Hoofd optillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimM1989, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Dag iedereen!

De laatste keer bij het CB werd me gezegd dat ik dringend vaker moet oefenen met ons zoontje omdat hij (toen 8w) z'n hoofdje nog niet optilt als hij op zijn buikje ligt.

Nu zijn we 2 weken verder, oefen ik een 4 à 6-tal keer per dag een paar minuutjes en gaat het nog niet veel beter.

Hij ligt echt niet graag op zijn buik, ligt met zijn hoofd heen en weer te duwen op de mat of kussen waar hij opligt en begint na een paar seconden te huilen...

Ik lees op bepaalde forums en sites dat sommige baby's dit echt wel al heel vroeg doen en maak me ergens een klein beetje ongerust...

Iemand tips?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan je kindje ook rechtop laten "zitten" tegen je aan, dan worden de spieren ook getraind. En verder denk ik dat het vanzelf wel goed komt, voor kleintjes is hun hoofd heel zwaar, de een houdt sneller zijn hoofd rechtop dan de andere.
    Laat je vooral niet gek maken door het CB, elk kindje heeft zn eigen tempo

3. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    dat zeiden ze op het CB ook tegen mij, ons zoontje vond het ook niet leuk, af en toe deed ik het, maar het komt echt vanzelf. ieder kind doet het op zn eigen tijd. met 4 maanden rolde hij ineens van rug naar buik en hield zijn hoofdje recht overeind, met 5 maanden rolde hij helemaal om, nou dat vonden ze bij het CB wel weer erg vroeg. this ook nooit goed dacht ik toen nog!

Je kunt dus best af en toe blijven oefenen, maar je hoeft het niet te forceren hoor! hij gaat het echt vanzelf doen ! ;)

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik vind dit toch zo erg he (Van het cb dan)...je kind is 8 wk...MOETEN hoeft hij nog helemaal niks! (Trouwens volwassenen ook niet, En dat is Soms een wijze les). Aub niet zo gefocused erop zijn! Hij gaat het vanzelf doen! In buiklig hoofd optillen is super zwaar! Komt vanzelf! Mijn dochtertjes hoofdje zit op DE gemiddelde lijn...haar lengte en gewicht op de -2 (-2,5). Dus ze heeft het niet getroffen met Grove motoriek. (Overigens zie je hier niks van hoor haha is Echt een knappie en geen alien om te zien) Met fijne motoriek en sociaal is ze verder dan elk Ander kindje Van haar leeftijd! Ze heeft het nog steeds zwaar in buiklig maar heeft inmiddels 1 keer omgerolt (gecorrigeerd 5,5 maand)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn zoontje kon dit met 8 wk ook nog niet echt. De verpleegkundige vroeg kan hij zn hoofdje al optillen toen hij op zn buik lag "oh ja 2 mm" maw nee dus, maar ze maakte er verder niks van dus ging ervan uit dat het nog niet erg was.
    Het is sowieso goed je kindje elke dag eventjes op de buik te leggen omdat ze dan andere spieren trainen. En nee in het begin vinden ze dat niet zo leuk meestal.
    Wat eerder ook gezegd is, rechtop tegen je aan kun je ook de nekspieren trainen, is makkelijker voor je kindje.
    Met mijn zoontje is het trouwens goed gekomen hoor, hij zit nu gewoon rechtop op schoot, je hoeft hem amper vast te houden (doen we nog wel uiteraard)

Deel Deze Pagina