kapotte billen ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cook, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn meisje heeft sinds een week voor eerst sinds haar geboorte last van kapotte billen. ze waren zelfs nog nooit rood geweest. nu poept ze sinds een week dus snachts als ze slaapt en doordat ze tandjes krijgt heeft ze een beetje zure ontlasting en erg dun. sochtends als ze wakker word is dus haar billetje kapot.
    ik verschoon haar extra vaak op de creche ook.. we smeren dikke laag creme erop niks helpt.. heb sudocreme bephanten zinkzalf geprobeerd niks helpt.. was haar billetjes met water bij het poepen om wrijving te voorkomen. maar vind het zo zielig elke x dat het kapot is. savonds ziet het er echt goed uit.. maar sochtends is het weer kapot..
    snacht probeer ik te gaan kijken of ze gepoept heeft waneer ze wakker word voor haar speen maar tot nu toe elke x niet.. en om nou heel de nacht naast haar bed te gaan staan om te wachten tot ze poept is natuurlijk ook niet te doen.

lang verhaal ik weet maar mijn vraag is dus wie weet nog meer maniertjes middeltjes om haar eraf te helpen.. want breekt mijn hart haar billen zo kapot te zien...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Beetje maizena of talkpoeder op de billen doen voor het slapen...
    Dat neemt vocht op....

Wie weet werkt het

3. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Billetjes insmeren met olijfolie wil nog wel eens werken.
    Ik weet alleen niet of het zo effectief is bij zure-tanden-poep...
    Volgens mij werkt daar maar heel weinig tegen, vooral ivm nachtelijk poepen....

Succes!

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik gebruik de billencreme van weleda en daarmee zijn hier rode billetjes altijd heel snel weer genezen!

5. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hier help Bepanthen zalf heel goed, na een keer smeren is het genezen.

6. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Maïzena helpt echt heel goed, dan kan het een beetje indrogen.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maizena inderdaad. Werkt echt super!!

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij zweren ook bij maizena. Als haar billen rood/vochtig zijn, klein beetje erop en beetje verdelen en het rode trekt weg.

9. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    thx ladies
    die maizena ga ik zeker proberen.. want de rest helpt niet..

10. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Als het weer genezen is kun je vaseline op de billetjes smeren om het kapot gaan te voorkomen zeiden ze hier bij het cb. Succes, hopelijk geneest het snel !

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet zinkzalf maar zinkOLIE erop doen. Is een wit met geelnpotje van dr swaab. Deze moet je even doorroeren zodat de olie goed vermengd met de zalf. Werkt echt super tegen rode billen en ter bewcherming. Droogt iets uit, verzorgd en brengt een beschermend laagje op de huid. Gebruiken we nu ook al een tijd op ons werk (zorg) voor open plekjes, smetplekken en dergelijke. Vroeger altijd sudocreme maar dat word nu afgeraden. Is toch erg agressief spul wat flink kan prikken en branden..

12. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Wat apart, ik werk ook in de zorg en bij ons ons is t juist andersom.
    Geen zinkolie want dat gaat korrelen en maakt de huid verder kapot, maar sudocreme gebruiken.
    Wij gebruiken dus bij kapotte billen sudocreme en een laag vaseline erover om de urine en ontlasting af te stoten.

13. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    De billenzalf van Weleda doet wonderen!

14. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik zweer ook bij maizena! Na 1,5 week diarree waren haar billetjes ook echt kapot. Na poepbroek billetjes wassen voorzichtig met washandje en lauw water, even nadeppen met tissue;) en dan met een theezeefje de maizena op de billen strooien, iedere keer weer! Werkt echt als een trein!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij ons is dit dus andersom;) trouwens bij meer instellingen hoor. Sudocreme gaat juist korrelen (evenals maiizena) en zorgt hierdoor sneller voor huid irritaties. Doen ze hier ook nav adviezen van dermatologen enz.
    Zihkolie korrelt absoluut niet. Mensen die zinkolie smeren maken juist de fout door het er dik op te smeren en laag over oude laag. Dat gaat dus verkeerd. Zinkolie moet je altijd eerst verwijderen met wat baby,zoete of olijf,zonnebloemolie voordat er een nieuwe laag op gaat. Echt, het werkt hier 10x beter dan sudo..

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    - Niet poetsen met billendoekjes, maar met nat washandje
    - Drogen met hydrofielluier
    - Maïzena of talkpoeder erop

Werkte hier ook geweldig!
    Merkte de dag erna al verschil...
    Succes!

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier doen we bij erge uitslag Zarqa billenspray er op. Je hoeft de pijnlijke billen dan ook niet met je vingers aan te raken. Wij hebben zo'n beetje alles geprobeerd en dat was het beste. Hoewel ik ook wel in de zinkolie geloof. Sudocrem is voor onze dochter te agressief.

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hier ook maizena hoor!

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Werk niet in de zorg, maar mij werd ook de tip van zinkOLIE aan de hand gedaan. Helpt supergoed! Vooral voor de nacht, als de kleine niet gepoept heeft zit er ś morgens vaak nog een witte waas op.
    Omdat het wel een gesmeer is met doorroeren, doe ik dat altijd met een wattenstaafje, kan ik het dan ook zo mee uitsmeren.

20. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    thx voor de tip.
    die zinkolie ga ik zeker proberen..

Deel Deze Pagina