hallo in een eerdere topic had ik geschreven over dat mijn zoontje last heeft van verstopping, nu heb ik de huisarts gebeld en die zei dat ik lactulose mocht geven dat heb ik bij de drogist gekocht, er staat 5 ml per dag, maar hoe moet je dat geven? door de melk of kasn je het ook gewoon in een flesje doen eventueel met water?, want ik dacht als ik het in zijn melk doe en hij drinkt zijn fles niet leeg, dan heeft hij weinig binnen ervan. en waneer is het het beste s,avonds voor het naar bed gaan of s,morgens en wat is jullie ervaring ermee? groetjes wendy.
Hoi Wendy, Toen Iman 3 weken was heeft ze een week niet gepoept. Wij hadden toen ook lactose van de huisarts gekregen. Ik heb Iman die 5 ml op een lepeltje gegeven, maar 5 ml is echt veel. Volgens mij heeft ze er maar 3 van binnengekregen, de rest spuugde ze zo weer uit. In de fles kun je het beter niet doen, dat spul moet volgens mij in zijn geheel de darmen bereiken. Ik heb het Iman smorgens gegeven, en die dag poepte ze alweer en toen ben ik er gelijk weer mee gestopt. Vanaf toen ben ik Kindicol druppels van VSM gaan geven, zodat ze beter kon poepen. Succes ermee!
Hai, Jasper krijgt het ook. Hij krijgt 14 ml op een dag. we geven het in een spuitje. Dat gaat erg makkelijk. We geven het sochtends en savonds als hij zijn fles drinkt. We halen dan snel even de fles uit zijn kond en geven dan steeds een beetje. Dat gaat super goed. Succes ermee. Groetjes Jenny