Welke maat luier na Kruidvat maat 6 XL?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Be Happy, Mar 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley valt nog netonder de dreumessen, dus kan mijn vraag hier nog net kwijt :p.

Al bijna een jaar draagt hij zonder problemen Kruidvat maat 6 extra large.
    (Een grotere maat is er niet helaas :(.)

Sinds een aantal dagen lekt hij echter door. De luier wordt hem te klein.
    Hij moet iets groters hebben, maar wat?

Zijn de luierbroekjes maat 5 of 6 van Kruidvat groter dan de gewone luiers?
    Zijn er andere goedkope merken luiers die wat groter uitvallen en goed absorberen dan Kruidvat maat 6 extra large?

Wie heeft er tips voor een goede luier of luierbroekje?

Alvast bedankt, ook namens Finley!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat moet een flink kereltje zijn dan?

Zou bijna eerder denken dat de luier te groot is, of de verkeerde pasvorm heeft..

Luierbroekjes nemen meestal minder op dan gewone luiers, dus dat zal niet helpen.

Je hebt ook inlegvellen voor luiers, misschien dat die iets extra kunnen opnemen.
    Of ligt hij opeens in een andere houding te slapen? Op zijn buik bijvoorbeeld, dan kun je de leuker andersom doen, of een inlegkruisje aan de voorkant.

En anders nog eens verschonen als je zelf naar bed gaat? Of het laatste stukje van de middag en avond iets minder te drinken geven?

3. Be Happy

Dank je voor je antwoord! :)

Maar hij is inderdaad groot voor zijn leeftijd en heeft tot op heden (en dat is dus al bijna een jaar!!) zonder problemen deze luiermaat gedragen. Nooit lekkage of iets.

Dus te groot lijkt me onmogelijk. Eerder te klein.

Hij heeft het ook overdag, dus niet alleen als hij slaapt. Gisteren nog bij mijn ouders toen ze op hem aan het passen waren (ik moest werken). Broek en romper nat.

Maar even nadenken wat te doen nu.

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn ook nachtluiers van het kruidvat. Dit zijn dan wel broekjes maar deze zijn er nog in drie maten waarvan de kleinste groter is dan maat 6. Hier heb ik er nooit lekkage mee gehad.

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    De broekjes van de AH vallen het grootst samen met die van de dry nites, maar dat is duur grapje.

Geloof me ik heb ze allemaal geprobeerd, totdat ik over moest op Tena luiers voor onze oudste 😉

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Weet je echt zeker dat de luiers niet te groot zijn? Onze zoon is 6,5 jaar en draagt maat 6. Hij is smal en lang. In de nacht lekte hij wel door, daar hebben we nu huggies drynites voor.
    Verder heb ik hier een paar pakken van de kleinste incontinentieluiers liggen maar die zijn wel te ruim voor mijn zoon, deze absorberen wel veel meer nog. Ik heb overigens geen idee wat deze kosten aangezien wij ze vergoed krijgen van de verzekering en ze worden geleverd elke paar maanden.

Ik zou andere merken proberen, want het lijkt me bijna onmogelijk dat een dreumes maat 6 nodig heeft (of heeft hij ernstig overgewicht?). Verschillende merken hebben vaak een andere pasvorm. En anders zijn er dus de incontinentiematerialen, de xxs van sommige merken zijn dus geschikt voor grotere kinderen, er zit vrij veel variatie in de verschillende merken qua hoe ruim ze vallen, als je meer wilt weten, kan ik wel even kijken welke het smalst valt (heb 3 merken liggen).

7. Be Happy

Hoe verklaar je anders dat hij al een JAAR lang deze luiers ZONDER problemen/lekkages of iets draagt? :(
    Of ze moeten ze bij Kruidvat plotsklaps veel groter hebben gemaakt.
    Dus ja, onze grote bolle bink heeft waarschijnlijk een te kleine luier nu :(.

8. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat ben je vriendelijk zeg... Mensen denken met je mee, dan hoef je toch niet zo te doen?

9. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Zo dan. Ik wilde reageren (overigens met dezelfde opmerking dat het mij eerder lijkt dat de luier te groot is, maar ach) maar laat maar, wat reageer jij onaardig zeg.

10. koekje

koekje Lid

Oct 10, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je zoon mega moet zijn wil die maat goed zijn. Hier eentje van net 2 jaar en op de 14 kg. Hij zit pas nét in maat 5... Ik zou een kleinere maat op z'n minst proberen..,

11. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Moet eerlijk zeggen dat ik het ook sterk vindt dat een kindje van nog geen 1 al op de 6+ luiers zit.
    Mijn zoon weegt nu rond de 15 kilo (misschien meer maar geen weegmoment meer gehad) en heeft daarmee altijd de +2 lijn gevolgd (constant dus er wordt verder ook geen probleem van gemaakt).
    Hij zit nu in de maat 5 luiers van kruidvat.
    Het is natuurlijk mogelijk dat jouw zoon nog veel zwaarder/groter is? En ander denk ik ook dat ze echt niet te klein kunnen zijn. Misschien zit het hem dan in de pasvorm? (Pampers hebben bijvoorbeeld een andere pasvorm en zijn voor mijn zoon altijd kleiner dan kruidvat merk).

