwen ze meestal af met een bakerzak he..
     
  12. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Owh...dat wist ik niet!

    Ga denk toch maar een inbakerzak aanschaffen!

    Waarom moet je eigenlijk met een halfjaar gaan afbouwen?

    Groetjes,
     
  13. Niet meer actief

    ik denk omdat ze dan ongeveer gaan draaien op hun buik.. danisha is daar nu druk mee bezig dus vandaar dat ik toch wou proberen om de slaapzak te gebruiken..

    Als ze eerst strak ingebakerd zijn en dan ineens helemaal los dan is dat een hele overgang. In zo'n bakerzak hebben ze ruimte om te bewegen maar nog steeds dat geborgen voel.. een tussenstap zeg maar.. danisha is overigens nooit ingebakerd geweest maar ze zwaaide zo met haar armpjes en dit was ideaal.. ook voordeel is dat als ze met de bakerzak op de buik terecht komen ze nog wel de ruimte hebben om op hun handjes te leunen ;)

    Danisha is toch wakker geworden dus die ligt weer in de bakerzak.. maar het was al een hele overgang dan normaal!
     
  14. Niet meer actief

  15. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Volgens mijn CB was dat dubbelop! Omdat ze dan eerst moeten wennen aan de bakerzak en vervolgens weer moeten wennen aan het slapen zonder de bakerzak!

    Joris heeft strak ingebakerd gelegen tot 4 maanden. Toen draaide hij van rug naar buik te en moest ik wel afbakeren. Ik wist toen ook heel zeker dat hij niet zonder kon en gaf dt ook aan bij het CB. Ze gaven mij als advies of langzaam afbouwen of ineens de doeken weglaten!

    Ik heb toen voor het laatste gekozen. Het heeft me heel veel energie gekost! Joris huilde bijna zowat de hele nacht door, om de 10 minuten wakker en soms heel hysterisch! Elke keer naar zijn kamertje, speentje geven en als hij hysterisch was op de arm genomen en daarna weer teruggelegd. Zo ging het ook overdag door en de nacht erop was hij meteen gewend eraan! Sindsdien slaapt hij zonder de doeken in een gewone slaapzak! Volgens CB had ik geluk want dat gedrag van veel huilen kan soms wel een week duren...

    Succes ermee, mijn persoonlijke mening zou zijn om niet eerst een dure bakerzak aan te schaffen! Is erg duur en dan zou hij daarna weer moeten wennen aan een nieuwe manier van slapen...!
     
  16. Niet meer actief

    @miranda:nou via marktplaats zijn ze vaak te koop tussen 20-25 euro en voor dat geld raak je het ook wel weer kwijt als het dus niks is.. kijk danisha heeft nooit strak ingebakerd gelegen he dus ja daar kan ik verder ook niks over zeggen... zelf zou ik het niet kunnen om het ineens niet meer te doen en bouw het gewoon stapje voor stapje af..
     
  17. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Je kan ook altijd CB vragen om hulp met het afbouwen, voordat ik ging afbouwen had ik contact gezocht met hun voor advies..!

    @ Laura -> ja dat klopt met marktplaats...! Had ik nog niet aan gedacht ;)
     
  18. Niet meer actief

    ja precies het CB kan je ook wel tips geven en het is ook maar net wat je wilt en kunt ;) ik denk dat ik pas ineens kan stoppen als ik weet dat het MOET maar zolang dat het geval niet is wil ik het rustig afbouwen ;)

    @miranda: wel knap dat je wel ineens zo kon stoppen!
     
  19. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark is ook altijd druk in de weer met zijn armpjes en handjes. Hij slaapt daardoor moeilijker in.
    Hij heeft ook de neiging om zijn linker wangetje open te krabben. Een handschoentje helpt niet, omdat hij daarmee over zijn wangetje en in zijn oogje wrijft. We gebruikten de Pacco inbakerdoek, en nu de bakerzak. (Beide bevielen zeer goed.) De bakerzak gebruik ik 's avonds voor zijn lange slaap. Overdag laat ik hem slapen in een slaapzak om af te bouwen.
    Mark kan nog niet van rug naar buik rollen, wel van buik naar rug. Ik zorg wel dat hij stevig onder de dekentjes ligt in zijn bakerzak. Ik maak deze zeer laag op, omdat ik niet wil dat de dekentjes zijn gezichtje bedekken.
     
  20. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Mathijs heeft 8 maanden volledig ingebakerd gelegen, bij hem werkte het afbouwen het beste door eerst een slaapje een arm los te bakeren en dat vervolgens steeds meer slaapjes met als laatste de nacht. Hierna met de tweede arm hetzelfde protocol. Sinds dinsdag is hij nu echt helemaal uitgebakerd!
     

Deel Deze Pagina