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik sluit me aan bij de rest, mijn dochter van bijna 3 zit net in maat 5 dus maat 6+ voor een dreumes kan ik me moeilijk voorstellen. Vaak lekken luiers door als de rompers te klein worden. Heb je al een maat grotere romper geprobeerd?

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik denk ook dat de luier te groot is, zeker bij 10 mnd verbaas ik me om maat 6 te gebruiken. Het postuur van je kindje verandert ook, babies hebben spekbeentjes en peuters worden over het algemeen slanker. Kan dus goed zijn dat de pasvorm nu niet meer goed aansluit. Ik zou maat 5 proberen. Of de romper te strak misschien wat al gezegd is.

Als je het wel echt nóg groter wil zoeken is DA huismerk misschien een optie. Die valt groter dan Kruidvat. Mijn dochter die ouder is dan jouw zoontje met gemiddelde lengte& gewicht draagt Kruidvat maat 4+ (ze weegt 11,5 kg), maar DA maat 4 valt een stukje groter die liggen hier nog te wachten. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat jouw zoontje 'maat 7' nodig zou hebben. De indicatie van maat 6 loopt t/m 30 kg. Hoeveel kilo bij welke lengte is jouw zoon wel niet vraag ik me af?

Vetgedrukt in hoofdletters schrijven wordt trouwens niet echt gewaardeerd, dat komt over als 'schreeuwen' wat niet zo aardig is tegen mensen die met je mee proberen te denken.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Waar lekt de luier door, is hij dan vol of kan er nog bij?
    Hoeveel drinkt hij? Je kunt kijken voor inleg vellen, of ze zelf maken van molton stof.

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    te groot kan echt wel hoor. mijn zoontje is het afgelopen jaar geen kilo aangekomen, maar wel in de lengte gegroeid. Dus veel kleding die hem eerst te strak zat maar te lang was, is nu te kort en te wijd.

Daarnaast kun je naar de romper kijken, of die niet te strak zit.

derde optie die mij te binnen schiet, zou het kunnen dat hij niet meer in kleine beetjes plast maar in 1x een hele hoeveelheid? Dat is vaak een moment om met zindelijkheidstraining te beginnen.

En ook nog maar een vierde optie, wij hebben overdag kruidvat en 's nachts pampers, die absorberen beter hier.

16. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zoontje van ts is geen 10 maanden maar een jaar en tien maanden!
    Verder is ze meerdere keren heel duidelijk geweest dat het waarschijnliker is dat de luier te klein is dan dat hij te groot is. Als mensen dan niet alle reacties lezen maar alleen reageren op de openingspost kan ik me voorstellen dat ze er lichtelijk geïrriteerd van raakt dat iedereen hetzelfde advies geeft waarvan ze al duidelijk heeft aangegeven dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dat advies juist is.

Nogmaals, je zou dus de kleinste nachtluier kunnen proberen van het kruidvat of een ander merk.

17. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar draagt volgens ts al bijna een jaar deze maat.. dus vanaf 10 maanden. En eerlijk is eerlijk, dat je kindje van 10 maanden in maat 6+ past lijkt ook mij zeer onwaarschijnlijk. Als ze zo graag tips en advies wil lijkt het mij toch het proberen waard om een maatje kleiner te proberen. Niet geschoten is altijd mis toch? En waarschijnlijk ook een goedkopere optie om te proberen dan de dure luierbroekjes die volgen op deze maat.

Ok nu komt mijn advies. Het zou kunnen zijn dat je zoontje zijn plas nu opspaart als het ware en dan alles in een keer laat lopen. De meeste luiers kunnen daar niet zo goed tegen.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Nou, het geschreeuw was aan mij gericht en mijn reactie was zeer uitgebreid met allerlei tips voor grotere luiers aangezien ik een zesjarige in de luiers heb. En ja, ik vind het vreemd dat maat 6 te klein is aangezien mijn zesjarige ook die maat draagt, maar ondanks die vraag gaf ik ook allerlei tips, dus waaraan ik die reactie had verdiend?
    O en ts, mocht je nog willen weten welke grotere opties er zijn zoals ik aanbood te checken, hoef je niet echt meer bij mij te zijn!

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zitten net in maat 5 van de da luiers. 4 past nog net, maar lekte steeds door. Onze meid is vrij normaal postuur, wel wat groot voor haar leeftijd.
    Dus ik kan me voorstellen dat je in 6 zit als je een grote bink hebt met een lekkere kont haha.
    Heb je al spelenderwijs het potje laten kennis maken?

20. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk zomaar dat ts hier niet meer gaat reageren.

Share This Page